| Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en thule ia250 som jeg har købt brugt, jeg købte den velvdende om at den var defekt og fik den lavet hos Highend musik service. Der havde været sus i den ene bagkanal. Jeg har nu haft den siden august og den har virket fortræffelgt indtil i går! Jeg bemærkede lidt sus i front kanalerne (meget lidt). Jeg tænkte ikke videre over det da jeg skulle til fest. Da jeg kom hjem og skulle se film tændte jeg den og den startede op på en mærkelig måde. Den gav ikke det obligatoriske kraftkge KLIK , men kun et lille svagt klik. Det samme var gældende da jeg skiftede fra stereo til surround sound kun et lille svagt klik. Samtidig var ikonerne på displayet som der står SURR meget uklare, det samme galt ikonerne for cd aux osv alle undtagens ikonet for balanceret drift BAL stod klart med den røde skrift. Det værste er alt lyden er væk i alle indgange. I dag er Bal ikonet også svagt. Håber der er nogle som kan fortælle mig hvad problet kan være. Mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv en pb til Neeper  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du skulle overveje at kontakte Thule. De ved sikkert en hel masse om det, og sikkert mere end High End Musik Service..... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg kan desværre ikke bidrage med så meget, men.....
Er jeg den eneste der har hørt om "mange" fejl i Thule produkter?... "Mange" vurderet ud fra, at det ikke er hvermandseje!
Det desværre hedengangne SK-Sound stoppede i sin tid forhandlingen pga. for mange problemer, selvom han (den gode Børge) dog senere (nyt design, før HFK overtog forhandlingen) gerne ville have det tilbage. BØRGE -Korriger mig, hvis du læser dette og har en kommentar
Herrtil skal siges at det spiller glimrende i mine ører, og designet er SUPER! 
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må have garanti på reparationen hos High End Music Service. Så der er vel ikke andet at gøre end at indlevere den igen. Det lyder som om den har en fejl i strømforsyningen.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var netop lige strømforsyningen de reperede på dengang. Der er vel en 3 måneders garanti
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
man har ikke garanti på reperationer, og sdet kan lige så godt være noget helt tredje der er galt, det virker som en spænding i strømforsyningen er ved og dø, evt. pga. en dårlig lyt
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ved at tjekke deres hjemmeside men den er vidst nede for tiden
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
perbnil skrev:
| man har ikke garanti på reperationer, og sdet kan lige så godt være noget helt tredje der er galt, det virker som en spænding i strømforsyningen er ved og dø, evt. pga. en dårlig lyt |
|
|
Nej, men der er 2 års reklamationsret.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er garanti/reklamationsret på reparationer helt på linje med den garanti/reklamationsret der er på et nyt/brugt produkt købt hos en forhandler. Dog skal man huske, at det ikke nødvendigvis er samme fejl igen. Og værkstedet der har udført rep tidligere, vil helt sikkert gøtr ALT for at overbevise dig om, at de intet ansvar har og fortælle at det er noget helt andet der er galt. Så du skal nok tale med store ord...Det kan ofte hjælpe (erfaring fra den gang jeg stadig var naiv nok til at købe en fransk bil...    Den tid er forbi!!!)
Hvorvidt Thule er plaget af mange fejl skal jeg ikke kunne sige. Jeg har ikke hørt om det, sikkert fordi få ting kunne interessere mig mindre. Jeg skal næppe have noget Thule alligevel. Men set fra min elektronikkyndige baggrund vil jeg sige, at det absolut ikke er utænkeligt.
Thule er gået fra forholdsvis simple produkter (no-nonsens forstærkere), til at lave ganske komplicerede og avancerede produkter. Eks med masser betjeningselektronik osv, hvor det førhen var en metalstang forbundet til et potmeter og en omskifter. Generelt kan man sige, at en digital styring generelt er meget mindre følsom overfor slitage, end en mekanisk løsning med omskiftere og potmetre. På den anden side er en elektronisk styret løsning langt mere kompliceret, og der er væsentlig større sandsynlighed for små irriterende fejl, som følge af at man ikke har gennemtestet produktet tilstrækkeligt. Og uanset hvordan man vender og drejer det, er et firma som Thule bare ikke stort nok, til at kunne teste i bund. Dette er absolut ikke en kritik, men bare en konstatering. Et firma som SONY laver formentlig 10 gange flere produkter i sin 0-serie til test, end Thule nogensinde når at sælge af et produkt. Det er en risiko der følger, når man køber et avaneret produkt fra en lille producent. På den anden side får man ofte et mere entusiastpræget produkt. Store producenter skal jo tænke på masseproduktion, hvor mindre producenter kan tillade sig lidt mere hændværk i produktionen. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har helt ret. Hurtig ang. kvalitet og pre production. Samtidig skal vi heller ikke glemme at japanerne gør en dyd ud af at lave kvalitet.
Håber på garanti på reperationen.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Der er garanti/reklamationsret på reparationer helt på linje med den garanti/reklamationsret der er på et nyt/brugt produkt købt hos en forhandler. Dog skal man huske, at det ikke nødvendigvis er samme fejl igen. Og værkstedet der har udført rep tidligere, vil helt sikkert gøtr ALT for at overbevise dig om, at de intet ansvar har og fortælle at det er noget helt andet der er galt. Så du skal nok tale med store ord...Det kan ofte hjælpe
|
|
|
Jeg tror da på at der stadig findes ærlige mennesker, også i Hifibranchen. Jeg mener nu at Razzer skal henvende sig til High End Musik Service og på en pæn måde anmode om at få forstærkeren repareret u/b med henvisning til den tidligere reparation. Det er da et dårligt princip at svine folk til på mistanke, bare fordi man tror det værste om andre mennesker. Det kan jo også være at det, som du selv skriver, er noget andet der er galt denne gang. Hvis han senere føler sig snydt kan han så tale med store ord, men giv dog folk en chance først.
Vi andre kan så glæde os til at læse om sagens videre forløb her når han forhåbentlig skriver hvordan det går. På den måde får High End Musik Service den omtale de fortjener, hvadenten den bliver positiv eller negativ.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja helt sikkert , når jeg skriver her og fortæller hvilken bahandling (god, som dårlig) jeg har fået er det jo noget som smitter af Word of mouth er nu den bedste rekleme. Jeg tager ontakt til dem mandag så fortsætter historien.
|
| Til top |
|
| |
johnnyvibe Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Razzer
Hvad blev resultatet af kontakten til High End? Jeg har selv noget Thule grej og vil jo nødig stå med håret i postkassen en dag...
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johnnyvibe:
Så håber jeg sandelig ikke, at en DVD250B indgår i din samling! Dem kan de nemlig ikke lave, når mpeg-kortet går i stykker. Mit drev begyndte at have svært ved at læse cd'er. Den blev indleveret til service, blot for at få konstateret, at den ikke kunne repareres, da mpeg-kortet var røget, og Thule ikke kan skaffe sådan et længere. Maskinen er knapt 6 år gammel.
Jeg blev tilbudt en ny maskine til under halv pris, men hvad hjælper det, hvis den efter x antal år også må skrottes grundet manglende reservedele?
Omvendt, når det fungerer, fungerer det rigtig godt 
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jég har længe ønkset at få afsluttet historien. Men det er en lidt længere histore , så den kommer i løbet af ugen. Men kan kun sige den endte rigtigt godt og at Highend Musik service er et MEGET seriøst og kundevenligt firma.
Fortsættelse følger 
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DET er de nemlig.
I modsætning til visse producenter, lader det til. 
Mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |