Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 10:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Protect mode på Sony Forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Sony STR-DE335 forstærker stående, som har stået uden at blive brugt i et par mdr. Nu hvor jeg så sku gøre den klar til at blive brugt til mit film anlæg, så er den begyndt at skrive "protect" i displayet, hvor så man ik kan gøre noget som helt. Forstærkeren virkede fint før, så det er lidt underligt den er begyndt at gøre det.

Jeg har kigget i manualen men der står intet, jeg har google lidt på det, og der var sagt man evt ku prøve at resette ens forstærker, men der står ik hvordan man evt gør det?

Jeg har prøvet at:

Fjerne alle højtalere, Fjerne alt hva der var koblet til den, ladet den stå uden strøm i et par timer, osv osv. Nogle der har nogle forslag til hva der er galt? eller ved noget om dette?

Til top Vis StarF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarF Besøg StarF's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Når en forstærker går i "Protect Mode" er det normalt fordi der står DC på en af højttalerudgangene. Et sikringskredsløb forhindrer at højttalerne bliver koblet ind, hvis dette er tilfældet. Det sker for at beskytte højttalerne mod afbrænding.

For nogen tid siden havde jeg også det problem, at min NAD S-300 forstærker gik i protected mode periodisk. Jeg kunne konstatere at når det skete, var der + 50 Volt DC på den ene højttalerudgang. Heldigvis slog relæet fra, når det skete. Ellers var min ene højttaler da med garanti futtet af! Jeg fik fejlen indkredset til, at det var en defekt transistor i forforstærkeren, der forårsagede problemet. Jeg var dog ikke helt sikker på hvilken en det var, så jeg bestilte 20 nye transistorer og startede med at skifte dem fra en en ende af. Jeg nåede at skifte 4 inden problemet blev løst. Alle transistorerne kostede tilsammen under 80 Kr. så det var ikke den store udskrivning, men der gik en del tid med det. . . .

Hvis du selv vil løse problemet kræver det, at du har lidt grundlæggende viden om elektronik, og får fat i en servicemanuel til din forstærker. Ellers må du indlevere den på et værksted og så betale hvad det koster. Jeg kender ikke din forstærker, så jeg ved ikke om det kan svare sig at reparere den.

StarF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

tak for hjælpen! der kommer desuden en meget høj summen i højtaleren så ku tyde på det er det problem du beskriver der.
Til top Vis StarF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarF Besøg StarF's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes