| Sendt: 07 Juli 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Som topic siger...
Jeg er lige flyttet sammen med damen, og lydmæssigt er det en skidt ting da der er trægulv og pt. står mine HTers spikes bare i sådan nogle plastik fødder fra JAMO, men dét laver kork om på... engang...
Pt. er jeg ved at trække ledninger langs gulvlisten og har sat bagklædning på mit møbel (som jeg har lavet huller i til ledninger.)
Mit spørgsmål: Min forstærker er en Technics og er spændt for et par JAMO D-590 4ohm HTer. Der står bag på forstærkeren:
A or B = 4 - 16 ohm speakers A + B = 8 - 16 ohm speakers
Jeg har læst herinde (et sted. Ved ikke hvor), at hvis man kun har ét sæt HTer sat til (det har jeg - pt.) så er ovenstående bedøvende ligemeget med hensyn til at det skal være min. 8 ohms HTer der er sat til fordi forstærkeren kun "ser" to HTer og derfor ikke er belastet mere end ved at spænde begge HTer til udgang A.
Jeg har (selvfølgelig ikke) en instrument skruetrækker, og har derfor ikke haft kassen af for at se om A og B er forbundet på bagsiden.
Kort sagt: Kan jeg - med 101% og UDEN nogen form for risiko bare spænde HTerne til A & B? Hvorfor? Fordi terminalerne er underdiminsioneret i forhold til mit HT kabel (når der skal sidde to kabler i både plus og -)...
På forhånd tak for hjælpen __________________ Mvh, Michael Jensen
|