| Sendt: 26 Juni 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nylig erhvervet mig en Technics SL 3200 for det beskedne beløb af 110 kroner. Jeg har, foruden et par unævneværdige plove, en Beogram 3000 stående derhjemme, som jeg dog ikke har kunne spille mere end ti-tyve gange på, da jeg har været på efterskole. Sidstnævnte er jo en designperle, men jeg synes faktisk, SL'eren spiller en god del bedre. Jeg har dog ikke fået hørt så mange forskellige plader på de to plove, men det ser ud til, at der tegner sig en mønster allerede. SL'eren virker til at have bedre diskant og en mere åben lyd.
Så er det, jeg vil spørge: Hvad siger i? Kan der være noget om snakken (efter jeres B&O-snak at dømme, kan jeg vel allerede svare ja)?
Technicsen kører nu med en Ortofon VMS 20 EO MKII og standard arm (regner jeg med, jeg kan ikke finde et navn på den). Beo'en har en MMC-4, og begge PU'er er brugte.
Jeg overvejer allerede at sælge beo'en igen, men den er jå så flot at have stående. På den anden side har jeg forelsket mig i technicsen.. hm hm.
Og så et sidste spørgsmål: Min nuværende forstærker er en Beocenter 2100 (som jeg håber at få skiftet inden årets udgang), og den ser ikke ud til at have et jordings-stik (eller hvad det nu hedder). Min tecnics står og summer lidt, og det kan desværre høres i de stille passager i min musik. Hvordan kan jeg jorde den? Jeg har prøvet flere forskellige steder (rundt omkring på forstærkeren og radiatoren osv.) men jeg kan ikke få noget til at virke. Nogle gange forsvinder det, hvis jeg står og klemmer om kobberet med mine finge, men det gider jeg ærligt talt ikke skulle, hver gang jeg vil høre musik 
Hjælp?
På forhånd tak
Mvh Sveske __________________
Guide til billedupload
|