| Forfatter |
|
xmas Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
da jeg om forhåbentlig kort tid får min onix oa22 op at køre igen, ville jeg høre om nogen af jer har kendskab til onix og evt. hvor man ville kunne købe den matchende turner.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Julebryg...
Tror ikke Onix eksisterer den dag i dag.... Har aldrig ejet en, men har lyttet dem for længe siden. De var kendt som "poor mans Exposure" - super meget for pengene.
Prøv at søg "onix oa22" på google. Den er nævnt i en del forums, en mener den næsten er en kopi af en Naim Nait1...!
Tror det spiller røven af meget l**t i dag. Behold den hvis du er tilfreds og søg efter den tuner...
|
| Til top |
|
| |
xmas Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
for pokker hvor jeg søgt meget på google. der findes ikke alt for meget om onix. men jeg synes den er meget velspillende, og har et cool design. men turneren onix bwd er ikke sådan lige at finde.
onix eksisterer ikke mere, men nogle af kræfterne bag, er med i Cymbol, som er noget dyrere og forhandles i hvert fald ikke i DK.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Xmas,
Tuneren fra Onix hed BWD-1. Hvis du leder efter en, skal du være opmærksom på at du skal bruge en ekstern strømforsyning til den. (havde du den lidt størrere integrerede OA-21S kunne du undvære, da den har udtag til tuneren).
Jeg har iøvrigt en defekt BWD-1 og strømforsyning liggende et eller andet sted, hvis du kender en der kan reppe en analog tuner kan vi nok finde ud af en handel. Onix er ganske rigtigt som Schelde skriver ganske vellydende. Mine 2 døtre på 8 og 6 danser ihvertfald en del rundt til deres OA-21S/BWD-1/Arcam Alpha 5plus/JM Lab systemer 
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
xmas Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen da, jeg er skam interesseret. jeg har en til at kigge på oa22'en, men om han kan fixe turneren er et godt spørgsmål!
hvad skal du have for den?
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en Onix OA-21S forstærker stående som 'reserveforst'. Lyden er ok specialt på lettere speaker systemer.... . Derfor kunne jeg godt tænke mig den eksterne power supply 'soap'. Er der nogle som har prøvet den ? Eller endnu bedre HAR en liggende, som kan lånes/lejes/kopieres !
Omkring firmaet Onix(GB) mener jeg, at det blev solgt til et firma fra Korea i 1997 ?
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
Schnumpfel Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 05:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Onix OA21S med Soap, og det spiller bare derudaf. Den skifter jeg ikke de første mange år, det er helt sikkert. Da jeg købte den prøvede jeg den op mod en Exposure 15 og der var umiddelbart ingen forskel i lyden på de to..
Det skal lige siges at Exposure'n var varmet op og Onix'en kold da vi prøvede.. 
Held og lykke med at finde den Soap og med reparation af BWD'en.. __________________ Don't fight it, embrace it!
|
| Til top |
|
| |
xmas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så har oa22'en et kone-venligt design, så det ville være helt fint hvis thomas kan finde bwd'en frem fra kælderen..
|
| Til top |
|
| |
xmas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kom der liv i onix'en! har fået tilsluttet en exposure 2010 cd fra lydbutikken. højtalerne er sequense 300, også fra lydbytikken. ikke verdens bedste men jeg synes trods alt at der god musik i dem. er godt tilfreds med anlægget..
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 22 December 2003 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sequense... Der er de der flade tingester med farver på, Ikk?
Hvordan lyder de?
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
xmas Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2003 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er dem.
de er skam fine til prisen, men salgsparameteret er nok at de er flade..
|
| Til top |
|
| |