Hej ichtysdk.
Fin lille hjemmeside du har der.
Prøv at se her.
Vinyl Engine Protractors
I bunden er der en Thorens arc protractor. Udskriv den på en printer (husk "print som billede" og undlad "tilpas til side"). Tjek at størrelsesforholdene er iorden. Så har du et gratis lille redskab til at justere din PU efter.
Tjek at din pladespiller står 100% i vatter. Hæng den op på en solid hylde på væggen hvis muligt.
Jeg ville gerne give dig nogle flere links til den suveræne hjemmeside Vinyl Engine men som sagt er den nede lige nu. Hvis du går ind i deres bibliotek (Library) kan du bla. finde manualen til din TD316 til download (hvis du da ikke har den i forvejen).
Edit: Nu funker siden igen. Her er manualen.
TD 316
Her er en hjemmeside med info om PU'er. Det er jo rimeligt vigtigt at du kører med korrekt nåletryk.
Cartridge Database
Jeg kan ikke se hvilket nåletryk din MC 20 Super skal have. OMB-10 skal have 1.5g. og DL-160 skal have 1.6g. Din B&O MMC-4 fungerer kun sammen med B&O's egne pladespillere.
Angående din MMC-4 så prøv at se her.
pickup-HJÆLP
pickup købes
Mon ikke i kan finde ud af noget?
Her er en fin dansk side med generelle informationer om pladespillere.
soundimage.dk
Her er en rigtig god side om Thorens pladespillere. Den fokuserer på de (endnu) ældre modeller men der er masser af interessant info.
The Analog Dept.
Du skrev: "Jeg fik også en antistatisk pistol med, men jeg aner ikke hvordan man skal bruge den...!?"
Jeg går ud fra at du mener denne her eller en lignende.
Zerostat
Der er også et link til en lille brugervejledning.
Der er en tidligere medarbejder hos Thorens ved navn Joel Boutreux. Han sælger også på eBay under navnet Protisson.
Protisson
Så hvis du skulle få brug for noget olie eller en ny drivrem er han en mulighed. Du kan også kontakte ham direkte på j.boutreux@gmx.de. Han svarer gerne på spørgsmål. Desværre er hans engelske ikke alt for godt.

Han har også skrevet en lille know-how guide som du kan læse her
Vinyl Engine - igen!
Du kan også købe drivremme (bland meget andet) her.
turntablebasics
Hvis dine plader skal være så rene som muligt som du skriver så snakker vi om en vakuum-maskine. De er ikke helt billige men hvis man har en stor vinyl samling og køber meget brugt så er det en god ide. Den billigste på markedet er en KAB EV1 fra KABUSA i USA. Grunden til at den er billigere er at du tilslutter din egen støvsuger som vakuum. Den koster 160,-$. Læg dertil 50,-$ for konvertering til 220v/50Hz. Forsendelsen bliver ikke alt for dyr da hele pakken vejer mindre end 2.5kg. Så er der selvfølgelig told og moms...
KABUSA ejes af Kevin A. Barrett. Han er meget hjælpsom og meddelsom. Her er siden.
KABUSA