| Forfatter |
|
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der erfaringer dynavector 10x 5 på nottingham analouge interspace
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du nogle data på denne arm ?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er nogle data fra Nottingham Analogue's amerikanske side. Hvis det er en RB250 der sidder på så er det en fin kombo med den 10x5. Interspace armen burde også passe fint. Dynavector's pick-up'er er nogle af de eneste MC'ere som folkene nede i Lydbutikken (som jo sælger NA) kan finde på at anbefale. Det kan man så mene om hvad man vil.
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
der sidder en space arm,og nede i lydbutikken synes de godt nok at dynavector er noget l**tde sælger det ikke mere
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 dynavector styrer
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
| der sidder en space arm,og nede i lydbutikken synes de godt nok at dynavector er noget l**tde sælger det ikke mere |
|
|
Det er jo generelt problemet når en butik mister et agentur eller må indse at det ikke sælger i stort styktal - det er sjældent at de af sig selv stopper med et mærke.
De mærker de aldrig har solgt duer selvfølgelig heller ikke. Jeg snakkede engang med dem om Grado og Sennheiser, og jeg fik i hvert fald at vide at Sennheiser ikke duer til noget som helst, og at jeg da var for "dum" hvis ikke jeg kunne holde ud at have Grado på ørerne. Det er en "reklame-disciplin" som Den Danske Hifi-Klub var en sand mester i dengang de hed det.
Bortset fra det så er Dynavector da ikke de eneste der kan finde ud af at lave en ordentlig pickup, men noget l**t er det næppe...
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kim har du nogle foreslag på en god pickup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
bimx skrev:
| hej kim har du nogle foreslag på en god pickup |
|
|
Jeg kunne jo hurtigt sige at du skulle købe sådan en som jeg har, men det gør jeg ikke 
Der findes mange gode pickup'er derude, men jeg har ikke hørt nogen af dem. Mærker som jeg normalt kigger efter er Ortofon, Dynavector, Benz o.l., men der er da mange flere.
Når jeg skal købe en ny pickup, hvilket vel egentlig kun er sket en 6-7 gange i mit hifi-liv, prøver jeg at se hvad der er på markedet, dvs. hvem lader til at stå stærkt, hvem har lanceret en ny pickup indenfor de seneste par år, hvad ser ud til at være et godt køb, og så også hvad der passer til min situation. I sidste ende synes jeg det er et gamble, da man vel aldrig kan få lov til at prøve en pickup derhjemme - man er nødt til at skyde sig ind på hvad man tror man vil synes om.
I 10X5'erens prisklasse synes jeg ikke rigtig jeg ville kunne ryste op med andre muligheder - jeg har ikke set andre der skulle kunne hamle op med den, måske på nær en Linn Adikt, som også skulle være rigtig god. De nye Ortofon Rondo skulle være gode, men så er du ovre i MC.
Når Lydbutikken så siger at Dynavector er noget l**t, så prøv i stedet at se på hvor mange der faktisk roser deres pickup'er. Prøv eventuelt at nævne en anden pickup, f.eks. Linn Adikt (svjv forhandler Lydbutikken ikke Linn) og se hvad de siger til den - meget tyder på at kun det de har i butikken duer til noget.
Hvis du selv kan finde ud af at montere en pickup har du jo så valgfriheden til at vælge netop den pickup du tror vil gøre sig godt - hvis ikke, så vil du nok have det bedst med at få dem til at montere den pickup de synes er god.
Nå ja, forresten, mon ikke de fører TekniFi? Deres K1 til 500 kr. skulle være et rigtigt prish*t, men til Nottingham synes jeg det ville være synd, selv om de sikkert vil påstå at det er rigeligt (har hørt noget om at en af sælgerne bruger en K1 på en Nottingham til 25000).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon det her er bedre? Der skulle naturligvis stå pris-hit 
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
bimx skrev:
| der sidder en space arm,og nede i lydbutikken synes de godt nok at dynavector er noget l**tde sælger det ikke mere |
|
|
Det er jo generelt problemet når en butik mister et agentur eller må indse at det ikke sælger i stort styktal - det er sjældent at de af sig selv stopper med et mærke.
De mærker de aldrig har solgt duer selvfølgelig heller ikke. Jeg snakkede engang med dem om Grado og Sennheiser, og jeg fik i hvert fald at vide at Sennheiser ikke duer til noget som helst, og at jeg da var for "dum" hvis ikke jeg kunne holde ud at have Grado på ørerne. Det er en "reklame-disciplin" som Den Danske Hifi-Klub var en sand mester i dengang de hed det.
Bortset fra det så er Dynavector da ikke de eneste der kan finde ud af at lave en ordentlig pickup, men noget l**t er det næppe...
|
|
|
Nå sådan er det .
Kan huske jeg købte en pickup vægt ved dem og det var da det værste l**t jeg har prøvet , samt skulle jeg give 30kr for en protractor som de havde taget på nettet og printet ud på et alm papir , trode enlige de var mere seriøse end det før jeg tog derover .
Det var dengang har aldrig sat mine ben i den shop siden da .
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de har desværre en tendens til at mene at deres eget udstyr er verdens bedste og at det meste andet slet ikke dutter. De er jo nok (helt sikkert) ikke de eneste men de holder sig ihvertfald ikke tilbage.
Det er sgu lidt ærgerligt at det skal være nødvendigt... Kan ske det virker overbevisende på nogle men for mit vedkommende forekommer det lovligt enøjet. Tag dog skyklapperne af menneske!
Lige en ting: Er det god skik at én forhandler kommenterer en anden?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Lige en ting: Er det god skik at én forhandler kommenterer en anden? |
|
|
Nej, jeg er enig, det er det ikke, selv om det i dette tilfælde bekræfter min mening om Lydbutikken Jeg tror dog at jeg kender MC955/Jensen godt nok til at sige at det ikke er for at skaffe sig flere kunder, men helt kosher er det ikke. Fy, Jensen 
Jeg har stadig mere imod de forhandlere der indlægger skjulte reklamer...
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu var det ikke min mening at rakke lydbutikken ned,er generelt godt tilfreds med servicen,men er ikke altid helt enig med deres lydideal,og kunne bare godt tænke mig nogle andre input
|
| Til top |
|
| |
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bimx
Jeg har faktisk rigtig gode oplevelser med min Interspace ,som har været monteret med en 10x5er.På min sidder der en 250 fletcher modd. arm ,og den kombo spiller ihvertfald rigtig godt.Fordi jeg skriver sad så er det fordi at jeg lige er kommet i besidelse af, en Accupphase Ac-1 pu som er en helt anden verden(og prisklasse ).
Jeg kan kun anbefale 10x5 eren til Interspacen, og hvis du vil have mere ud af den ,så kan man altid pille kåben af den så sker en stor forbedring efter min mening.
mvh
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bimx...
Glem al bimmer og balladen - en 10x5 kører fremragende i både en RB250-, Interspace-, Space- og Ace-Spacearm.
Siden vi havde en Spacedeck/Spacearm/Dynavector10x4mkII compo med på messe i 2004, er det ikke så få der har valgt denne kombination. 10x5 fokuserer på musikken som helhed, så perspektiv og glimmer glemmes. Nej, den har ikke helt samme fasekorrekthed over mellemregistret, som en K1 exempelvis. Til gengæld er den en fremragende sporer og du slipper for drag-distortion og de andre typiske MM-gener. Glem prisen, har hørt den spille i både 100.000.-, 160.000.- og 250.000.- setups, uden at falde igennem. Det vigtigste her, er din pladespiller - og det lader til at være i orden!
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en meget rosende test af 10x5. http://stereophile.com/phonocartridges/947/
Jeg har den også selv. I testen står der bla. at de var nød til at hæve deres RB300 arm, for at tilpasse den til Dynavectorens højde. Jeg har ikke voldsomt stor erfaring udi vinyl, men er det noget jeg også bør gøre på min gamle Ariston?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare sikre dig at armen er så godt som parallel med pladen/tallerkenen (set fra siden) når nålen er i rillen.
Rega's pladespillere er konstrueret med deres egne pick-up'er for øje. Disse er meget lave fra top til bund. Så snart man putter de fleste andre pick-up'er på en Rega skal armen hæves mere eller mindre ved basen.
Om det så gør sig gældende på din Ariston kan du jo hurtigt konstatere.
Rega anbefaler vist endda at deres tonearme gerne må hælde en meget lille anelse ned mod basen. Om de mener det er deres arm der bestemmer dette eller om deres egne pick-up'er lyder bedst sådan skal jeg ikke kunne sige.
Men helt parallelt plejer at være et godt kompromis (når man nu har en arm der ikke så nemt lader sig justere).
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Det må jeg lige kontrollere, og evt korrigere for.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |