Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 27 September 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
jeg går i tanker og dise tanker går i retning af en pladerensemaskine
Jeg har haft kig på en Moth hos high end sound - (jylland)
Jeg har set lidt forskellige her i forummet
Spørgsmålene er enkle (håber jeg)
1. er der stor forskel på de maskiner der koster mellem 4- og 6 000 kr? 2. Moth'en har jeg læst godt om - er der nogen i københavnsområdet som e lige så gode ? 3. Blander i selv væske eller køber i færdig mix ?
på forhånd tak
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
Nu fik jeg min Clear Audio Pladerensemaskine i hus og har prøvet at rense nogle plader
Jeg hæfter mig ved nogle forskellige ting
1. Den væske der følger med er vist ikke helt stuerent - det kradse lidt i ludtvejene og man bliver lidt svimmel af det - det kan ikke være almindleigt vand der er i den lille flaske.
Har i anbefalinger til noget som ikke er skadeligt ? (som er ikke skummende)
Det andet jeg har konstateret er at det er som om at maskinen har svært ved at rense plader som har været renset med fx. sæbevand eller lignende på et tidligere tidspunkt i livet (med andre ord plader der har været udsat for forkert behandling) Er der her nogetr der hjælpe - iblødsætning ?
De helt fine små klik klik lyde fra små små støvkorn er også svære at komme helt til livs - ud over at rense flere gange - er der andet man kan gøre???
på forhånd tak
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
Jamen de er om væsker til manuel rens og jeg er egentlig ikke så interesseret i hvor meget iso propyl alkohol folk har ødelagt deres pladesamling med - men jeg skal da lave en søgning og se om der er en af trådene som passer på væske til pladerernse maskiner
Og sørme om du ikke har ret King den tråd jeg var gået død i udvikler sig på bedste vis til en tråd om væsker der kan bruges maskinelt
Dermed ikke sagt at jeg ikke gerne høre fra andre med erfaringering udi pladerensemaskineriet
Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
Den væske der følger med er vist ikke helt stuerent - det kradse lidt i ludtvejene og man bliver lidt svimmel af det - det kan ikke være almindleigt vand der er i den lille flaske.
Har i anbefalinger til noget som ikke er skadeligt ? (som er ikke skummende)
De fleste indeholder alkohol. L'art du Son gør dog ikke, og den skulle efter sigende også virke godt.
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
Accord 2nd hand records har AMs pickucuprense væske med indbygget
børste - minde om en maskara børste - hvis ikke man tør at bruge AMs
væske kan hælde den ud og bruge demin vand.
Det er er en af de nemmeste børste at bruge og de tage vist ikke mere end 50 kr. for den
Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
Accord 2nd hand records har AMs pickucuprense væske med indbygget børste - minde om en maskara børste - hvis ikke man tør at bruge AMs væske kan hælde den ud og bruge demin vand.
Det er er en af de nemmeste børste at bruge og de tage vist ikke mere end 50 kr. for den
Det var vist den der opløste limen på Bang&Knalds pick-up'er i sin tid, jeg fortrækker tørrensning af samme årsag, til nød en aning 35% isopropyl som til tonehoveder.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum