Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Stereo problem med NAD T753! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RPP@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Vil lige starte med at sige, at jeg ikke er nogen haj, til det med at indstille hi-fi halløj.

Mit problem ligger i, at jeg ikke kan få min forstærker til at spille stereo på alle mine højttallere.

Har ellers ikke haft problemer med dette før, men kan pludselig ikke få den til det mere.

Den spiller fint på alle højttallere, når jeg kører 5.1 lyd, så jeg mener ikke at der skulle være noget galt med min forstærker. Men nok bare en eller anden indstilling........'

Håber nogen kan hjælpe mig!

RPP@

Til top Vis RPP@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RPP@

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Man spiller stereo på 2 højtalere, ikke på 5 stk.

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft problemet. Jeg er ret sikker på, at du på fronten af receiveren er kommet til at trykke på "speaker a + b". Den skal kun stå på a. Så får du stereo på to i front og to i bag. 
Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Du skal skifte kanal fra dvd'en til cd, mp3-afspiller, eller computer hvis du bruger det til musik. Så skal du derefter sørger for at du spiller på 2 højttalere og ikke 5! Det står i manualen, ellers prøv dig frem, det virker altid
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Man spiller stereo på 2 højtalere, ikke på 5 stk.

Er det et svar manden kan bruge til noget? Tror ikke du kender noget til receiveren.
Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

RPP@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at stereo er 2 højttallere. Men uanset hvad du vil kalde det, så spillede min forstærker på 5 højttallere, når den stod på stereo....... Hvilket jeg ikke kan få den til mere......

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

RPP@ skrev:

Jeg ved godt at stereo er 2 højttallere. Men uanset hvad du vil kalde det, så spillede min forstærker på 5 højttallere, når den stod på stereo....... Hvilket jeg ikke kan få den til mere......

Nej men prøv nu det med at trykke på højttalerknapperne på fronten af receiveren. Jeg var selv ved at gå helt i panik da jeg ikke kunne få liv i de bageste højttalere og kunne ikke finde noget om det i manualen, men en opringning til Hifiklubbens Hotline løste problemet.

RPP@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Indrømmer at jeg ikke kender ret meget til forstærkeren. Har været Speaker a+b funktionene igennem, det hjælper ikke...... Øv øv.

Ascari: Jeg VIL jo have den til at spillepå 5 stk, så jegskal vel ikke sørge for at den spiller på 2......

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Du skal ud over at have styr på speaker a + b trykke på "Surr mode" på fjernbetjeningen indtil displayet siger "Enhanced ST1" eller Enhanced ST2". Så skulle det kunne lykkedes. Når der bare står "stereo" spiller den kun stereo - d.v.s. i to kanaler. 

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Landberg skrev:
Er det et svar manden kan bruge til noget? Tror ikke du kender noget til receiveren.
Ja. Kender den godt.

Sådan som jeg læste topicet, så var "problemet" at den spiller stereo på fronterne, og han vil have den spiller stereo på alle højtalerne. Og det skal man jo ikke.

RPP@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Har den stående på Enchanced Stereo 1......... Så det hjælper mig heller ikke.... Øv øv.

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Har lige testet det. Hvis du har koblet speaker a + b til og Enhanced ST1 så virker det ikke, men hvis man kun har speaker a og Enhanced ST1 til, så virker det. Prøv det. Men det er lidt ulogisk at man skal koble nogle højttalere fra for at få dem til at spille. 

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Landberg skrev:
Ja. Kender den godt.

Sådan som jeg læste topicet, så var "problemet" at den spiller stereo på fronterne, og han vil have den spiller stereo på alle højtalerne. Og det skal man jo ikke.

Hvis der kommer to forskellige signaler, et højre- og et venstresignal, så er det vel stereo uanset om det sendes ud via to eller fire højttalere i hver side?

RPP@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Sådan står den, og det virker ikke  

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

I stereo er der kun 2 højttalere og intet andet ellers er det jo ikke stereo vel.

Hvis du lige pludselig bruger alle 5 højttalere eller bare front+bag så kan du glemme alt om stereo, så det en slags pseudo surround.

At folk vælger sådanne løsninger er ret uforståeligt, det er fint nok hvis man holder fest men hvis man går bare lidt op i lyd så skal stereo kun afspilles i 2 kanaler. Punktum.

Stereo optagelser skal afspilles i stereo dvs med 2 højttalere mens surround optagelser selvfølgelig skal afspilles i surround og op til 7.1 højttaler afhængig af udstyr.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

RPP@
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Så spiller man altå også surround i sin bil, hvis man f. eks. har 4 højttallere????

Meget mærkeligt 

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Så i en bil har man ikke et stereoanlæg hvis man har højttalere i både for- og bagdøre? Og man kan ikke høre P3 i stereo men i surround? 

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Bilanlæg siger for det meste bare boom-boom-boom og så videre derudaf i rask galop. Musik spilles på to (2) kanal forstærker uden *DSP med 2 højtalere i god kvalitet. Alt andet er for sjov, men det skal der også være plads til.

*digital signal processor

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Ja, er godt klar over der sagtens kan være flere end 2 højttalere i en bil, men så kan det ikke kaldes stereo. Stereo er pr definiton i 2 kanaler og ikke andet.

Bare fordi man kan spytte et stereo signal ud af flere end 2 kanaler betyder ikke, at det stadigvæk er stereo selvom selve signalet fra kilden er det.

Så kan i kalde det noget andet men stereo bliver det aldrig.

Der er jo nok en grund til at NAD kalder det for enhanced st1 og 2 netop fordi det IKKE er rigtig stereo.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Bilanlæg siger for det meste bare boom-boom-boom og så videre derudaf i rask galop. Musik spilles på to (2) kanal forstærker uden *DSP med 2 højtalere i god kvalitet. Alt andet er for sjov, men det skal der også være plads til.

*digital signal processor

mvh

Ok. Nu overgår vi fra at diskutere fakta til at snakke religion og det har ingen relevans.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes