Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny tonearm på Lenco (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terry Melander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Håber der er nogle her der kan hjælpe mig,jeg har en Lenco Quarts L3807,og i min søgen rundt for at få lidt bedre lyd ud af den
ser jeg her på Hifi4all en Rega RB 300 tonearm,de skriver at armen kan eftermonteres på de fleste pladespillere,gælder det
også min ?

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 August 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Terry,

Jeg ville ikke ofre en anden arm til den Lenco hvis jeg var dig. Det vil der ikke være mening i, simpelthen fordi værket mm. ikke kan leve op til fx. en ny Rega arm.  Du vil få meget mere ud af at bruge pengene på en bedre Pick-up (du skriver ganske vist ikke hvad du har) og/eller forsøge med dæmpning af selve "kassen". Er der iøvrigt ikke indbygget RIAA i Lenco'en. Et udtag til en ekstern RIAA og en fx. NAD PP2 RIAA vil så for under kr 800 også gøre underværker, som er langt større end du vil opleve med en anden arm.

mvh/ Klaus

Terry Melander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 August 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Walin.

Jeg har en riaa forstærker,og så bruger jeg 2 pickupper,en Stanton 681 eee mk 3,og en pickering Xv 15-625 E,jeg har fået drejet
nye fødder (spikes alu) pladespilleren står på 35 mm beton med en 8 mm glasplade på.
Men jeg må nok indrømme at alt det her har været dyrere for mig end hvis jeg fra en start havde købt en rega planer 3,eller 5

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 August 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

De modeller der får skiftet arm, er som oftest de mellemhjuls drevne med tung pladetallerken.

http://www.btinternet.com/~a.d.richarson/hifi/lenco/heavy_le nco.html

De remdrevne er der ingen der interessere sig for, så der er du på på egen boldgade.

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes