| Sendt: 05 November 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har et projekt igang i min stue. min xbox sidder som extender til mit media center der står i kontoret. Tidligere da mit mce stod i stuen kunne jeg bruge min forstærker og via mce skrue op og ned på remoten til mce. MEN nu hvor xboxen står i stuen så er det slut med at skrue op og ned fordi min gamle NAD 3155 ikke har fjernbetjening.
I den forbindelse har jeg der her lille projekt igang. Min fladskærm skal op på væggen, udenom denne bygger jeg så en "kasse" der omkranser tv og ovenover skal min xbox stå sammen med en forstærker. Det hele skal så styres af en Logitech harmony remote eller tilsvarende. Derfor skal min gamle forstærker nu udskiftes.
I princippet så har jeg jeg brug for en meget enkel forstærker med en indgang da der højst sandsynligt ikke kommer andre endheder som skal tilsluttes. Den skal også kunne styres med en remote da jeg har brug for at kunne skrue op og ned.
Jeg kiggede lidt på Cambridge Audio som har deres Incognito multiroom system da ideen med at sætte en lille styrenhed op der vel reelt er en "forforstærker" som så bruge selve forstærkeren som hoved-enhed. Men ja skal have en alm. forstærker her og det fylder for meget.
Så det er her jeg skal bruge noget hjælp fra jer. Kender I et system, hvor jeg kan bruge en form for effektforstærker og hvor selve enheden der kan skrue op og ned kunne være en del af noget multiroom system som jeg så kunne bygge ind i min "kasse" og bare nøjes med en remote til lyden??
Eller har I andre ideer til hvordan dette skal løses?? Så lad mig endelig høre fra jeg.
Jeppe
|