| Sendt: 30 November 2003 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et lille problem med min forstærker (En Technics SU-8600).. Den har 6-line in-indgange eller hvad man kan kalde det.. Tape 1, Tape 2, Phono 1, Phono 2, Tuner og aux. Jeg bruger Tape 1 til båndoptageren, Tuner til radiotuneren selvfølgelig, og aux til min computer. MEN jeg har osse en cd-afspiller, og jeg har prøvet at sætte den i en af Phono-indgangene men så begynder højttalerne at skratte og alt muligt for man kan jo ikke sætte den slags i grammofonplade stikkene så vidt jeg ved -noget med jordforbindelse osv. Altså det kan man IKKE!! Men hvordan skal jeg så gøre med min cd-afspiller? Bliver jeg nødt til at tage tuneren/computeren ud hver gang jeg skal høre cd'er, eller kan jeg sætte den i tape 2-porten? Eller findes der evt et trick eller måske en omformer der kan gøre så man kan bruge pladestikkene (Phono 1 & 2) normalt?
jeg håber i forstår hvad jeg mener eller er her en kort version:
Hvordan kan jeg bruge Line In-indgangene der er beregnet til grammofonpladeafspillerne, til andre ting?
beklager men jeg har skulle skynde mig meget da jeg skrev det desuden blev jeg forstyrret af min kat der hele tiden gik rundt på tastaturet..... __________________ Mvh. LillePer
|