Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mark levinson vs Audia Flight (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har lige solgt min ML 332.5 og købt en ny Audia Flight 50 hos vassagohifi i stedet for. Audia flighten er et 2 x 50 Watt ren klasse A effekttrin.

Jeg har lige sat audiaén på front højttalerne istedet for min ML 335. Første indtryk af Audiaén er IMPONERENDE, HELT vildt faktisk. Selv i bassen kan jeg stort set ikke høre forskel. Hvis jeg virklige gerne vil høre forskel mangler der måske en lille bitte smule krop og en minial styring i bassen, ellers lyder Audiaén nøjagtigt som min noget større og dyrere ML 335.

Jeg kan kun sige en ting: Helt vildt imponernede. Jeg sidder stadig med kæben nede på gulvet.

I forhold til den gamle ML 331 jeg havde, spiller Audiaén klasser bedre stort set lige så godt som min ML 335 med en 1/5 del effekt og til en 1/3 del af prisen.

Audiaén er absolut blandt af de bedste effektforstærkere jeg har hørt og bare det at den spiller næsten lige op med min ML 335 synes jeg er totalt imponerende. Så er det jo op til læserne herinde, at vurdere om det så er Audiaén der spiller fantastisk eller det er min ML 335 der spiller elendigt. Jeg er ikke i tvivl.

Hilsen

Gufle 

P.S. Jeg vender tilbage med lidt billeder og nyt når jeg har hørt lidt længere på Audiaén.

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Det lyder da som en super oplevelse Gufle (jeg har på fornemmelsen at Audia'en er en del billigere end din fine ML). Har du iøvrigt lyttet på Flight100. Jeg mener selv at den i bassen er en hel del bedre end Flight50.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Det lyder da som en super oplevelse Gufle (jeg har på fornemmelsen at Audia'en er en del billigere end din fine ML). Har du iøvrigt lyttet på Flight100. Jeg mener selv at den i bassen er en hel del bedre end Flight50.

Haugaard

Nej jeg har ikke lyttet til Audia flight 100, men jeg har også hørt at den skulle være bedre i bassen.

Hilsen

Gufle

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 03:59 | IP-adresse registreret  

Herligt at de dyre og "etablerede" mærker kan få noget kamp til stregen.....hvordan vil du sammneligne gengivelsen fra Audia med ML ? Mere musikalsk ?

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Herligt at de dyre og "etablerede" mærker kan få noget kamp til stregen.....hvordan vil du sammneligne gengivelsen fra Audia med ML ? Mere musikalsk ?

Et eller andet sted sidder jeg lidt med fornemmelsen af at Audiaén er mere behagelig at lytte til. Jeg ved ikke i detaljer hvorfor eller om det så gør at den faktisk spiller dårligere eller bedre i andres øjne i forhold til min ML 335, fordi den måske gemmer/fremhæver noget den ikke skal. 

Jeg er dog imponeret. fordi den lyder som jeg godt kan lide og det der i sidste ende tæller

Hilsen

Gufle

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:
2 x 50 Watt ren klasse A

Hvor varm bliver den?

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Gufle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Gufle skrev:
2 x 50 Watt ren klasse A

Hvor varm bliver den?

Den bliver 54 grader varm, hvilket er 12 grader mere end Min ML 335 som bliver 42 garder.

Hilsen

Gufle

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Ja den Audia skulle lyde rigtigt godt, men at den alligevel skulle lyde næsten lige så godt som en ML 335 er godt nok imponerende.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

Jeg er dog imponeret. fordi den lyder som jeg godt kan lide og det der i sidste ende tæller

Det er jo det som det handler om - glæden ved grejet

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 02 November 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:

Hej Alle

Jeg har lige solgt min ML 332.5 og købt en ny Audia Flight 50 hos vassagohifi i stedet for. Audia flighten er et 2 x 50 Watt ren klasse A effekttrin.

Jeg har lige sat audiaén på front højttalerne istedet for min ML 335. Første indtryk af Audiaén er IMPONERENDE, HELT vildt faktisk. Selv i bassen kan jeg stort set ikke høre forskel. Hvis jeg virklige gerne vil høre forskel mangler der måske en lille bitte smule krop og en minial styring i bassen, ellers lyder Audiaén nøjagtigt som min noget større og dyrere ML 335.

Jeg kan kun sige en ting: Helt vildt imponernede. Jeg sidder stadig med kæben nede på gulvet.

I forhold til den gamle ML 331 jeg havde, spiller Audiaén klasser bedre stort set lige så godt som min ML 335 med en 1/5 del effekt og til en 1/3 del af prisen.

Audiaén er absolut blandt af de bedste effektforstærkere jeg har hørt og bare det at den spiller næsten lige op med min ML 335 synes jeg er totalt imponerende. Så er det jo op til læserne herinde, at vurdere om det så er Audiaén der spiller fantastisk eller det er min ML 335 der spiller elendigt. Jeg er ikke i tvivl.

Hilsen

Gufle 

P.S. Jeg vender tilbage med lidt billeder og nyt når jeg har hørt lidt længere på Audiaén.

Hej Gufle.

Nu er den ML jo en kraftig djævel i forhold til Audia 50. Hvad synes du om kontrollen i Audia i forhold til ML. Er der ligeså meget saft og kraft i den? 

Jeg spørger fordi at jeg selv har en Audia 50 i kikkerten. Jeg har Dali MS4. Nu ved jeg ikke om du kender denne højttaler, men hvis du gør - hvad ville du så synes om denne kombi?  Ville Audia 50 kunne sparke liv i mine MS4? - eller skal jeg op i en Audia 100?

mvh chubbz

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:

Jeg spørger fordi at jeg selv har en Audia 50 i kikkerten. Jeg har Dali MS4. Nu ved jeg ikke om du kender denne højttaler, men hvis du gør - hvad ville du så synes om denne kombi?  Ville Audia 50 kunne sparke liv i mine MS4? - eller skal jeg op i en Audia 100?

Jeg ville gå efter en Flight 100 til dem - de elsker effekt  

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 02 November 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

hehe..  jamen det tænkte jeg jo nok.  

Det er sgu bare mange gysser, når man også skal have pre.   - Nogen forslag til en CD-Pre?

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Gufle skrev:
L.B. skrev:

Gufle skrev:
2 x 50 Watt ren klasse A

Hvor varm bliver den?

Den bliver 54 grader varm, hvilket er 12 grader mere end Min ML 335 som bliver 42 garder.

Hilsen

Gufle

Er den tvangskølet? Det er en meget lav temperatur, hvis det er målt på køleprofilerne. Den bør vel afgive 400W varme og selv om du har en meget effektiv passiv varmeafledning fra køleprofilerne, bør core temp. efter min mening ligge noget højere. Et andet interessant spørgsmål er også strømforbruget, ved du hvad det er?

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Den bør vel afgive 400W varme [snip]

Et andet interessant spørgsmål er også strømforbruget, ved du hvad det er?

Audia skriver 250W i idle og 900W ved max output. Se http://www.audia.it/pages/e/50_t.html

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

kyhn skrev:

Audia skriver 250W i idle og 900W ved max output. Se http://www.audia.it/pages/e/50_t.html

så max 25W kl A er nok mere korrekt, så passer varme afgivelsen også bedre

En 50 W / 8 ohm Klasse A, = sqrt(50 W / 8 ohm) * 1,4 = 3,6A. Tomgangsstrømme skal så være større end 3,6 A.  Virkningsgraden er 10-20 %

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

så spiller du i klasse a næsten hele tiden anywayz ... mæææn, kan du høre når den skifter til klasse b?

iøvrigt et dumt udtryk, da forstærkeren ikke 'skifter' noget some helst ..

cool forstærker ihvertfald

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

pukindk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

kyhn skrev:

Kører en Kl. A ikke med konstant fuld skrue på udgangen ? er idle så st. by, og max. helt tændt eller hvordan ?

Det er mig der er den lykelige ejer af Gufl's 332.5. møg fed forstærker. MEN jeg har pt. et par af disse http://www.nelsonaudio.cn/english/i_m9.htm på prøve.

Og jeg må sige, at den som rør slæde ikke halt ret meget efter ML'erne. (prisen i DK kender jeg ikke pt.)

Men som Gulfe skriver så er der meget hvor det er marginalerne der koster en krig. og vs. pris kan denne forbedring syntes meget dyr.

Kan da være man skulle give de der Audia amps. en tester

Til top Vis pukindk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pukindk

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

husk at skifte avatar. synes også audia'en er pænere. ml's forstærkere ligner for meget en ups
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 02 November 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hvad trækker du med din nye 50watter?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 November 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Gufle skrev:
L.B. skrev:

Gufle skrev:
2 x 50 Watt ren klasse A

Hvor varm bliver den?

Hilsen

Gufle

Er den tvangskølet? Det er en meget lav temperatur, hvis det er målt på køleprofilerne. Den bør vel afgive 400W varme og selv om du har en meget effektiv passiv varmeafledning fra køleprofilerne, bør core temp. efter min mening ligge noget højere. Et andet interessant spørgsmål er også strømforbruget, ved du hvad det er?

En (ægte) klasse A bør vel blive en smule køligere, når den virkelig får lov til at arbejde??

Hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum