| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så faldt hifiklubben også for fristelsen i at love 7*100 watt på deres nye Denon snurrerundt modtager Klik her
hifiklubben skrev:
| 7 x 100 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000Hz, 0,08% forvrængning) |
|
|
Er der bare mig der synes, det er for dumt?
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan ved du at det er forkert?  __________________
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke, det er forkert, men det minder jo om effektopgivelserne på bilkasystemerne, den trækker nemlig ikke 100 watt på alle kanaler på én gang, men kun på to. Så måske trækker den "kun" 60-70 watt (bare et gæt? Det kan snildt være meget lavere) per kanal, når alle spiller på fuld drøn
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu meget almindeligt at opgive effekten på den måde, så der er ikke rigtig nogen grund til at hænge HFK ud for det, de har da i det mindste skrevet at det er med 2 kanaler i brug, mange andre steder ville der bare stå 7x100w uden yderligere forklaring.
Men bortset fra det er jeg enig i at det er lidt misvisende - godt at man er vokset fra de små recivere  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Peter_N Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har da ikke noget med HFK at gøre, sådan har Denon altid opgivet deres produkter

__________________ Panasonic TH42PV500E
Denon DVD 1730
Denon AVR 2807
Dali Ikon 6, Vokal 2, W2
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Så faldt hifiklubben også for fristelsen i at love 7*100 watt på deres nye Denon snurrerundt modtager Klik her
hifiklubben skrev:
| 7 x 100 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000Hz, 0,08% forvrængning) |
|
|
|
|
|
Effekt-opgivelsen er helt ude i hegnet, men det har intet med Hi-Fi Klubben at gøre - Denon har æren for de opgivelser, og sådan er de iøvrigt på alle deres produkter. Jeg er tilbøjelig til at sige - typisk japansk  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da det er meget værre at de bliver nødt til at få produkt-testemonials fra svenskere og nordmænd i deres nye katalog - er de danske butiksansatte bange for vi skal komme efter dem  Måske skulle du ændreoverskriften til " fupper hifiklubben med deres effektopgivelser" frem for at have det som et faktum - der er vist noget med at vi godt må stille spørgsmålstegn ved annoncørernes troværdighed men vi må ikke hænge dem ud !
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fup? grin og græd selv med her.... http://www.leasy.dk/product_list.asp?CatID=2&CategoryID= 57 Sony DAV-DZ810FW
Samlet 1280 W (RMS) udgangseffekt 143 W x 5 +140 W x 2 +285 W subwoofer
Afspilning: DVD, Super Audio CD, CD, CD-R/RW, MP3, DivX, Jpeg
Afpilning af DVD-R/+R/+R DL/+RW/-RW/-RW(VR) *nogle diske kan muligvis ikke afspilles
DCAC (Digital Cinema Auto Calibration)
automatisk højttaleropsætning - nem højttaleropsætning med en enkelt
knap på kun 30 sekunder ved hjælp af mikrofon. HDMI™ giver HD-billedkvalitet
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Måske skulle du ændreoverskriften til " fupper hifiklubben med deres effektopgivelser" frem for at have det som et faktum - der er vist noget med at vi godt må stille spørgsmålstegn ved annoncørernes troværdighed men vi må ikke hænge dem ud !
|
|
|
Du har ret. det er hermed gjort. men det er jo allerede blevet besvaret i virkeligheden - skylden ligger altså hos Denon.. fjollet alligevel __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja fjollet kan man godt sige men.
I flere omgange har hifiklubben brugt deres katalog til at nedgøre andre producenter som gør ligesom denon, det syndes jeg må være lidt flovt nu...
Jeg skrev en mail til ris og ros hos hifiklubben engang for at få en forklaring på deres effeketopgivelser, og satte et link ved til en test fra homecinemachoise, der fik jeg en lang forklaring, om at der var forskeld på de modeller der kom til england og dem som kom til danmark. Men mon denon vil lave en speciael model til lille dk. Jeg tror det ikke __________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
bred151 skrev:
|
Tja fjollet kan man godt sige men.
I flere omgange har hifiklubben brugt deres katalog til at nedgøre andre producenter som gør ligesom denon, det syndes jeg må være lidt flovt nu...
Jeg skrev en mail til ris og ros hos hifiklubben engang for at få en forklaring på deres effeketopgivelser, og satte et link ved til en test fra homecinemachoise, der fik jeg en lang forklaring, om at der var forskeld på de modeller der kom til england og dem som kom til danmark. Men mon denon vil lave en speciael model til lille dk. Jeg tror det ikke
|
|
|
Lige netop. Hi Fi Klubben har tit været efter konkurrenterne for netop at opgive effekt på den måde.
Hehe lidt nedren.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Sveske skrev:
hifiklubben skrev:
|
|
|
|
|
Effekt-opgivelsen er helt ude i hegnet, men det har intet med Hi-Fi Klubben at gøre - Denon har æren for de opgivelser, og sådan er de iøvrigt på alle deres produkter. Jeg er tilbøjelig til at sige - typisk japansk 
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er desværre ikke kun Hifi klubben der gør det. Mange producenter gør det desværre for det ser godt ud på papiret. Ville være dejligt med en enighed om hvordan man måler watt. Det skal jo dog siges at det ikke kun kommer an på watt hvordan en forstærker lyder, men ville være dejligt hvis alle målte ens... selvom der så var nogle der ikke ville sælge noget når folk fandt ud af reel effekt  __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syndes at problemet er at hifiklubben har gjordt sig til moralen's vogter, hvorefter man bruger de billige triks selv.
Det er dobbeltmoral så det batter. __________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Sveske skrev:
hifiklubben skrev:
|
|
|
|
|
Effekt-opgivelsen er helt ude i hegnet, men det har intet med Hi-Fi Klubben at gøre - Denon har æren for de opgivelser, og sådan er de iøvrigt på alle deres produkter. Jeg er tilbøjelig til at sige - typisk japansk 
|
|
|
Der findes dog også japanske firmaer, der ikke er "typisk japansk", ej heller med effektopgivelser. My name is phase - Accuphase
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det er en fed måde Denon opgiver deres effekt. For deres produkter giver næsten altid mindre effekt i 4 ohm end i 8, selvom det burde være omvendt. Derfor opgiver de altid effekten ved 4 ohm, ved 1khz og med 0,7% forvrængning, hvilket altid giver mere effekt. Noget som folk enten glemmer at se på, eller ikke ved hvad betyder. Det betyder jo bare at effekten ikke ændre sig til det bedre hvis de målte effekt på samme måde i 8 og 4 ohm.
Lyden er dog rigtig god i deres produkter, det synes jeg lige skal med!
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men er det ikke også lidt sund fornuft at en reciever på 7x100 watt kun vejer 12 kg nok skal tages med et gran salt.. det bør ikke kunne lade sig gøre med mindre det er en ren digital reciever vi har med at gøre... plejer at være lidt mere gods i dem
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu explodere det nok. 
Men jeg vil nu alligevel påstå at der er ingen reciver der lever 7*100 w 8 ohm men en acceptabel forvrænginng til under 10000-12000 kr. men ret mig hvis jeg tager fejl. __________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
bred151 skrev:
|
Nu explodere det nok. 
Men jeg vil nu alligevel påstå at der er ingen reciver der lever 7*100 w 8 ohm men en acceptabel forvrænginng til under 10000-12000 kr. men ret mig hvis jeg tager fejl.
|
|
|
så meget er jeg sgu ikke helt inde i det.. men du har nok ret ;) __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
Peter_N Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemligja skrev:
| Men er det ikke også lidt sund fornuft at en reciever på 7x100 watt kun vejer 12 kg nok skal tages med et gran salt.. det bør ikke kunne lade sig gøre med mindre det er en ren digital reciever vi har med at gøre... plejer at være lidt mere gods i dem |
|
|
Tja hvis man skal sammenligne vægten med NAD så skulle den veje 20 Kg.
Og omvendt en NAD reciever på 12 kg. Øhh findes slet ikke, den mindste på 5x50 watt vejer 16 kg. 
__________________ Panasonic TH42PV500E
Denon DVD 1730
Denon AVR 2807
Dali Ikon 6, Vokal 2, W2
|
| Til top |
|
| |