Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, i et anfald af vanvid/ ønske om at prøve noget andet har jeg afhændet min Rega3 og vil nu gerne igen prøve en anden.
Hvad vil I kloge hoveder forslå hvis det skal være inden for en opnåelig rækkevidde for mig, hvilket vil sige max 2 kg.
Primært ser jeg i brutafdelingen.
Venligst
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle du nok have beholdt den Rega..
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorens TD318 eller (helst) TD320 mark III - spiller sq da bedre end Rega. Der er en del i dette forum der ikke kan sige andet end Rega - men der er altså en del andre gode pladespillere i denne verden!
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træmanden skrev:
Så skulle du nok have beholdt den Rega..
|
|
|
hehe du har sikkert ret, me som skrevet var der tilsyneladende vanvid indblandet  __________________ mvh
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var en systemdek II på køb/salg forleden til 1550 kr. og en rega 3 til 1150
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad siger "panelet" til SYSTEMDEK?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
kentp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Regaen tilbage, og hvis der er penge tilbage, så spar sammen til en Rega exact pickup
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nope, der skal prøves noget andet, ellers et forslag......
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis limit er definitivt er 2K, og det hele skal foregå her og nu, så holder jeg også på at du skulle have beholdt rega'en. Men hvis du har tid til at vente, og holder øje med brugtmarkederne, og måske kan smide lidt ekstra hen over tid, kan man være heldig:
Den har kostet mig omkring 2600 kr. og består af:
Værk: Thorens TD125 MKII
Arm: Sonus Mayware MKIV
Pick Up: Tekni-Fi K1
Om det er værre eller bedre end en Rega ved jeg ikke, men det er i hvert fald anderledes. Jeg har hygget mig mægtigt med at få den til at spille.
/vilmann
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Hvis limit er definitivt er 2K, og det hele skal foregå her og nu, så holder jeg også på at du skulle have beholdt rega'en. Men hvis du har tid til at vente, og holder øje med brugtmarkederne, og måske kan smide lidt ekstra hen over tid, kan man være heldig:
Om det er værre eller bedre end en Rega ved jeg ikke, men det er i hvert fald anderledes. Jeg har hygget mig mægtigt med at få den til at spille.
/vilmann
|
|
|
det ser da ret så spændende ud, prisen er ikke så fast at hvis det rette tilbud dukker op vil jeg formentlig også være villig til at erlægge noget mere.... Hvem ved, det kan være at jeg ender med noget andet  __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der jo en klassiker blandt direkte drevne. F.eks en Denon DP 57L.

Eller en DP 59L

Eller en DP 60L

Har både en 57L og en 60L 
Har iøvrigt også en Rega 2 stående.
Der kan klikkes på billederne.
__________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
prisen er ikke så fast at hvis det rette tilbud dukker op vil jeg formentlig også være villig til at erlægge noget mere....Hvem ved, det kan være at jeg ender med noget andet |
|
|
En TD125 MKII med en Mørch UP4, det rette armrør og en Dynavector 10X5 skulle nok bringe lykke
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
/vilmann
|
|
|
sådan en med sme arm gik til over 5k på lauritz.com for et par dage siden! __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmmm, hvordan fløjter man et overraskelssesfløjt  det var da en slat.....
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hejsa, i et anfald af vanvid/ ønske om at prøve noget andet har jeg afhændet min Rega3 og vil nu gerne igen prøve en anden.
Hvad vil I kloge hoveder forslå hvis det skal være inden for en opnåelig rækkevidde for mig, hvilket vil sige max 2 kg.
Primært ser jeg i brutafdelingen.
Hej
Der er faktisk en masse herlige pladespillere til ingen penge. Se evt. efter en lækker direktedrevet TT fra 70'erne. De er ofte i høj klasse. Denons er faktisk også glimrende, efter min mening langt bedre end en Rega som jeg synes er noget skrammel (også mht lyden!).
Hvad med en Pioneer Pl - 1000? den er også betjeningsvillig.
Kig på dba og tag en tjekker på Google når du ser en ukendt ældre sag. Så forleden en Sanyo T1000 eller sådan noget til kun ca. 600 - 700 kr. Den så fed ud. En gammel Technics kan også anbefales. Godt du solgte din Rega, kan næsten ikke fås værre.
vh
Venligst
|
|
|
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med lossepladsen? folk smider ofte godt grej ud  PS: Det er skam seriøst nok, og så koster det næsten gratis  Morten
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
vilmann skrev:
/vilmann
|
|
|
sådan en med sme arm gik til over 5k på lauritz.com for et par dage siden! |
|
|
Det var dog en lidt speciel version i SME plint (tror jeg nok) og et bredere armboard med en SME 3012 arm der i sig selv har det med at indtjene en krig på ePay. Her er den.
Denne Systemdek/Rega/Tekni-Fi kombo ser da lovende ud. Lidt flere billeder. Jeg ved dog ikke om den er 2300,- værd?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]sådan en med sme arm gik til over 5k på lauritz.com for et par dage siden![/QUOTE]
Det var dog en lidt speciel version i SME plint (tror jeg nok) og et bredere armboard med en SME 3012 arm der i sig selv har det med at indtjene en krig på ePay. Her er den.
Denne Systemdek/Rega/Tekni-Fi kombo ser da lovende ud. Lidt flere billeder. Jeg ved dog ikke om den er 2300,- værd?
[/QUOTE] Er den mon ikke det ? med den arm og med systemdekket der i træ fremstår noget mere charmerende end rega - kan det da kun blive en god fornøjelse og målt i kroner er det jo knap 1/3 af nogle bruge om måneden på at vikle deres 10 k kabler ind i et skærmende lag platin  Og så en pickup med i købet __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
/vilmann
[/QUOTE]sådan en med sme arm gik til over 5k på lauritz.com for et par dage siden![/QUOTE]
[/QUOTE] ups  det var 5 k i svenske rigsdaler det vil sige godt 4 danske - men jeg tror stadig at den uden sme armen er et godt køb har I i øvrigt set den mørch med 4 arm der er på lauritz - jeg er selv overbudt men øv hvor ville jeg gerne have den  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 22 August 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
har I i øvrigt set den mørch med 4 arm der er på lauritz - jeg er selv overbudt men øv hvor ville jeg gerne have den  |
|
|
Du må lige arbejde lidt med din citat-teknik r-l-b.
Jeg ved ikke hvorfor den kaldes en Mørch når det nu er en Michell Gyrodec. Det er en lækker kombo men den bliver ikke helt billig. En Gyrodec (ikke SE) koster vel omkring 13000,- fra ny og den billigste version af UP-4 nærmer sig de 7000,- så...
|
Til top |
|
|