| Forfatter |
|
moller Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har længe været en drøm at få Gamut D200 plus tilhørende preamp, men penge pungen
satte en stopper for dette lige til en af mine hifi-venner anbefalede mig at tage et lyt til Musiklab
(Michael Edinger konstruktøren af Gamut laver disse).
Nå ved lidt søgen på nettet fandt vi ud af at han bor ikke mere end 40 km herfra, så et par mails og en opringning på telefonen så var et besøg aftalt.
Til trods for en frygtelig hede lige den dag så af sted med os ,en kammerat var også blevet interesseret, så han tog med.
Vel ankommet , bliver vi placeret i et værksted , med stabler af udstyr og højtalere , anlægget spiller allerede , den lille poweramp med de små Musiklab højtalere. Straks bevæger fokus sig væk fra varmen og hen til denne vellyd ,vi finder par sidde pladser og der lyttes og hvilken lyd, åben, dynamisk , musikalsk.. Men det bliver skisme bedre ,der skiftes til et Ea 230 sættet og de sidste detaljer og kontrollen i bunden er nu også med , vi lytter, mens vi prøver at samle kæben op fra gulvet , de amps spiller godt.
Højtaleren den ”lille” reol/stander ting spiller fremragende, den tæver efter min mening Gamut L3
klart(nu får jeg tæv), den er ud over den gode lyd også designet så den kan placeres i en reol eller tæt ved bagvæg og konen vil elske den.
Tilsidst jeg er ikke ansat i pr afdelingen hos Musiklab, men vil bare dele den Whaw hvor det her rigtig godt oplevelse med jer andre , og mit råd er, selv om du ikke skal købe nyt så giv det et lyt
Min nye forstærker bliver en Musiklab og hvis min bankrådgiver (konen) vil skal jeg også ha et sæt
højtalere .
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 20 Juli 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har osse været oppe hos musiklab og blev osse positivt overrasket over hans produkter
det er virkilig lækert og jeg var virkiligt tæt på at købe .... men jeg valgte en pathos logos i stedet __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da ellers et meget pænt design, der nok slår Gamuts Pre / Power i udseende!
Har dog aldrig hørt om det før. Hvem sælger det og hvad er priserne? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
moller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 05:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Moller.
Ja, Michael's Musiklab forstærkere og speaker er smukke. Desværre har jeg ikke selv hørt dem. Har du hørt Gamut sættet? Hvis ja, hvordan klarer Musiklab sig i forhold til sættet fra Gamut?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender priserne på produkterne??
Hjemmesiden siger ikke meget om hverken produkterne el. priser.
|
| Til top |
|
| |
moller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musiklab vinder klart over Gamut D200 MkII,(min mening)men jeg vil anbefale at i gør jer jeres egne erfaringer om hvad der lyder bedst, mit råd er, ud og lyt til det.
Mht til priser og mere teknisk info ,så mail til Miichael
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilspilning af højttalerenhederne før de parres til sæt.  Det er vist efterhånden nærmest uhørt, at lave højttalere på den måde idag - og så i Danmark.  Lidt synd at der ikke er priser på forstærkerne, på sitet.
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
thohan skrev:
|
Er der nogen der kender priserne på produkterne??
Hjemmesiden siger ikke meget om hverken produkterne el. priser.
|
|
|
Enten mail til ham eller skriv en PM til ham herinde - brugernavn....musiklab 
|
| Til top |
|
| |
moller Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mailede lige for at få lidt priser her er det jeg fik oplyst
Priser pr 1/7 2006 med forbehold for ændringer .
EA2 Højtalerne koster 19.000 i udsalg pr. sæt
Topmodellen i EA forstærker serien :
Dual Mono EA D230 power forstærker koster 30.000 i udsalg i en begrænset periode.
Dual mono EA D125 koster 22.500
Den mindste model EA S125 stereo (2x125Wrms i 8 Ohm) står til 18.000- den er ikke dual Mono, og er lavet for at give endnu flere muligheden for at komme i nærheden af rigtig god lyd.
Alene koster preamp EA22 12.000.
Ved køb sammen med en power amp kan jeg lave et tilbud hvor der gives en pæn rabat på begge apparater.
EA22+230 35.000
Ea22+D125 28.000
EA22+S125 25.000
På bestilling kan leveres en EA Monoblok med 250W i det samme kabinetdesign
Forstærkerne er modulopbyggede og har mange dele som fx kabinettet fælles
NB: Og de kan opgraderes : Man kan starte med den mindste EA og trinvis opgradere til den største Dual Mono stereomodel, og et langt stykke frem vil man kunne opgradere til fremtidige versioner. Denne service vil kun blive tilbudt hos Musiklab.dk.
håber det kan hjælpe lidt, ellers smid en mail til Musiklab
|
| Til top |
|
| |
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden smart feature/mulighed ved Musiklab, er at man ligesom med Gamut har mulighed for at opgradere med mere power hvis det bliver nødvendigt.
Starter man ud med den lille effekt på 2 x 125W, kan man for 10 K få den opgraderet til 2 x 220W - Swwweeeet!
Men først og fremmest er det dejlig lyd der kommer ud af alle hans anstrengelser.
Kan også kun anbefale Musiklab. __________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
vnv nation skrev:
|
En anden smart feature/mulighed ved Musiklab, er at man ligesom med Gamut har mulighed for at opgradere med mere power hvis det bliver nødvendigt.
Starter man ud med den lille effekt på 2 x 125W, kan man for 10 K få den opgraderet til 2 x 220W - Swwweeeet!
Men først og fremmest er det dejlig lyd der kommer ud af alle hans anstrengelser.
Kan også kun anbefale Musiklab.
|
|
|
Ja det er smart, merprisen (et slag på tasken) for producenten ligger i omegnen af 500 kr.
|
| Til top |
|
| |
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
vnv nation skrev:
|
Kan også kun anbefale Musiklab.
|
|
|
Ja det er smart, merprisen (et slag på tasken) for producenten ligger i omegnen af 500 kr.
|
|
|
Og du kender komponenterne fordi???
Er du ikke lidt for skråsikker?
Selvfølgelig skal manden tjene penge, men vigtigst er det at du synes det er en god investering.
__________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
| Til top |
|
| |
musiklab Branchemedlem

Musik Lab Danmark
Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 -?
Vedr. opgradering , fx fra EA D125 >D230 :
Beklager, for 500 kr. kan man ikke få to DK producerede forstærkermoduler med ca 300 komponenter på hver, to sæt hundedyre 500W highpower mosfets , 8stk power elektrolytter i en god kvalitet, og til en højere spænding, to stk DK specialviklede særligt støjsvage 500VA ringkerne transformatorer og ca 4-5 timers kvalificeret elektronik arbejde i DK - eller nogen andre steder.
Det er ikke en fantastisk guldgrube. som mange andre ting bare noget der skal skabe interesse for at investere i apparaterne ,
mvh Musiklab
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@musiklab
Må da innrømme at jeg er tilhenger av den simple klassiske design som dere / du her på forsterkerne!! (simpel på en positiv måte.)
Er det kun på ders butik/fabrik i Lyngby det er mulig å lytte på lækkerbiskene?
Har EA S125 pre ind så den kan benyttes som effektrind i en suround oppsettning?
EDIT: etter å have lest lidt mere kan jeg se at EA S125 ikke er en integrert forsterker... (My Bad)
Har dere nogle planer om at komme med en integrert forsterker i jeres lineUp?
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
musiklab Branchemedlem

Musik Lab Danmark
Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius ,
vedr. EA S125 der er een stereo line ind i phono stik , intet andet - så ja den er fin til surround jeg vil dog anbefale D125/ 230 til front L/R
vedr. modelnumre alle EA XXX ( S/D 125 D230 M250) er rene power forstærkere, EA XX (22-..) er preamp med volumen og inputvælger, EA X er højtaler
mail mig for evt lyttetest
mvh Michael , musiklab@mail.dk
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
musiklab skrev:
|
Mik112 -?
Beklager, for 500 kr. kan man ikke få to DK producerede forstærkermoduler med ca 300 komponenter på hver, to sæt hundedyre 500W highpower mosfets , 8stk power elektrolytter i en god kvalitet, og til en højere spænding, to stk DK specialviklede særligt støjsvage 500VA ringkerne transformatorer og ca 4-5 timers kvalificeret elektronik arbejde i DK - eller nogen andre steder.
Det er ikke en fantastisk guldgrube. som mange andre ting bare noget der skal skabe interesse for at investere i apparaterne ,
mvh Musiklab
|
|
|
Håber ikke jeg har stødt nogen på manchetterne, det var ej meningen.
Er selv professionel faglig elektronik-tosse i 200KW klassen, og kender udmærket priserne på div. komponenter til specielt power elektronik (lever af det), men mit bud gik ud på interne omkostninger for en ombytning af power modulerne, en større trafo og internt genbrug af de ombyttede mindre power moduler. Og i det tilfælde mener jeg mit bud excl lønomk. holder minus en extra-extra trafo. Det skal selvfølgelig ikke afspejles i et dækningsbidrag på NUL, - 200-300% er ok for mig, og er der mellemled skal det jo selvsagt også have lidt for ulejligheden og så er der momsen. Alligevel er der langt op til....var det 10K der blev nævnt? Mit bud var et gæt på jeres interne materiale udgift
God vind fremover, det er fine produkter i har i sortimentet.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
musiklab skrev:
|
Mik112 -?
mvh Musiklab
|
|
|
Hej igen Musiclab,
Lige en extra bemærkning. Jeg kan fortælle dig, at en komplet dansk produceret High-End Amp. ydedende mere end 2*300W RMS/8 Ohm med komplet bestykket "motherboard-størrelse pcb" med over 30 leadede power transistorer, ensrettere og mega store lytter og ca. 1000 smd komponenter koster under 5500 gode danske kroner v/50 stk. pr. serie alt incl. At du af gode grunde måske selv bestykker i mindre serier har jo visse omkostninger, og for mig er det fair nok. Ikke alle bliver store på et splitsekund over en god middag.
Ps. Jeg oplyser på intet tidspunkt producenten, men det er noget der kan erhverves i DK for under 30K i vejledende udsalg.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
R2D2 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
musiklab skrev:
|
Mik112 -?
mvh Musiklab
|
|
|
Hej igen Musiclab,
Lige en extra bemærkning. Jeg kan fortælle dig, at en komplet dansk produceret High-End Amp. ydedende mere end 2*300W RMS/8 Ohm med komplet bestykket "motherboard-størrelse pcb" med over 30 leadede power transistorer, ensrettere og mega store lytter og ca. 1000 smd komponenter koster under 5500 gode danske kroner v/50 stk. pr. serie alt incl. At du af gode grunde måske selv bestykker i mindre serier har jo visse omkostninger, og for mig er det fair nok. Ikke alle bliver store på et splitsekund over en god middag.
Ps. Jeg oplyser på intet tidspunkt producenten, men det er noget der kan erhverves i DK for under 30K i vejledende udsalg.
Mvh/Mik112
|
|
|
Hej Mik112
Har du mon noget med Flextronic at gøre..? Det er ikke ret svært at regne ud hvilken en forstærker du skriver om... måske ikke så smart..?
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du mon noget med Flextronic at gøre..? Det er ikke ret svært at regne ud hvilken en forstærker du skriver om... måske ikke så smart..?
[/QUOTE]
@R2D2
Kan forstå at du virkelig har høje tanker om mit intellekt, og nu du spørger....Næ da, på ingen måde! Og var jeg, havde jeg nok DK's største kørselsfradrag 
Humlen i mit indlæg er stort set bare: Er der nogen der betaler for "varen" er det HiFi freaks. Oversat svarer det til at en Skoda 1,4 skal koste i omegnen af millionen.
Edit: Afgik Flextronics ikke ved døden for år tilbage? Du og andre er velkommen til at gætte videre, men du/i får aldrig en bekræftelse på rigtigt gæt herfra
Ps. Du skrev at det var nemt at gætte, - kender som du er, men kan ikke se hvad du gættede på 
|
| Til top |
|
| |