Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Classic no 6.8 vs Cayin 252b (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HeavyHenning18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 November 2003 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Efter at have lyttet på begge forstærkere over en weekend, vil jeg lige komme med min vurdering!

Umiddelbart virker begge forstærkere som et rigtig godt køb, Classic´en har et meget fremtrædende råt design, hvorimod Cayin´en godt kan virke lidt plastik agtig at se på... Højtaler terminalerne på Classic´en er nogle rigtig gode kraftige terminaler, og Cayin har desværre valgt at bruge standart terminaler. Personligt kan jeg godt lide Classic´s noget massive design, men det kommer jo anpå hvad man er til...

Til Begge forstærkere høre der som standart en lille plastik fjernbetjening med, det er lidt ærgeligt at Classic ikke har valgt at levere deres aluminiums fjernbetjening med som de gør til storebroderen (Classic no 6.6)

Lydmessigt er de meget ens, begge forstærkere har en god fast bas, dog synes jeg at Cayin 252b har det med at spille lidt skingert når man spiller tilpas højt. De er begge nogle rimelig kraftige forstærkere på henholdsvis 100 W (Classic) og 150 W (Cayin) så de fleste behov skulle være dækket

Prismæssigt ligger Classic no. 6.8 lidt højere end Cayin 252B Ca. 2500 kr men for de penge for man også en del mere, så tag lige Classic´en med i dine overvejelser når der skal købes nyt hifi kram  

Alt i alt er det et rigtig godt produkt Classic har fået sat sammen, jeg er faktisk blevet lidt skuffet over Cayin´s produkt.

Prøv evt. at læse anmeldelserne her på siden Classic no 6.6 er storebroderen til no 6.8 men de er meget ens!!!     

Til top Vis HeavyHenning18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeavyHenning18

guldborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 November 2003 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hej Henning.

Jeg har også haft den glæde at lytte til classic, her hele deres forstærker serie.

Efter flere ugers lytning kan jeg kun på den varmeste anbefale at skal man købe forstærker, skal man tage Classic i betragtning. En massiv konstruktion med et super pris/kvalitets forhold.

Prøv den inden du bruger penge på noget andet!!

Peter

Til top Vis guldborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guldborg

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 November 2003 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har personligt kun hørt Cayin's model, og kan derfor kun kommentere denne. Jeg synes at det er en rigtig lækker forstærker. Den har en virkelig god bund, og bassen dejlig fast.....og så kan den spille højt! Meget højt! Designet synes jeg også er udmærket, men de blå dioder er lidt for kraftige. Jeg kan bedre lide designet på storebroderen.

Jeg overvejer selv at købe den, men vil da lige tjekke Classic ud først! Hvor kan man købe dette mærke(i århus)?

neist
Lukket konto
Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 November 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Prøv at se på

http://www.ardency.adr.dk

Til top Vis neist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neist

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes