| Forfatter |
|
Casper Sort Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Hifi'er jeg har brug for jeres hjælp, min elskede fest forstærker, denon PMA-520, har valgt at sabotere sin left channel:(
Den kan spille i et stykke tid, når den har gjort dette "falder" lyden på en måde ud af højtaleren, det vil sige den mister mest sin dybte men diskant og mellemtonen er også sådan noget meget krads krads at høre på, så svinger den sådan lidt op og ned i styrke, men på MEGET lavt niveau, uanset hvor højt man skruer op.
Kan dette reddes?, tænkte på det måske kunne være syge kondensatorer, eller noget overophedning et sted, for det sker først efter den har spillet et stykke tid i nogenlunestyrke.
På forhånd tak
mvh
|
| Til top |
|
| |
Casper Sort Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke nogen herinde der kan hjælpe mig lidt emd de symptomer?, det er jo hifi-forum..
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper Sort skrev:
|
Er der ikke nogen herinde der kan hjælpe mig lidt emd de symptomer?, det er jo hifi-forum.. |
|
|
Der er masser der gerne vil hjælpe...men vi sidder jo ikke foran computeren hele tiden, det er jo lørdag og der er bøffer der skal grilles og rødvin der skal drikkes  Det lyder som om der er noget der er stået af....hvis der stadig er garanti på dyret så ned med den. Ellers må du vurdere om den er værd at reparere på. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Casper Sort Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen garanti på den, da det er en gammel en, og det kan ikke betale sig at sende den til rep. Ville ordne det selv, hvis det bare var en kondensator eller nget køling kan jeg selv lave det:)
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på det ikke er din højttaler?
|
| Til top |
|
| |
Casper Sort Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det har jeg tjekket..
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Det kan være smart at tjekke om du får samme resultat med høretelefoner? Jeg tænker på en koldlodning (mister delvis eller helt forbindelsen et sted). Prøv at bytte højttalere kabler, så håber jeg at det er den anden højttalere som brokker sig. Et apparat i den alder plejer at døje med knas i "tapemonitoren" ......drej på den og se om forbindelsen bliver bedre/dårlig...kontaktrens kan måske være løsningen...koster 100 kr. i en god elektronik-butik. Er det din forstærker som brokker sig, så ville jeg overveje at kasserer den hvis det koster en tur på værkstedet. Din denon er vel 15-20 år gammel, så det er begrænset hvor meget jeg gad at lave ved den, værkstedet koster hurtigt 1000 kr. En "ny" brugt Denon fåes for under 500 kr. i dba. Måske var det alligevel et godt tidspunkt at prøve andet? __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Casper Sort Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bradford, jeg har prøvet andre kabler højtaler og det hele:), ved og ikke hvad du mener med tapemonitor?, og tror måske også jeg skulle prøve med høretelefoner, det kræver bare nogen timers lytning at finde ud af, for det kommer først efter et stykke tid..
Bortset fra det er dette ikke en forstærker jeg bruger til min seriøse lytning. Jeg bruger den til små fester og sådan..
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror heller ikke det kan betale sig at lave den..
men du kan da åbne den og bruge næsen og øjnene - lugter den brændt? er
kondensatorerne utætte? eller andre iøjenfaldende ting...
|
| Til top |
|
| |