Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
Sendt: 27 November 2003 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
Jeg gik forleden forbi det lokale indkøbscenters radio og TV afdeling, hvor to 15årige stod og diskuterede hvad sådan et apparat i vinduet nu hed. Ingen hjælp fra mig, når man ikke kan se at det er en grammofon!!!
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
Sendt: 29 November 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
OBS moving coil - hjælp vi er fløjet mere end 50 år tilbage i tiden.
Vilman link til din hjemmeside (undskyld det er uden for tråden) skal lige se din spiller. Jeg er ved at begynde på min. Har du fået motoren sat fast? Har set at Scheu har et metalhus til motoren. Jeg tænker på at lave en træplint ala Nordic concept med 4 lag MDF + gummi.
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
Sendt: 29 November 2003 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
Nogen af jer der har hørt det sidste nye: Ortofon mc30, med fineline slibning, og MOVING COIL ????
Det skulle vidst nok kræve ekstra forstærkning, så man kan nu få en MCA-76, der er en slags forstærker, som så aflevere et forstærket signal til RIAA'en... Det lyder da helt vildt? Tror sgu jeg holder mig til mm, da er Ortofon jo osse godt med, VRMS hedder det vidst....
Hov for helvede da osse, det var sgu ikke det nye hifidelity, men "Ny elektronik", fra 1977... Ja man bliver sgu helt nostalgisk....
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
Sendt: 29 November 2003 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
Hold da fest.... MCA-76... Sådan en har jeg stående på hylden. Gad vide om den virker endnu. Den har da i hvert fald stået på nogle loftsrum i tidens løb.
Hvis Moving Coil virkelig er blevet genopdaget kan jeg sikker få en formue for MCA-76'eren og den 20 år gamle og fuldstændig nedslidte MC20-Super ......
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
Sendt: 29 November 2003 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
gli- skrev:
OBS moving coil - hjælp vi er fløjet mere end 50 år tilbage i tiden.
Vilman link til din hjemmeside (undskyld det er uden for tråden) skal lige se din spiller. Jeg er ved at begynde på min. Har du fået motoren sat fast? Har set at Scheu har et metalhus til motoren. Jeg tænker på at lave en træplint ala Nordic concept med 4 lag MDF + gummi.
Jeg har ikke rigtig haft overskud til gøre mere ved min pladespiller. Det kommer forhåbentlig snart......
Jeg skal lige prøve at bygge motorhuset selkv før jeg spørger Vitus hvad Scheu's metalhus koster
Link får du på mail. Jeg har ikke liniepower nok til at hele verden kigger med. (jeg skal nok flytte det et brugbart sted hen snart)
Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 75
Sendt: 30 November 2003 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
Moving Coil og så den gamle ERA hvorpå jeg selv monterede sme arm. Hele kassen var grundigt blevet isoleret med blygummi. Jeg tror det var i Odense det blev købt.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum