| Forfatter |
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke en gang en uge siden jeg blev ferdig med at skifte alle lytter i min god gamle Integra T-4150 tuner og jeg fandt den her: http://www.hifi-musik.dk/?page=vismarked&id=920 En Onkyo Integra T-9090 II Det er en af de maskiner som jeg har været efter siden jeg var student, jeg har stadig kataloget fra audioscan tilbage fra 94 hvor den stadig var i.... Pengene var dog små og det blev desværre aldrig til mere end en ønske.... Intil idag, så snart jeg så annoncen fandt jeg den gammelt audioscan katalog frem. Det kan da ikke passe... det er ikke Onkyos reference tuner jeg kunne endlig få fingerne i....Jo... den er god nok... side 35 på kataloget stå der med stort bogstaver: Monitor Tuner... og hvilke speqs... Jeg behøver vel ikke at skrive at den er på vej til mig... Jeg håber bare at den liver op til forventingen... for resten.... Shhhhh .... konen ved ikke at jeg har brugt penge igen.......  p.s. more to come....
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 09 Oktober 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke - det er den bedste tuner jeg nogensinde har hørt. Jeg arbejdede faktisk i AudioScan dengang den blev solgt.
God fornøjelse med den 
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Lykke ....jeg overvejede lige en tand for lang tid over den deal, så du tog den hjem
jeg faldt kort efter over min JVC tuner og meget billigt
skal have en gang tweaks selvom den ligeledes som din Onkyo er af en meget høj kvalitet
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Så er den hjemme. Den er faktisk en fantastisk modtager. Det er bare lidt syndt at vi har alt for gode signal forholdt her i DK til at udnytte den helt. I lyden er det dog ikke så godt som jeg ellers vil forvente fra Onkyos top model. Forstå mig ret, den spiller godt, men efter min mening spiller den gammelt modificeret integra T-4150 lidt bedre. Under låget ligger det en del meget høj kvalitets komponenter, konstruktionen er imponerende. Sådan bliver det ikke lavet mere.
Det eneste minus ved den tuner er brugen af OPA istedet for diskrette amps. Det er også derfor jeg tror at den anden er måske lidt mere musikalsk.
Jeg har ikke prøvet at bruge den med en alm. eksternt antenne endnu, da vi har så mange kanaler igenem TDC kabel TV. Er det nogen der har erfaring om lyden bliver bedre hvis man lytter til radioen direkte og ikke via TDC?

moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun en ydmyg Arcam Alpha 5 tuner, men der er himmelvid forskel på modtagelse af DR P1 og P2 på en 5 elements Triax og så de kanaler som Stofa og Dansk kabelTV kan levere, himmelvid forskel intet mindre!
Hører man bare lokalradio, så bliv ved hybridnettet. Men hører man ofte DR P2, så er det altså værd at prøve med en udendørs antenne til bare 300 kroner plus det løse!
Note: Det anhænger selvfølgelig også af de stedlige antenneforhold, klart da!
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke meget fidus til hybridnet kvalitet for med en simpel konventionel auto teleskop antenne, kan jeg i praksis opnå bedre lydkvalitet ..., jeg modtager typisk med min JVC sat på "Local" DR1 - 90.80MHz med 83dBµ DR2 - 102.30MHz med 91dBµ DR3 - 93.90MHz med 84dBµ DR4 - 96.50MHz med 93dBµ Do. modtager forhold sikre max. ydelse fra min tuner "real world" specs er sådan ca. THD Stereo 0.009% (20Hz-3kHz) stigende til 0.035% (10KHz) SN min. 90dB Vælger jeg DX modtagelse stiger modtager nivuet blot med op til 10dBµ mht. DR's kvalitet ... En ting er klart DR P3 sucks! det meste af tiden, ofte sender de så "hårdt" måske skyldes det et køleproblem over tid pga. af valget af musik uden dynamik, at senderen tit begrænser sendestyrken med op til 20dBµ forholdet er ikke mere slemt en at min tuner er stadig er støjsvag, men det lyder bare ikke specielt godt, lidt som at have en billig tuner sat til Men P3 kan jo godt levere varen, men som oftest kun når der er tale om en planlagt live broadcast af musik P4 har for det meste af tiden et generelt musik valg, hvor der er en højere optager kvalitet og derfor en bedre lyd Den eneste DR kanal der har en konstant meget høj ydelse er P2+ Det er den kanal der spiller klassisk musik Ps. Et godt site vedr. tunere er FMTunerinfo
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med tuneren. Radio som signalkilde er efter min mening klart undervurderet. Selvfølgelig skal signal forholdene være iorden (egen tag antenne) og der skal smides lidt penge efter tuneren. Men handler man brugt er der rigtig fed lyd at hente i supertunerne fra 70/80erne. Har selv en Kenwood L-01T - håber den holder evigt.
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, jeg er helt enig i at radio er en god kilde, så længe vi ikke snakker om DAB!. Det er mange fordele ved radio lytning. Jeg har selv været på den "anden" side af mikrofonen i min tidligere dage og det har altid facineret mig.
Jeg har lige smidt min "dab" eksternt antenne ind i den ene indgang i 9090eren og TDC's kabel TV i den anden. Selvom at den lille DAB antenne ikke er det bedste til FM, er jeg istand til at modtage P4, sådan da....
Selvom min modtagelse ikke er det bedste, er P4 via den eksterne antenne klart bedre en hybridnettet, men man kan desværre ikke tage alle de gode tyske med en alm. antenne...
Jeg tror at jeg bliver nør til at installere en rigtig FM antenne på taget... jeg synes ikke at jeg kan bare nøges med en lille teleskopantenne her hvor jeg bor.
Jeg eksperementerer lidt mere og skriver igen..:)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update
Fidlet lidt med min antenne, nu modtages DR P2+ med noget der ligger mellem 101 og 102dBµ og det er stadig med "Local" setting
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der i dog i vejen med DAB? At det er så nemt at bruge (for det meste)? At man slipper for støj og interferens? At man har nogle lækre kanaler, som ikke findes på FM-nettet?
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støj og ineterferens er noget der høre billige tunere til
Lytter faktisk mest til radio ud på de små timer ...og det vil rent praktisk sige med min Stax
|
| Til top |
|
| |
EPI68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Primare T23 Tuner  
Tuner med DAB De første forhandlere har nu stiftet bekendtskab, med den nye Primare T23 tuner. T23 afløser T22 tuneren, og har udover de kendte features også DAB indbygget. Dermed er Primare også bland de allerførste seriøse HiFi producenter, til at tilbyde dette medie. Da forhåndsinteressen har været meget stor må vi desværre pt. melde udsolgt til slutningen af august, siger Primare. Selvfølgelig har det heller ikke svækket interessen, at prisen stadig er den samme som uden DAB. Kr. 6.499,-
__________________ De Herligste Hilsner
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er sikkert meget fin og Svensk!
Personligt vil jeg ikke købe Primare fremstillet efter ca. 1994 om så jeg vandt 25mill i lotto,
og hvorfor så det ?
Det fra starten af bedste danske projekt blev voldtaget i den grad,
at det i mine øjne er et direkte ulækkert brand
medmindre der er tale om et Serie 928 sæt
Der er fremstillet (mindst) en 928S tuner og CD afspiller på bestilling ..., set dem, dem ville jeg lokalisere og købe for en lille del af Lotto spånerne
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Hvad er der i dog i vejen med DAB? At det er så nemt at bruge (for det meste)? At man slipper for støj og interferens? At man har nogle lækre kanaler, som ikke findes på FM-nettet?  |
|
|
hehe... det er jo nutidens trend.... nem at bruge, masse af muligheder (læs kanaler) og så lyder det bare som skidt.... Det er da teknisk umuligt at sende Hifi musik med karakter og sjæl med 128, endda med 196 Kbps MP2! Hvis det nu kommer fra dårlige MP3ere som også er så moderne i vore dage er det endnu være, men det er jo også et problem med FM udsendelser på de lokale stationer.
Det må da være en grund til hvorfor tyskerne har kasseret den.....
FM og altid FM... hvis det skal være digitalt så er det bedre via sattelit og en god DAC i rumpen af sat modtageren...:) __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en gammel McIntosh tuner og selvom den er fra 1966 så er der ikke meget der kan overgå den i dag. Hybridnettet - glem det, det kan ikke bruges til noget seriøst.
Jeg bruger en gammeldages tv antenne en såkaldt kaninøre hvor dipolerne er skubbet sammen til ca. 73 Cm. det passer til midten af fm båndet. Jeg har prøvet rigtig dyre antenner men denne er ligeså god som de dyre hvis man modtager lokalt.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dab er ikke mp3, det er kun mp2 og det kan absolut ikke hamle op med en god fm tuner og kommer heller ikke til det, dertil er systemet for dårligt hvilket andre lande allerede har fundet ud af men vi skal åbenbart tvinges til at bruge det.
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos
Hvis du kan finde en gl dags tv asntenne på et loppmarked så prøv at give den en chance. Men husk længden af dipolerne.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
|
panos
Hvis du kan finde en gl dags tv asntenne på et loppmarked så prøv at give den en chance. Men husk længden af dipolerne.
|
|
|
Jo, tak... jeg skal dog presse mig selv da det med at sætte antenne op er ikke lige det jeg har mest lyst til... ... men så kan jeg jo altid tænke på hvor godt det bliver..... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
tubefreak Lukket konto

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er da hurtig at prøve, jeg gav en 50´er for min og er glad for den men hvis du bor langt fra en sender er den måske ikke tilstrækkelig.
|
| Til top |
|
| |
Solformørkelsen Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004
Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|