Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 01:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Marantz PM-15s1? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Nogen der har lyttet til denne lækre sag såvel som SACD afspilleren i samme serie?

Da jeg pt. leder efter en erstatning for min PM17 MKII M og CD17 MKIII, kunne det være rart at høre folks indtryk

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt nogen af dem men har læst testresultater. Ved dog godt at de skal tages med et gran salt. Men det hjælper lidt at drejer sig om det samme mærke så klangkarakteristikken er vel omtrent den samme.

Marantz PM-15s1 får 100 punkte i tyske Audio

Marantz PM-17mk2 får 90 punkte i tyske Audio

Marantz PM-17KI får 100 punkte i tyske Audio

Pesonligt vil jeg være lidt betænkelig ved at lave en sådan mindre opgradering. Måske vil du næsten ikke kunne høre forskel?

Og med mindre du har adgang til en PM-15s1 til et stykke under listepris da jeg synes den er for dyr i Danamrk. Den ligger på 16800 hvilket er for pebret i forhold til ydelsen. Smid 3k ekstra og køb f.eks. en Pathos Logos der har fået 82 point i Stereoplay mens PM 15 scorer 71 point.

Til top Vis LarsOhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsOhl

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jep, Pathos eller Bladelius.

El. måske Musical Fidelity A5 (den har jeg godt nok ikke hørt, men den skulle være god)

Til færre penge Denon PMA2000 (den nye) eller Densen B110

Det er mine favoritter.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

LarsOhl skrev:

Har ikke hørt nogen af dem men har læst testresultater. Ved dog godt at de skal tages med et gran salt. Men det hjælper lidt at drejer sig om det samme mærke så klangkarakteristikken er vel omtrent den samme.

Pesonligt vil jeg være lidt betænkelig ved at lave en sådan mindre opgradering. Måske vil du næsten ikke kunne høre forskel?

Og med mindre du har adgang til en PM-15s1 til et stykke under listepris da jeg synes den er for dyr i Danamrk. Den ligger på 16800 hvilket er for pebret i forhold til ydelsen. Smid 3k ekstra og køb f.eks. en Pathos Logos der har fået 82 point i Stereoplay mens PM 15 scorer 71 point.

Tak for svaret Lars-Ohl. Tror heller ikke, at jeg vil opleve en synderlig forbedring, da klangen af de to Marantz-produkter må være næsten identiske.  PM-15s1 er også en direkte afløser for PM17. 

Den Logos er virkelig smuk, men jeg ved ikke om lyden af rør tiltaler mig...Har også kigget på en KAV 400xi fra Krell og Audia Flight One (brugt)

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Audio One - hos Mictor?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

vnv nation skrev:
Audio One - hos Mictor?

Den skal jeg holde mig fra, er der en, som har sagt

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

El. måske Musical Fidelity A5 (den har jeg godt nok ikke hørt, men den skulle være god)

Det er mine favoritter.

A5 har jeg også kigget en del på. Og Pathos? Hmm...det er jo en rørforstærker. Den er sikkert hamrende musikalsk, men måske også FOR tilbagelænet og "slap" i lyden? Desuden har jeg en tendens til at have mit anlæg tændt i lange perioder...mon rørene ikke bliver slidt af dette?

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

http://www.fyndborsen.se/ pma 15 s1 til 13,5 k svkr= ca 11k + 400,- i fragt til dk må være noget under listepris!
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
LarsOhl skrev:

Tak for svaret Lars-Ohl. Tror heller ikke, at jeg vil opleve en synderlig forbedring, da klangen af de to Marantz-produkter må være næsten identiske.  PM-15s1 er også en direkte afløser for PM17. 

Den Logos er virkelig smuk, men jeg ved ikke om lyden af rør tiltaler mig...Har også kigget på en KAV 400xi fra Krell og Audia Flight One (brugt)

Tror at alle dem du nævner vil være tilstrækkeligt gode til, at du vil opleve en forbedring i lydkvaliteten. Hvad for en af disse der er bedst er nok en smagsag  Personligt vil jeg nok gå efter Pathos.

Jeg spiller selv på en NAD S300 lige nu men satser på at opgradere til Accuphase E308 indenfor en overskuelig fremtid. Regner med at købe den på Salehifi.com. Løber nok op i en 25-26k efter moms og told.

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
http://www.fyndborsen.se/ pma 15 s1 til 13,5 k svkr= ca 11k + 400,- i fragt til dk må være noget under listepris!

Ja til den pris er den et godt køb

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Frede1977 skrev:

Det er mine favoritter.

A5 har jeg også kigget en del på. Og Pathos? Hmm...det er jo en rørforstærker. Den er sikkert hamrende musikalsk, men måske også FOR tilbagelænet og "slap" i lyden? Desuden har jeg en tendens til at have mit anlæg tændt i lange perioder...mon rørene ikke bliver slidt af dette?

Det er en helt forkert formodning du har om lyden af Logos - den har rør i forforstærker-delen. Udgangstrinet er udelukkende transistor. Så med mindre at du har hørt den, ville jeg nok vente med udtalelserne til at der var lagt ører til den, for slap og tilbagelænet - det er den ikke

De siger omkring 10.000 timer på rørene, og skulle det være, så er de altså ikke så dyre at udskifte.

Men ellers så hold øje med brugtmarkedet - Marantz PM-15s1 dukker sommetider op til priser under 10.000 kr.  CD-afspilleren dertil er iøvrigt aldeles fremragende og især til prisen.

vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Nogen der har lyttet til denne lækre sag såvel som SACD afspilleren i samme serie?

Da jeg pt. leder efter en erstatning for min PM17 MKII M og CD17 MKIII, kunne det være rart at høre folks indtryk

Skal det være SACD, synes der er mange lækre rene CD´er der ude. Måske noget mere tyndt felt når vi snakker SACD.

Hvis vi snakker 10-15 K har du rigtig mange spændende muligheder

LarsOhl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg han skal beholde sin cd afspiller med mindre at han har eller planlægger at købe en masse SACD´ere.

Tror nemlig, at han skal smide en 20k for at få noget der er markant bedre end det han har i dag.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
AM-E skrev:
Frede1977 skrev:

Det er mine favoritter.

Det er en helt forkert formodning du har om lyden af Logos - den har rør i forforstærker-delen. Udgangstrinet er udelukkende transistor. Så med mindre at du har hørt den, ville jeg nok vente med udtalelserne til at der var lagt ører til den, for slap og tilbagelænet - det er den ikke

De siger omkring 10.000 timer på rørene, og skulle det være, så er de altså ikke så dyre at udskifte.

Men ellers så hold øje med brugtmarkedet - Marantz PM-15s1 dukker sommetider op til priser under 10.000 kr.  CD-afspilleren dertil er iøvrigt aldeles fremragende og især til prisen.

Ups, sådan går det, når man ikke laver sit forarbejde.... Det var bestemt ikke meningen at generalisere lyden af rør. Jeg har faktisk lige læst din anmeldelse af den, og det lover jo godt. Men ifølge dig kan den bruges til alle musikgenre? Jeg er nok mest til rock samt fest og ballade musik.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Ups, sådan går det, når man ikke laver sit forarbejde.... Det var bestemt ikke meningen at generalisere lyden af rør. Jeg har faktisk lige læst din anmeldelse af den, og det lover jo godt. Men ifølge dig kan den bruges til alle musikgenre? Jeg er nok mest til rock samt fest og ballade musik.

Marantz er notorisk blød og behagesyg i lyden... meget henad "rigtige" rørforstærkere.

Pathos'en derimod har væsentligt mere drive og kontrol. Den egner sig fremragende til rock-musik.

Jeg havde tidligere PM11S1, så jeg kender udemærket Marantz

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

AM-E skrev:

Marantz er notorisk blød og behagesyg i lyden... meget henad "rigtige" rørforstærkere.

Pathos'en derimod har væsentligt mere drive og kontrol. Den egner sig fremragende til rock-musik.

Jeg havde tidligere PM11S1, så jeg kender udemærket Marantz

Hovsa Frede, jeg så slet ikke, at du er ejer af en Logos .

PM11s1 er uden tvivl også en lækker sag. Den er bare NOGET over mit budget. Jeg går udfra, at du skiftede din PM11 ud med Logos - hvis ja, hvad kunne den, som PM11 ikke var i stand til?

Desuden kan jeg se, at i Ronni's anmeldelse er prisen opgivet til at være 30k pr. 05/03 2004. Jeg mener dog at have set den til 20k et sted?

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Sunaudio som forhandler Pathos har fornyligt haft slagtilbud på Logos og Inpol, et tilbud der galdt få eksemplarer (ligesom Expert og KT har gjort med Gamut). Her kunne Pathos fåes til 20.000,- Normalprisen er stadig 30.000,- Mener dog der er en på brugtmarkedet.

Som sagt tidligere: Pathos'en har væsentligt mere drive og kontrol i bassen.

Lyt den.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hej AM-E!

Du jagter stadig?
Der er mange spændende produkter derude... Men én ting må du love mig, glem Pathos Logos, den er ikke god nok, men flot er den!

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Hej AM-E!

Du jagter stadig?
Der er mange spændende produkter derude... Men én ting må du love mig, glem Pathos Logos, den er ikke god nok, men flot er den!

Mvh.:´*`:.

Der er da ualmindelig fesen rådgivning. Har du ikke nogne argumenter? Og nogle alternativer?

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Sunaudio som forhandler Pathos har fornyligt haft slagtilbud på Logos og Inpol, et tilbud der galdt få eksemplarer (ligesom Expert og KT har gjort med Gamut). Her kunne Pathos fåes til 20.000,- Normalprisen er stadig 30.000,- Mener dog der er en på brugtmarkedet.

Som sagt tidligere: Pathos'en har væsentligt mere drive og kontrol i bassen.

Lyt den.

hmm troede ganske sikkert det var en permanent nedsættelse?

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes