| Forfatter |
|
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvor jeg kan købe denne pickup? Kom gerne med link til udenlandske forhandlere. Erfaringer med lyden DL-103 kontra DL-103R tages også imod med kyshånd.
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Kommer der told og afgift på prisen fra Audiocubes ?????
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Mvh Peter |
|
|
Ja, det gør der.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
PTHJ skrev:
Mvh Peter
|
|
|
Ja, det gør der.
|
|
|
Tak for svarene Krenzler. Jeg bestemte mig for at købe en almindelig ny Denon DL-103, over Ebay Tyskland. Pris ca 130,- euro incl forsendelse. Så er jeg igang, og vil så købe en ny DL-103R når jeg falder over en til "den rigtige pris".
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter.
Ja, købte du ikke den jeg lagde et link til (fjernet igen) til 107,-euro inkl. forsendelse?
Den blev ihvertfald købt af en dansker med et brugernavn der meget vel kunne være dit, så jeg gik ud fra det var dig.
Hvilken RIAA (evt. step-up) kører du med?
Her er en lille tråd ovre fra Vinyl Asylum:
DL-103 loading
Jeg ved ikke om den har nogen interesse men jeg synes at der dukker nogle interessante ting op blandt svarene.
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=krenzler]Hej Peter.
Hvilken RIAA (evt. step-up) kører du med?
Hej
Jeg har længe været på udkig efter en Gryphon Headamp (MC step-up), til mit Gryphon Phonostage. Men de hænger åbenbart ikke på træerne! Så indtil jeg får fat i en Headamp eller anden anden god MC step-up, så spiller jeg på en Dali RIAA. Kom gerne med forslag til step-up der bør prøves..... Har lige fået monteret 103 pickup'en, så nu skal den lige køre nogle timer.
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et nærliggende bud kunne være Denons egne step-ups. Den mindste af dem er ikke rasende dyr. Nu kender jeg ikke den Densen kombo du kører med. Måske er den Denon'en overlegen?
Denon AU-300LC (eBay)
Denon AU-300LC (Audiocubes2)
Storebror (som jo nok er tiltænkt DL-S1 Pu'en):
Denon AU-S1
Leveringstid fra Audiocubes2 kan godt løbe op i mange uger (måneder?) hvis man er uheldig med timingen. De modtager kun et begrænset antal step-ups fra Denon fra tid til anden.
Jeg har ingen personlig erfaring med step-ups og head-amps jeg slynger bare noget ud i luften.
Der er en ret detaljeret step-up gennemgang i artikelbasen hos Vinyl Engine som man (jeg) kan få helt ondt i hovedet af at læse. Siden er nede lige nu så jeg kan ikke give et link.
Edit:
Step-up & MC at Vinyl Engine
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har Denon DL-103 spillet ind, og den er faktisk rigtig god! Forstår ikke at nogle her i forumet kalder den kedelig? Den har en overraskende evne, til at give lyst til at høre musik, og så samler den ikke særlig meget overflade knas/støj op.... Super dejligt, for specielt brugte plader er jo ikke altid behandlet pænt, og fri for overflade ridser.
Hører gerne fra jer der har erfaring med RIAA/step up der er super match med netop DL-103,R,LC,FL,Gold etc
Har hørt tale om mods, hvor man tager selve pickupen ud af plastik huset og limer en rustfri stål plade oven på/eller sætter den i et specielt træ hus!!!!! Det er ikke svært at forstille sig at selv små ændringer/forbedringer er temmelig hørebare på så følsom en del som en pickup er. Men, måske det hører til under selvbyg???????
Mvh
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PTHJ.
Godt at høre at du nyder din 103'er.
Hvilken arm kører du med?
Angående DL-103 og modifikationer/opgraderinger:
Torlai pick-up service
Structural mod on eBay
Rosewood body eBay
Sælgeren i det sidste link sender åbenbart ikke til Europa selv om han selv befinder sig i Tyskland?
En RIAA jeg har hørt meget godt om er JoLida JD9a. Om den funker sammen med DL-103 har jeg ingen anelse om. Den har ihvertfald rigeligt med gain og den skulle være fleksibel/brugervenlig. I USA koster den 450$. De forhandler JoLida i Lydbutikken så vidt jeg husker. De plejer at være flinke til at låne én udstyr på prøve hvis man er interesseret. Undlad for guds skyld at nævne Denon i farten hvis du smutter forbi! Så går de helt i baglås.
JoLida JD9a
JoLida hos AA
kort anmeldelse
Så kan du eksperimentere med rør fra forskellige fabrikanter i udgangene og dermed forbedre og skræddersy lyden til din smag.
Nu ved jeg jo ikke hvilket niveau du forventer eller hvilken prisklasse du søger i.
American Wired - 103
American Wired er en ret fed side, der er værd at tjekke ud.
Hvis du kan få lov at låne en JoLida på prøve var det måske et forsøg værd?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Rosewood body eBay
Sælgeren i det sidste link sender åbenbart ikke til Europa selv om han selv befinder sig i Tyskland? |
|
|
Det må være smuttet for ham Han tilbyder også en Ebony og Rosewood version, og da sender han worldwide.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=krenzler]Hej PTHJ.
Godt at høre at du nyder din 103'er.
Hvilken arm kører du med?
Hej Krenzler
Ja, jeg nyder 103'eren i fulde drag. Dog er der én ting jeg ikke er helt tilfreds med! Selve plastik huset virker lidt blødt, så det virker som om skruerne ikke kan spændes ordentligt......... Før havde jeg en Ortofon Kontrapunkt A. Der er der lavet gevind i selve huset, som er af rustfrit stål. Se, sådan burde alle jo lave det. Min tonearm er en SME serie V.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos forskellige udgaver af DL-103 så fandt jeg denne kommentar på et andet forum:
"I stopped by www.phonophono.de to pick up a new Denon DL-103, and they now have available an elliptical version - done by someone known as the Needle Man in southern Germany - which they sell for a mere 147 euros. They claim it is MUCH better than the "R" version, so I bought a plain vanilla one AND the elliptical version and will compare the two and report on them when I get back."
Jeg kan ikke umiddelbart få øje på denne version på deres hjemmeside så man skal nok kontakte dem hvis man er interesseret.
Så hvis det faktum at DL-103 har konisk nåleslibning har virket afskrækkende...
PhonoPhono.de
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Jeg kan ikke umiddelbart få øje på denne version på deres hjemmeside så man skal nok kontakte dem hvis man er interesseret. |
|
|
De kan godt skaffe varer/tjenester ud over hvad deres web-site viser, jeg har selv haft fat i dem vedr. alternative varer.
|
| Til top |
|
| |