Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: pick og cartridge til Marantz 6170 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JonasEvard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Kære HIFI4ALL medlemmer!

Jeg har lige fundet mig en Marantz pladespiller model 6170 til min Marantz reciever model 2252b.
Men desværre havde pladespilleren hverken pick-up eller cartridge(hus?), er der nogle herinde der har erfaring med så noget gammelt grej, som jeg har anskaffet mig?
Og måske ved en af jer, hvad jeg skal gøre for at kunne nyde musik på min nye pladespiller.

Jeg er ikke den mest erfarne HiFi ekspert, så vær sød at skære det hele ud i pap..

Med venlig hilsen Jonas Edvard

på forhånd tak for eventuelle svar.
Til top Vis JonasEvard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JonasEvard

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas!

Fint udstyr - du har fået fat i - specielt receiveren (2252B). Den er fed, synes jeg. Lyder godt.

Pladespilleren er lidt mere ordinær, men dog ok. Det, som jeg tror du mangler er et pick-up hus (engelsk: "headshell") og en pick-up. Her kunne det hjælpe med et billede.

Et originalt Marantz headshell, som FORMENTLIG passer til din pladespiller er ikke så nemt at finde, men på et større auctionssite er der for tiden denne auction:

http://cgi.ebay.com/schwarzes-Marantz-Headshell-1-2-Zoll-SME -Support_W0QQitemZ7627583174QQihZ017QQcategoryZ23324QQssPage NameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Den vil sandsynligvis passe på din pladespiller. - og 80 kr. + porto fra tyskland er vel ikke en herregård.

Når du har fået den (hvis det altså ER den, du mangler), så kan du kigge efter en passende pick-up, vil jeg mene.

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

JonasEvard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

hey freddy tak for det hurtige svar, tror ikke det er huset(headshell) der mangler..
den ligner dette billede:
men ud af armen under huset hænger der bare tre ledinger til pick-up'en, og jeg ved ikke lige hvor jeg skal lede eller hvad jeg skal lede efter,  hvis jeg vil have den til at spille, og det kunne jo være enormt dejligt...;~)
Til top Vis JonasEvard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JonasEvard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes