| Forfatter |
|
Raincoat Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et sæt monoblokke. De var til service for et år siden, hos highend musik service i vanløse, hvor de blev totalt gennemgået, og fik nye rør. Problemet er, at den ene spiller højere/lavere end den anden .
Så tænkte jeg på om der var nogen kloge hoveder herinde der ved hvad det kunne skyldes? Og evt anbefale et godt værksted i KBH eller i nærheden.
De bedste hilsner 
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anders i Audio Consult er dygtig.... Men heller ikke billig. Prøv og høre ham ad.
http://audioconsult.dk/ __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de først begyndt at spille forskelligt et år efter?
Du har vist reklamationsret på reparationer, dog er jeg ikke 100% inde i sagen. Det sker ikke noget ved at ringe til Highend Musik Service snakke med dem...
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare for at være helt sikker, så har du ikke indstillet balancen forkert på din forforstærker vel?
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
læste engang inde på Forbrugerrådets hjemmeside, at man har 5 års reklamationsret på en reperation.
Men siden du "bare" sendte dem til service, uden en konkret defekt, ved jeg ikke hvordan det forholder sig.
Og siden du også siger at det er et helt år siden at du sendte dem ind, tyder det vel på "wear & tear" ?
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Balance knappen skulle være god nok, jeg bruger den også når jeg prøver at få dem til at spille lige højt. Det har vist været der lidt hele tiden, men jeg har først konstateret det med sikkerhed nu, efter at have byttet om på dem. Dog regner jeg ikke med garantien dækker.
Det kunne være jeg skulle prøve at høre Anders ad. Det er bare ærligt vis det bliver dyrt, sidst stod de mig i ni af de store.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at bytte om på effekterne ????
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja netop. Det er derfor jeg er helt sikker nu. Ellers har jeg prøvet at slå det lidt hen.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
| Ja netop. Det er derfor jeg er helt sikker nu. Ellers har jeg prøvet at slå det lidt hen. |
|
|
Nu kender jeg ikke Spark, men er der en regulering af indgangssignal ??, så kunne det være problemet.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Raincoat Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen regulering på effekterne. Jeg kan regulere balance (Gain) på forforstærkeren men det er svært fordi, at det ændre sig ved forskellig lydstyrke, så man skal regulere for hver plade.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raincoat skrev:
|
Ingen regulering på effekterne. Jeg kan regulere balance (Gain) på forforstærkeren men det er svært fordi, at det ændre sig ved forskellig lydstyrke, så man skal regulere for hver plade.
|
|
|
Okay, så er det vist en tur ned til elkammaraten, og få set på sagerne.
|
| Til top |
|
| |