| Sendt: 29 September 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Så er alt revox grejet kommet tilbage fra high end musikservice bortset fra B710eren (som er vidersendt til kinovox så de kan gøre det de startede færdigt)- Til gængæld var der sent i går aftes famileforøgelse med en CD - ganske vist ikke fra 700 serien men 200 serien - CDen var jo ikke opfundet da 700 stadig var topmodellen hos revox. (jo den var opfundet men ikke bla.bla.) Og den lille nye - omend ikke så laboratoriecool at se på - blender nu godt ind i familehierarkiet som den står der og strutte stolt oven på B760 tuneren. Og den spiller forbavsende godt ! - måske kan bund solid mekanik og en cd skuffe stor som et saltkar og med god lyd pondus i motorudtrækket alligevel influere på de der små bits jeg forstår mig så uendeligt på. Siden sidst er Ortofon M20 E super - den vintørre gamle skid - blevet udskiftet med en OM 30 super, som netop kun lige var blevet tilspillet på rega'en inden den måtte vige for en Thorens 160 S - men det er en anden historie og en anden etage. MEN hvilken forskel - selvom jeg er blevet fryteligt forvendt med den ortofon MC 10 super MK II der sidder på Thorens 160 eren (som jo egentlig ikke skal omtales her og hele tiden prøver at mase sig på men den er jo også en prøjser) ja selv om at MC 10eren lyder bedre end OM 30eren så har OM 30 løftet Revox pladespilleren og dens fjollede lille printplade af en arm - helt op i skyerne og mere til hvor jeg aldrig tror den har været før (den er nemmelig født med M20Eeren) Så nu er vinyl også foralvor blevet tilgængelig på første sal - Forstærkeren B750eren er blevet renset alle releer er adskildt og renset - et par trasistorer er skiftet - nu spiller den uden det mindste ballade helt fra det allerførste lille trin på volumen - meget rent og med en autoritet der holder Coral Beta 8erne i Fidelio Hornene på plads lige hvor de skal være. Nu kunne dette lyde som et flashback fra - tja lad os sige 1981 -men det kan man jo også sige at overskriften "glæde i vintage land" antyder og jeg bede de hardcore vintage folk (hvis der overhovedet er andre end undertegnede  ) have mig undskyldt at jeg har indlemmet en Cd B 225 i 700 familien men det så sku bedre ud end de forskellige denons, jvcer m.m. jeg ellers har budt mit revox grej og en eller anden mulighed for CD afspilning komme vi ikke uden om. Jeg har også her udsat anlægget for Diana Krall testen ( ja jeg ved godt det ikke er særligt fantasifuldt at bruge hende men "the girl in the other room" er en af de få plader jeg har i god kvalitet som jeg også har i CD - og ligesom Thorens gav Cyrusen baghjul ja så gave tangential rillespilleren også Revox cden baghjul ( det sidste må vel være at forvente med en UR-CD) Måske en gang når jeg bliver mere forståenden for alle de nuller og et-taller der banker rundt i apparatet kan jeg måske tweake CDafspilleren eller hvad det nu hedder og få den til at lyde bedre) Det var i øvrigt ikke de store indgreb der manglede i B760 tuneren, blot en lampe der var glemt udskiftet, ligeså med den ene B77er medens den anden B77 - 2 spors sagen - også er blevet renset og azimut-pulimut-tutifrut justeret på bedste vis. Med disse meget sparsomme ord vil jeg atter henkaste mig til musik nydelse og beruselse alt medens jeg spekulere på om jeg skal have et silikone implantat - nej jeg er ikke drag - men krenzler har foreslået det til min SME arm - eller var det oliedæmpning  fortsat god aften Holda op nu er der god musik både oppe og nede og ingen undskylding for ikke at høre noget god musik - så mangler vi bare en maskine til at rense pladerne så kan vi vel ikke forlange mere af livet.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|