| Forfatter |
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa herinde.
Jeg vil meet gerne have hjælp til indkøb af min første pladespiller. Jeg ved virkelig intet om pladespillere så derfor er jeg noget i vildrede.
Jeg har heller ikke noget plade ovehovedet så derfor vil jeg ikke ofre specielt meget. Grunden til at jeg vil købe en plov er at min mor og far har en et par hundrede plader til at stå. Deres afspiller har imidlertid været i stykker i over 2 år og selv om de taler om det tror jeg ikke de får købt en ny foreløbig. Derfor har jeg tænkt mig at liste ned i stuen en mørk nat og låne deres pladesamling og håbe på at de aldrig opdager det, hehe. Smart ik?
Jeg har tænkt mig at købe brugt, men er i tvivl om hvad jeg skal se efter. Desuden ved jeg ikke om det er godt at købe brugte pickupper. De bliver vel slidt? Eller hvor gamle må de være?
Jeg skal også have en RIAA. Her kender jeg heller ikke til særlig mange. NAD PP2 har fået gode anmeldelser, men den er jo lidt ny så det ikke sikkert at den kan findes brugt. Det er heller ikke nødvendigt at det skal være brugt, men mit budget er på maks 3000,- inklusiv alt.
Håber på lidt hjælp.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 November 2003 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. jeg havde ikke set at den tråd. Den minder jo meget om min.
Men hvis der ellers er nogen som har noget at tilføje ser jeg det meget gerne.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 28 November 2003 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, med de penge, så køb brugt, har du lidt flere rykker du straks op i højere klasse. Start med en brugt Rega eller Projekt, Thorens, LINN, Ariston, Michell eller andre gode pladespillere, gerne med en god pick-up på. Køb så en NAD til 500 eller 1000 kr. Når du skal opgradere køb en bedre RIAA i 3-4-5000 kr klassen, og siden en ny pick-up, gerne en MC type, og opgradere din pladespiller med bedre kabler, DC motor+ styring osv, så er du på vej. Men du kan starte med billige indkøb på nettet.
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 29 November 2003 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders,
Jeg har lige været i gennem samme proces som dig, men valgte så at bruge et par tusinde mere på min pladespiller.
Jeg var også inde omkring tankerne med at købe brugt. Men hvis man ikke har forstand på det, skal man lade være med det. Der skal ikke være meget galt på en pladespiller før man spildt besparelsen ved at købe brugt.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe en NAD PP1, som kan købes til £ 40 på denne webadresse i UK. http://store.securehosting.com/stores/sh204131/itemdetl.php? itemcode=109
Som pladespiller ville jeg købe en Project 1.2 som kan købes med pick-up for 2.395 i Topsound Hifi samt Hifi-Forum. Så har du et glimrende setup til 2.900. Så er der også til en brugt vinylplade!
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 30 November 2003 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener også den bedste vej ville være via Pro-ject, eller evt en brugt Rega Planar 3.
De er kanon værdi for pengene, og holder til mange opgraderinger før du vokser fra dem. __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
ost. Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 01 December 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Overvej kraftigt en Thorens. evt. en brugt og det du sparer herved, bør du ofre på en ordentlig nål og en god RIAA.
Byg en trækasse og fyld den op med sand, anskaf en flot granitsten der paser heri, og stil så pladespilleren oven på. Dette monteres på en væghængt hylde. Så er du godt på vej til at elminere et af de store problemer akustisk tilbagekobling.
mvh OST
|
| Til top |
|
| |