Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forslag til ny forstærker (loft: 7000 kr) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Hej Folkens!

Jeg har besluttet mig for at satse på stereo istedet for surround. Det skal fejres med en ny forstærker der skal erstatte min gamle (og ikke specielt prangende) surround reciever!

Forstærkeren skal drive et par Dali Blue 8008. På anlægget bliver der spillet musik fra en meget bred vifte af genrer - både fra CD og LP.

Jeg vil gerne have en forstærker der ser godt ud, men det er selvfølgelig vigtigst at den spiller godt og har overskud til højttalerne. Håber der kan findes noget der kan dække begge ønsker :)

Mit budget ligger med et loft på omkring 7000 kr.

Jeg har selv tænkt lidt på at lytte til noget Thule. Rygtet siger at det spiller godt, og pænt er det i hvert fald.

At købe brugt kunne også være en mulighed!

Jeg har ikke fulgt så meget med i stereo verdenen de sidste par år, så jeg kunne bruge jeres hjælp til at finde nogle flere potentielle forstærkere. Så skal der lyttes til lidt forskelligt, og forhåbentligt er der noget der falder i min smag mht. både lyd og udseende :)

I samme omgang er jeg på kig efter en RIAA til under 1000 kr - Den skal smækkes mellem min Thorens TD316 og den nye forstærker :)

Og eventuelt kunne det jo se godt ud med en cd-afspiller der matcher forstærkeren... men nu må vi se!

Skyd ind og argumentér for dit forslag!

På forhånd tak!

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Hej...

Hvad med en Rega Mira3 med indb. RIAA.... en sej og musikalsk lille englænder... Den koster Kr. 7.500,-

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Der er et par Thule IA250B på KSB her på siden. Det kunne da være en mulighed. Der er også div. cd/dvd afspillere til salg der passer til. Jeg kan kun sige godt om Thule. Den driver nu mine Helicon´er fint. Og de "gamle" IA250B har 2*500Kva trafo´er mener jeg. Hvor min "kun" har 2*350. Der er også mulighed for 5 kanaler, hvis det skulle blive aktuelt engang.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Hvad med den der Classic fætter 6.6b, den er på bøj og har kostet en herregård. Test finder du her på siden og så har den også været i high fidelity bladet 

I forhold til hvad den kostede da den blev lyttet på i ovenstående tests kan det da ikke være helt skidt - der er også flere her på siden der har den, prøv at kigge lidt i stereo forum'et.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg ikke er så vild med Rega's udseende, men jeg kender jo selvfølgelig ikke deres lyd. 2*60 watt lyder heller ikke af så meget, men det kommer jo an på ret meget - er det nogle watt med kraft i? Mine højttalere lider nu under at min forstærker ikke er kraftig nok til at kontrollere højttalerne 100% - Har prøvet med andre forstærkere, og det giver et utroligt løft!

Jeg har faktisk set den IA250B. Den er jo ret tiltalende Hvordan er opbygningen i den? Er stereo og surround-delen helt adskilt? I så fald kunne jeg jo sagtens købe den med fejl i surround-delen og så bare bruge den til stereo.
Den har i hvert fald power nok til lidt af hvert

Den er faktisk utroligt lækker den Classic 6.6b! Synes ret godt om dens udseende og på anmeldelserne lyder det jo rigtigt godt! Kunne jo evt. kombineres med No.01B - ville se ret lækkert ud

Hvordan vil den Classic være sammenlignet med den Thule IA250B på stereodelen? Det er selvfølgelig svært at sammenligne lyden, men hvilken spiller mest detaljeret og lyttevenligt?

Hvis jeg skal lytte til Classic, er jeg så nødt til at køre helt til Nordjylland (hos Ardency) eller findes der forhandlere tættere på mig? Jeg bor i nærheden af Herning.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at den kun forhandles hos Ardency Audio i nordjylland. Det koster dog ikke en herregård at få den sent frem og tilbage hvis det er... Selvom jeg er ret sikker på at den kun kommer den ene vej, nemlig hjem i stuen.

Jeg ved ikke hvordan den lyder i forhold til Thulen, men den er duel mono opbygget, med 2x500VA trafoer og 100.000µF. Hvilket vil sige at du næppe vil opleve en strammere bas på dine 8008'ere end med en Classic. (dermed ikke sagt at andre ikke kan gøre det ligeså godt.)

Den har en god detaljerigdom, som sagt en meget stram og defineret bas, der ikke mudre selv ved helt ekstrame lydtryk. Sprød mellemtone, akutisk musik er bare sagen på den. Samt så har den en behagelig, varm diskant, med gode detaljer også.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

Okay... Så tror jeg at jeg tager et smut i Hi-Fi klubben i løbet af næste uge og hører noget Thule med et par 8008'ere spændt på, og bagefter snakker lidt med Ardency Audio 

Tak for jeres input! Jeg skal nok følge lidt op på hvad der sker!

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Jeg ved ikke hvordan den lyder i forhold til Thulen, men den er duel mono opbygget, med 2x500VA trafoer og 100.000µF. Hvilket vil sige at du næppe vil opleve en strammere bas på dine 8008'ere end med en Classic. (dermed ikke sagt at andre ikke kan gøre det ligeså godt.)

Kan da lige oplyse at Thule Space IA250B også har 2x500VA trafoer men kun 80,000uF. Jeg er dog ikke klar over hvilken betydning kapasiteten af uF har i en forstærker, så det siger mig ikke rigtigt noget!

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Hvad med Holfi? En integra 8 kan fås til fornuftige penge på brugtmarkedet. Jeg kan kun sige: KØB DENNE HER: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44772693

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Hej igen...

Rege Mira3 med 2 x 60 watt, lyder ikke af meget... men de er seje, jeg har en Mira3 her, som lige nu driver et par Dali Helicon 400... så Dali Blue 8008 burde ikke være noget problem..   Man kan jo senere sætte et Rega Maia effekttrin på og så Bi-amp. - Mira3 til diskant/mellemtone og Maia til bassen... og en Rega Apollo CD ville jo også pynte... 

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Det lader til at der ikke kan fremvises kvittering for de to Thule IA250B her på siden. Jeg vil helst undgå brugthandler i den prisklasse når det ikke kan fremvises... Så Thulen er vist ude af betragtning!

Jeg har netop skrevet til Ardency for at høre mere om den nye Classic No.6.6B. Så må vi se hvad det bliver til

Er der nogen der ved hvor det nærmeste Holfi demorum ligger? Kunne jo godt tage et lyt på noget af det Jeg bor i midtjylland.

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Og da evt. også det nærmeste Rega demorum 

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

ichtysdk skrev:
<snip>

Er der nogen der ved hvor det nærmeste Holfi demorum ligger? Kunne jo godt tage et lyt på noget af det Jeg bor i midtjylland.

Hmmm....Det burde være Hifiklubben, der sælger Holfi, men grundet nogle vanskeligheder hos Holfi (Se nærmere her), har der ikke væres ret god repræsentation af Holfis produkter hos Hifiklubben på det seneste
Jeg ved ikke hvor man pt. kan komme til at høre en Holfi 8S, men i Hifiklubben i Odense burde man kunne høre en Holfi 2.5.1, da de vist nok stadig har en sådan stående.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Til Odense er godtnok lidt langt at rejse for at lytte på noget Holfi. Jeg tror lige jeg afventer svar fra ham der har den Holfi til salg, måske har han allerede solgt og så er der jo ikke så meget at bekymre sig om...

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har gået og tænkt lidt over situationen, og når tager fremtiden i betragtning tror jeg det er dumt at købe en så kraftig forstærker som Classic 6.6b.
Om et års tid genoptager jeg nemlig studierne, og det kunne let tænkes at mine Dali 8008 bliver skiftet ud med noget mindre når jeg flytter i en lille lejlighed.

Lige pt. sidder jeg og overvejer at tage ind i HiFi Klubben og lytte til en Thule IA100. Den burde da også kunne levere en nogenlunde kontrol over mine højttalere :)

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Så er der lidt nyt!

Efter lidt betænkningtid er det endt med at jeg har bestilt en Classic No.6.6b og en Classic No.01b. Nu venter jeg spændt

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 25 Juni 2006 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

ichtysdk skrev:
Så er der lidt nyt!

Efter lidt betænkningtid er det endt med at jeg har bestilt en Classic No.6.6b og en Classic No.01b. Nu venter jeg spændt

du skulle have købt den Holfi

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

ichtysdk skrev:
Så er der lidt nyt!

du skulle have købt den Holfi

Jeg har forsøgt at kontakte sælger, men han svarede ikke tilbage... Går ud fra at den allerede var solgt til anden side. Det kunne ellers have været spændende med noget Holfi

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Venter du også på at modtage dine classic produkter her den 10. juli ?

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

ichtysdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Kiilsgaard skrev:
Venter du også på at modtage dine classic produkter her den 10. juli ?

Jeg har ikke fået oplyst en dato endnu, bare at det skulle komme først i juli. Har dog tænkt på at høre Jørgen ad :)

Du har måske også forudbestilt noget hos ham?

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes