Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekt til mine VE-12F:) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hey H4A!

Jeg leder efter en effektblok til mine Cerwin vega VE-12F

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/CERWIN-VEGA_VE-12F_hoejttaler_Sort.htm

Lige nu har jeg en Marantz SR4600 7x80

Jeg Har planer om at købe VE-8F som bag, og så centeren, og subben

Men dertil skal jeg have en effektblok, som skal drive mine Ve-12F, men jeg ved ikke hvilken

Først havde jeg tænkt på en NAD 218, men bliver dne for stor til mine VE-12F'er?

Eller skal jeg bare tage en NAD 216?

Håber i kan komme med nogle bud

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Tror sagtens en 216 kan drive de små kasser overbevisene , og så er de til at få for 1500-2000 per stk.

Hvis du mod forventning kommer til at mangle power, så køber du bare en mere  samlet er det stadig biligere end én 218

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jamen hvad er det 216 yder brokoplet?

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

400watt i 8ohm brokoblet... men mener det er 2 x 150w ved normal brug

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Okay, men der står max belastning 300watt til mine højttaler

Pugholms HiFi

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Okay, men der står max belastning 300watt til mine højttaler

om der så står maxbelastning 10 watt kan du sagtens smide en 1000000 watt forstærkere bag. Sådan ca. da!

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Så jeg kan sagtens købe 2 nad 216?

Pugholms HiFi

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Så jeg kan sagtens købe 2 nad 216?

sagtens ja. det kunne blive vildt

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

okay, men Hvordan sætter jeg dem så til min receivere? Jeg har jo preout med front og center og alt det der

Pugholms HiFi

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

hehe hey igen Pug.. jeg sagde jo du sagtens kunne nøjes med en NAD 216, men du er jo lidt grådig måske, men jeg skal jo ikke snakke.

Altså der er normalt clip i pre-out udgangene, dem skal du selv tage ud (altså der hvor der self står front).. så køber du bare et normalt phono-kabel, og forbinder den fra forstærker-effekt..hvid-hvid og rød-rød (left-left og right-right) hehe sværere er det ikke!..også forbinde den ht'er kabler til effektforstærkeren, også skulle det virke

mvh Henrik

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

sådan at Hvis jeg køber 2 216THX, så skal jeg bare tage et phonokabel fra preout left til Left på Effektforstærkeren, og så gøre det samme med højre?

Pugholms HiFi

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

hehe ja det skulle jeg da mene!:.har ikke selv prøvet det!.. men det skulle være sådan man skulle gøre!..

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

hehe ja det skulle jeg da mene!:.har ikke selv prøvet det!.. men det skulle være sådan man skulle gøre!..

Okay Lyder godt Får også arbejde i næste måned, og så når jeg får løn, såå køber jeg fandme en NAd 216 TROR jeg

Pugholms HiFi

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

hehe det lyder som godt.. du vil på ingen måde fortryde det, det vil rykke super godt..

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Men hvor meget mere smæk ville der være hvis jeg købte en 218'er?

Pugholms HiFi

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

ved ikke om du vil få mere smæk, men du vil nok kunne spillere endnu højere
Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Der er meget forskel på en NAD 216(2*210w 4ohm) og en NAD 218(2*354w 4ohm),  selvom NAD 218  aldrig har været min kop te så er den meget kraftigere end NAD 216, jeg har selv haft NAD 214/216 & NAD 218, og NAD 214/216/218 er for mig en tilbagegang af NAD´s forstærkere da de kom i 1996.

Jeg blev meget skuffet over dem, de er de mest lavt spillende forstærker i denne klasse af NAD´s forstærkere (hvis man kan kalde det sådan), det var de første der kom uden NAD´s power envelope og derfor ikke har nogen voldsom dynamisk effekt.

Men derfor spiller den ganske udmærket, jeg oplevede bare det med den at så snart det begyndte at blive sjovt så var der ikke mere i den.

Det jeg skriver her er fordi jeg har haft mulighed for at prøve NAD 214/216/218 mod mine ældre NAD forstærkere og defor udtaler mig sådan.

Har du råd til en NAD 218 så køb den, og når du så engang får råd til en 218 mere så er der alså 2*1154watt brokoblet i 4ohm og så har du nok, opgivelsen af 8ohm´s effekten brokoblet kan man ikke bruge til noget, mener jeg.

feks har jeg en gammel NAD 3300, en forstærker på 2*60watt, den kan aflevere 54amp. i 0,6ohm, det er det samme som en NAD 216 som er på 2*125watt, så hvorfor man snakker om at den er så strømstærk den NAD 216, det forstår jeg ikke, det har de gamle NAD da altid været.

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:

Der er meget forskel på en NAD 216(2*210w 4ohm) og en NAD 218(2*354w 4ohm),  selvom NAD 218  aldrig har været min kop te så er den meget kraftigere end NAD 216, jeg har selv haft NAD 214/216 & NAD 218, og NAD 214/216/218 er for mig en tilbagegang af NAD´s forstærkere da de kom i 1996.

Jeg blev meget skuffet over dem, de er de mest lavt spillende forstærker i denne klasse af NAD´s forstærkere (hvis man kan kalde det sådan), det var de første der kom uden NAD´s power envelope og derfor ikke har nogen voldsom dynamisk effekt.

Men derfor spiller den ganske udmærket, jeg oplevede bare det med den at så snart det begyndte at blive sjovt så var der ikke mere i den.

Det jeg skriver her er fordi jeg har haft mulighed for at prøve NAD 214/216/218 mod mine ældre NAD forstærkere og defor udtaler mig sådan.

Har du råd til en NAD 218 så køb den, og når du så engang får råd til en 218 mere så er der alså 2*1154watt brokoblet i 4ohm og så har du nok, opgivelsen af 8ohm´s effekten brokoblet kan man ikke bruge til noget, mener jeg.

feks har jeg en gammel NAD 3300, en forstærker på 2*60watt, den kan aflevere 54amp. i 0,6ohm, det er det samme som en NAD 216 som er på 2*125watt, så hvorfor man snakker om at den er så strømstærk den NAD 216, det forstår jeg ikke, det har de gamle NAD da altid været.

Så jeg skal købe en NAD 218, eller kan jeg godt bare købe en NAD 216? 

Du har vel ikke et link til dit anlæg, for jeg vil gerne lige se dine ve-8F, for jeg regner med at købe dem

Pugholms HiFi

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Poul-erik skrev:

Så jeg skal købe en NAD 218, eller kan jeg godt bare købe en NAD 216? 

Du har vel ikke et link til dit anlæg, for jeg vil gerne lige se dine ve-8F, for jeg regner med at købe dem

Hej,

Du kan sagtens bruge en NAD 216, det jeg vil lidt ind på er at næsten alle kalder den NAD 216 for et kraftværk og det er den ikke i mine øjne, men den kan helt sikkert spille godt på dine højtalere.

Du kan kigge her for at få et kig på VE-8F.

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Gulvhoejt taler/CERWIN-VEGA_VE-8F_hoejttaler_Sort.htm

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Nad 216thx yder 2x125 watt i 8 ohm, 2x200 i 4ohm og 1x400 brokoblet i 8ohm.

Men den smider noget strøm af sig, og jeg er sikker på at den sagtens kan drive dine små vegaer

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes