Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til første pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 November 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa herinde.

Jeg vil meet gerne have hjælp til indkøb af min første pladespiller. Jeg ved virkelig intet om pladespillere så derfor er jeg noget i vildrede.

Jeg har heller ikke noget plade ovehovedet så derfor vil jeg ikke ofre specielt meget. Grunden til at jeg vil købe en plov er at min mor og far har en et par hundrede plader til at stå. Deres afspiller har imidlertid været i stykker i over 2 år og selv om de taler om det tror jeg ikke de får købt en ny foreløbig. Derfor har jeg tænkt mig at liste ned i stuen en mørk nat og låne deres pladesamling og håbe på at de aldrig opdager det, hehe. Smart ik?

Jeg har tænkt mig at købe brugt, men er i tvivl om hvad jeg skal se efter. Desuden ved jeg ikke om det er godt at købe brugte pickupper. De bliver vel slidt? Eller hvor gamle må de være?

Jeg skal også have en RIAA. Her kender jeg heller ikke til særlig mange. NAD PP2 har fået gode anmeldelser, men den er jo lidt ny så det ikke sikkert at den kan findes brugt. Det er heller ikke nødvendigt at det skal være brugt, men mit budget er på maks 3000,- inklusiv alt.

Håber på lidt hjælp.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 November 2003 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

jeg spurgte om noget nær det samme for et stykke tid siden...

desværre har jeg ikke fået købt en plov endnu, men regner med at det snart kommer...

læs her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2270&PN =7

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 November 2003 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Tak. jeg havde ikke set at den tråd. Den minder jo meget om min.

Men hvis der ellers er nogen som har noget at tilføje ser jeg det meget gerne.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 November 2003 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Tja, med de penge, så køb brugt, har du lidt flere rykker du straks op i højere klasse. Start med en brugt Rega eller Projekt, Thorens, LINN, Ariston, Michell eller andre gode pladespillere, gerne med en god pick-up på. Køb så en NAD til 500 eller 1000 kr. Når du skal opgradere køb en bedre RIAA i 3-4-5000 kr klassen, og siden en ny pick-up, gerne en MC type, og opgradere din pladespiller med bedre kabler, DC motor+ styring osv, så er du på vej. Men du kan starte med billige indkøb på nettet. 
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2003 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej Anders,

Jeg har lige været i gennem samme proces som dig, men valgte så at bruge et par tusinde mere på min pladespiller.

Jeg var også inde omkring tankerne med at købe brugt. Men hvis man ikke har forstand på det, skal man lade være med det. Der skal ikke være meget galt på en pladespiller før man spildt besparelsen ved at købe brugt.

Hvis jeg var dig, ville jeg købe en NAD PP1, som kan købes til £ 40 på denne webadresse i UK.  http://store.securehosting.com/stores/sh204131/itemdetl.php? itemcode=109

Som pladespiller ville jeg købe en Project 1.2 som kan købes med pick-up for 2.395 i Topsound Hifi samt Hifi-Forum. Så har du et glimrende setup til 2.900. Så er der også til en brugt vinylplade!

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 November 2003 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Jeg mener også den bedste vej ville være via Pro-ject, eller evt en brugt Rega Planar 3.

De er kanon værdi for pengene, og holder til mange opgraderinger før du vokser fra dem.

ost.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 01 December 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej. Overvej kraftigt en Thorens. evt. en brugt og det du sparer herved, bør du ofre på en ordentlig nål og en god RIAA.

Byg en trækasse og fyld den op med sand, anskaf en flot granitsten der paser heri, og stil så pladespilleren oven på. Dette monteres på en væghængt hylde. Så er du godt på vej til at elminere et af de store problemer akustisk tilbagekobling.

mvh OST

Til top Vis ost.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ost.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes