| Forfatter |
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ved at kobe ny fors og saa tankte jeg netop paa denne model er den stromstark nok? Kender nogen modellen.
Ris samt Ros
MVH
|
| Til top |
|
| |
Rene Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømstærk nok, i forhold til hvad - hvilke højttalere skal den drive osv.? hvis vi får mere info kan vi nok hjælpe.
Mvh Rene
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rene!
Et par veritas 100s smaa stander hojtt.paa et senere tidspunkt et sat b&w 802 nautilus.Jeg kender kun lidt til krell,jeg har haft et sat aragon 4004mk,18k som jo var lavet af en ex krell mand.
MVH
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Rene også skriver afhænger det selvfølgelig af dine højttalere, men Krell´en er MEGET strømstærk. Undervurdér ikke dens ydre - en elefant i museklæder 
Forstærkeren blev for øvrigt testet sammen med Sony TA-FA70ES og Accuphase E-306V i Hifi & Elektronik nr. 5 1998...
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg mener at krell bruger samme komponeter som densen (eller lign) SMD eller er jeg helt forkert paa den?
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov - kom vist lige lidt for sent med det svar  Uden nu at kende dine Veritas tror jeg ikke du vil få nogle problemer med at trække dem med 300i. Det er imidlertid noget helt andet med Nautilus 802 - her tror jeg Krell´en trods alt må krybe til korset, da disse højttalere kan være meget svære at trække...
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
|
Som Rene også skriver afhænger det selvfølgelig af dine højttalere, men Krell´en er MEGET strømstærk. Undervurdér ikke dens ydre - en elefant i museklæder 
Forstærkeren blev for øvrigt testet sammen med Sony TA-FA70ES og Accuphase E-306V i Hifi & Elektronik nr. 5 1998...
|
|
|
så strømstærke er de nu heller ikke .
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan evt. se, om du opstøve en Sunfire effektblok... de trækker ALT...
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
S.B.P. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Alt er relativt Det eneste jeg mente var blot, at den i forhold til størrelsen er temmelig kraftig..
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
jensen skrev:
S.B.P. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Alt er relativt Det eneste jeg mente var blot, at den i forhold til størrelsen er temmelig kraftig..
|
|
|
Jeg skal til tyskland og hente en MC500 , den er strømstærk , og måske et par Cello , cello til mig selv MC500 til en ven som har søgt i snart 2 år efter en .
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj Winter
Krellèn kan sagten trække Nautièn, men spørgsmålet er om du vil værdsætte den noget bastante "stil" som Krell netop har.
Lidt groft sagt er der en del sumo-bryder over den, dvs. god dybde , lidt grovkornet kontrol , dog meget saftig formidling...........
Så din musik-smag vil være ret afgørende..............
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
S.B.P. skrev:
jensen skrev:
S.B.P. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg skal til tyskland og hente en MC500 , den er strømstærk , og måske et par Cello , cello til mig selv MC500 til en ven som har søgt i snart 2 år efter en .
|
|
|
Jamen har du ikke et sæt Cello til salg?
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 09 December 2003 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Winter:
Smd betyder "Surface mounted device" det betyder at komponenter er lagt pa overfladen af printkortet. Det er en meget fremvindende teknik da den tillader total automation og er bla derfor er billigere end fx "hole thru" metoden. Der er ikke nogen inherent fordel ved smd rent lydmessigt. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
jensen skrev:
S.B.P. skrev:
jensen skrev:
S.B.P. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jo vil du købe dem .
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
S.B.P. skrev:
jensen skrev:
S.B.P. skrev:
jensen skrev:
S.B.P. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jo vil du købe dem .
|
|
|
Uden nu at kende din nøjagtige pris, tror jeg på forhånd ikke jeg har råd
|
| Til top |
|
| |
emilius Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 10 December 2003 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
For nogle få måneder siden lyttede jeg på Krell 300 forstærker hos Oslo HiFi Center. Jeg tror det er en af de mest skræmmende integreret forstærker på markedet. Den er utrolig powerful og dynamisk.. jeg vil ikke kalde den for grovkornet som gl. jas skriver, men mere som en rå forstærker med mange muskler.. med rå mener jeg dog ikke hård og agresiv, men magtfuld..
Jeg hørte den sammenlignet med Burmester's Rondo integrerede forstærker. Rondo'en er nok mit bud på en " super " forstærker der på engang er dejlig dynamisk, utrolig detaljeret og virkelig forstår at spille musik...
Med venlig hilsen
Emilius
|
| Til top |
|
| |
saxtorph Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
den krell i taler om koster over 22000 og den test blev krellen kun testet i 2 ohm så et par nautilus ja med stor overskud af muskler
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Til Winter:
Smd betyder "Surface mounted device" det betyder at komponenter er lagt pa overfladen af printkortet. Det er en meget fremvindende teknik da den tillader total automation og er bla derfor er billigere end fx "hole thru" metoden. Der er ikke nogen inherent fordel ved smd rent lydmessigt.
|
|
|
Min herre, De er anglicismernes mester 
Er helt enig med Hasselhof. __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
| Du kan evt. se, om du opstøve en Sunfire effektblok... de trækker ALT... |
|
|
Sjælden udbudt vare
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winter
Krell 300i er noget af en udynamisk og halvkedelig fætter, den er ikke specielt spændende og helelr ikke stærk i gengivelsen af detaler og slet ikke micro detaljerne, den er efter min bedste overbevisning ikke pengene værd. Jeg har testet den af flere omgange i flere forskellige setup, og det rykker ikke rigtigt. Jeg kunne finde på mange andre og mere spændende sager, til den pris som sådan en fætter nu koster. En rigtig god mulighedene kunne være en fabriksny Bladelius Thor, den er også nyudviklet, en Krell 300i er efthånden lidt gammel i sin oprindelse.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |