Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Dali 450 + Arcam CD + Amp?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt på udkig efter en ny forstærker (skal helst have mulighed for biwiring)

Lige pt kører jeg med:

Dali 450
Arcam CD82
Arcam DV88

Og af forstærker har jeg pt en gammel Luxman L-230 fra '85 tilsluttet. Ydermere har jeg en større NAD 319 stående, som jeg rent faktisk ikke bruger den, da jeg ikke er særligt imponeret over den.

Jeg har fået tilbudt en byttehandel med NAD'en til en AudioLab 8000S, som er 7-8 år gammel. Jeg har prøvet at finde lidt om det på nettet, og syntes at mange beskriver den som meget neutral/grå - endda kedelig?

Selvfølgelig skal jeg lytte med mine egne ører - men vil AudioLab 8000S umiddelbart være en dårlig byttehandel til mit setup?

MVH Morten Kongsfelt.

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hvad med noget brugt Densen - der er strøm og fart over feltet ?

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Ok, Audiolabben er ikke aktuel længere...

Densen... Mmm det må jeg hellere prøve at lytte lidt til!

Det skal siges at den gamle Luxman faktisk leverer nok kraft til mine nuværende højtalere, og jeg syntes at NAD 319'eren er fuldstændigt overkill (selvom jeg godt ved, at jo mere effekt, jo bedre!). Så det er ikke nødvendigvis en 30kg's forstærker der er bygget som en kampvogn, jeg leder efter!

Dog så har jeg biwirede mine Dali'er (4 ohm) til Luxxen - dvs. den bliver vel belastet med 2 ohm? Det har kørt sådan en måned uden problemer, men bør jeg undgå det?

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

mortenkongsfelt skrev:

<snip>

Dog så har jeg biwirede mine Dali'er (4 ohm) til Luxxen - dvs. den bliver vel belastet med 2 ohm? Det har kørt sådan en måned uden problemer, men bør jeg undgå det?

Belastningen af din forstærker ændrer sig ikke ved biwiring, da det normalt er de samme udgangstransistorer, der trækker både A og B højttalertilslutningerne. Havde du i stedet sat 2 sæt 4 ohms højttalere på, ville du rigtigt nok belaste forstærkeren med 2 ohm.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Ahh på den måde... EL var aldrig min stærke side i undervisningstimerne ;)

Andre anbefalelsesværdige mærker, jeg burde tage et kig på? Jeg har ikke noget imod Luxxens lidt varme lyd.

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Det var synd du ikke fik fat i den 8000S'er. Ja den er ikke superfarvet i lyden men det skal ikke forveksles med den er grå og kedelig. Derimod har den en dejlig dynamisk og levende lyd kombineret med en rimelig fyldig og magtfuld bas for en lille 60 watts forstærker. Den kunne sagtens være et godt match til dine lidt varmtlydende Dali'er.
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes