| Forfatter |
|
DJ Chap Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa ..
Jeg skal have mig en ny forstærker .. Jeg har netop fået nye højtalere, Chario Delphinus .. Det er en 4 ohms stander højtaler med 1 stk. 6,5" + diskant ..
Jeg har kigget på flere forskellige forstærkere (primært integrerede) bl.a. Denen Beat-100, Primare A20 + lidt forskelligt fra Rega (da jeg netop har fået Planet Rega 3 og synes den er super fed) ..
Kan i anbefale noget af ovenstående ? Eller er der muligheder jeg har overset fuldstændigt ?
Skal nok lige nævne at budgettet kan stækkes op til ca. 5000 kr. som max ..
På forhånd tak drenge (og piger, hvis der er nogen)!
Mvh Casper
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kan bidrage med lidt ?
Jeg kan da lige nævne at jeg pt bruger en NAD C320 som (så vidt jeg husker) levere 2x75 watt/4 ohm .. Den spiller såmænd rigelig højt i mit lille rum, så forstærkeren behøver ikke nødvendigvis være kraftigere .. Det er kun lyd indtryk og generalle erfaringer jeg søger ..
Kom frisk 
|
| Til top |
|
| |
SANmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. at kigge på denne:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=26152
jeg har selv Densen DM20 pre. og Densen DM30 Amp. det spiller fantastisk.... Men nu kender jeg ikke lige dine nye HT, men jeg kan love dig at du får forstærker for alle pengene ved at købe Densen...

Mvh
SANmann __________________ The only true wisdom is in knowing you know nothing. - Socrates
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror faktisk jeg er kommet forbi den da jeg kiggede lidt på markedet .. Hvis den lyder ligeså godt som den ser ud, er det i hvert fald ikke helt ved siden af Tak for inputtet!
Men hvad er forskellen på den og så en Beat-100 ?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Chap skrev:
|
Halløjsa ..
Jeg skal have mig en ny forstærker .. Jeg har netop fået nye højtalere, Chario Delphinus .. Det er en 4 ohms stander højtaler med 1 stk. 6,5" + diskant ..
Jeg har kigget på flere forskellige forstærkere (primært integrerede) bl.a. Denen Beat-100, Primare A20 + lidt forskelligt fra Rega (da jeg netop har fået Planet Rega 3 og synes den er super fed) ..
Kan i anbefale noget af ovenstående ? Eller er der muligheder jeg har overset fuldstændigt ?
Skal nok lige nævne at budgettet kan stækkes op til ca. 5000 kr. som max ..
På forhånd tak drenge (og piger, hvis der er nogen)!
Mvh Casper
|
|
|
Hej Casper
Tillykke med din nye højtaler, den er såmæn slet ikke så tosset*S*
Hvis det var mig som havde set på det som du har kigget på, så ville jeg klart vælge Primare, synes det spiller rigtig godt til pengene, og så er det oven i købet nydeligt at se på*S*
|
| Til top |
|
| |
SANmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DJ Chap
Nu ved jeg ikke hvor du bor i forhold til sælgeren af DM20, Det kunne være at I kunne mødes og prøve en konfiguration imellem dine HT hans DM20 og en god amp.
HUSK DM20 er jo "kun" en Preamp. du skal også bruge en Amp. sååååå... Men jeg lover dig det spiller :-)
Mvh
SANmann __________________ The only true wisdom is in knowing you know nothing. - Socrates
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Chap skrev:
|
Tror faktisk jeg er kommet forbi den da jeg kiggede lidt på markedet .. Hvis den lyder ligeså godt som den ser ud, er det i hvert fald ikke helt ved siden af Tak for inputtet!
Men hvad er forskellen på den og så en Beat-100 ?
|
|
|
DM20 er en ren forforstærker, fra Densens tidlige high-end serie.
Beat-100 er en integreret forstærker, fra en "almindelig hifi" serie.
Jeg har selv Beat-100 (sammen med en B300XS), og det spiller bare 
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh .. DM20 er en preamp, ja det kan man jo overse  Så hælder jeg mere til Beat-100 (når vi snakker Densen) .. Rattanhuset: Tak, de er rigtig fine små kasser synes jeg  Som du selv siger, så er Primare jo flotte sager - og det er klart også noget der kan trække i mig .. Jeg er rimelig hook på Densen Beat-100 eller Primare A20 .. Begge rigtig flotte synes jeg, men så er det bare hvilket produkt der giver bedst lyd for pengene (kan se de koster omtrent det samme) .. Jeg har desværre lidt af et problem med at komme rundt og høre en masse forskelligt da jeg for det første bor lidt "væk fra alting" synes jeg selv - og at jeg desværre ikke har noget kørekort i min alder af 17 ..
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Chap skrev:
Ahh .. DM20 er en preamp, ja det kan man jo overse Så hælder jeg mere til Beat-100 (når vi snakker Densen) ..
Rattanhuset: Tak, de er rigtig fine små kasser synes jeg Som du selv siger, så er Primare jo flotte sager - og det er klart også noget der kan trække i mig ..
Jeg er rimelig hook på Densen Beat-100 eller Primare A20 .. Begge rigtig flotte synes jeg, men så er det bare hvilket produkt der giver bedst lyd for pengene (kan se de koster omtrent det samme) ..
Jeg har desværre lidt af et problem med at komme rundt og høre en masse forskelligt da jeg for det første bor lidt "væk fra alting" synes jeg selv - og at jeg desværre ikke har noget kørekort i min alder af 17 .. |
|
|
Om du foretrækker B100 ell. A20 er en smagssag, jeg kender begge modeller, og elsker dem begge 
En (IMHO) væsentlig hæmsko ved B100, er den manglende mulighed for fjernbetjening  - omvendt er Densens ultra høje serviceniveau en meget attraktiv ting.
Fælles for dem begge er, at du får rigtigt meget for pengene.
Hvis man skal sige noget om lyden, så vil jeg nok summere det på denne måde:
Densen spiller knap så "hifi-korrekt" som Primare, til gengæld er den mere "musikalsk". - beklager brugen af de to mest slidte hifi-floskler 
Hvad skal forstærkeren spille sammen med, hvad er dine lydpreferencer ?
EDIT: se bort fra sidste spørgsmål, da jeg ikke havde set, at du har anført resten af dit setup 
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen fjernbetjening til B-100 ? Deet er ikke super attraktivt efter min mening .. Som du kan se har jeg Rega Planet cd-afspiller som også er i den musikalske gruppe, så tænker at en A20 måske ville balancere godt sammen med den og tilføre lidt 'korrekthed' ? Har et billede i hovedet om et kombinationen med Rega/Densen måske bliver liige 'musikalsk' nok, men det er måske bare mig
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Chap skrev:
Ingen fjernbetjening til B-100 ? Deet er ikke super attraktivt efter min mening ..
Som du kan se har jeg Rega Planet cd-afspiller som også er i den musikalske gruppe, så tænker at en A20 måske ville balancere godt sammen med den og tilføre lidt 'korrekthed' ? Har et billede i hovedet om et kombinationen med Rega/Densen måske bliver liige 'musikalsk' nok, men det er måske bare mig  |
|
|
Det er surt med manglende remote, til gengæld kan jeg love dig det er en fornøjelse at betjene den på den gammeldaws måde 
Sammen med Rega kan det godt være du foretrækker Primare, men dine kabler og højttalere har også en del indflydelse på det samlede resultat.
Forslag: 1) Køb den første af de to forstærkere, der kommer til salg. 2) Lyt på den 3-6 måneder. 3) Sælg/byt den med den anden forstærker, og lyt på denne i samme tidsrum. 4) Efter ½-1 års tid ved du helt sikkert hvilken af de to forstærkere du bedst kan lide.
- det er godt nok lidt omstændligt, men rent økonomisk kommer det ikke til at koste dig det store, da begge modeller holder prisen fint.
|
| Til top |
|
| |
DJ Chap Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint forslag! Jeg har ikke travlt så jeg kan sagtens bruge tid på at lege lidt med nogen forskellige .. Bliver nok også nødt til at få Rega Mira på prøve engang ..
Men som du foreslår, så må jeg ud og få købt noget og prøvet det af .. Det burde også være noget nemmere at vælge forstærker efter en længere prøve periode hjemme, end en tur hos en forhandler med andre højtalere, cd-afspiller og ikke mindst - helt anden rum akustik ..
|
| Til top |
|
| |
Erik D Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJ Chap skrev:
|
Fint forslag! Jeg har ikke travlt så jeg kan sagtens bruge tid på at lege lidt med nogen forskellige .. Bliver nok også nødt til at få Rega Mira på prøve engang ..
Men som du foreslår, så må jeg ud og få købt noget og prøvet det af .. Det burde også være noget nemmere at vælge forstærker efter en længere prøve periode hjemme, end en tur hos en forhandler med andre højtalere, cd-afspiller og ikke mindst - helt anden rum akustik ..
|
|
|
Ja, Mira kender jeg også, og den er også rigtig fin. Dog synes jeg et komplet Rega setup bliver en anelse for "laid-back" for min smag.
Det er super du vil tage dig tiden til grundig test - det er det sjove ved denne hobby :D
|
| Til top |
|
| |