Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
Sendt: 06 November 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
Taget fra "Pladespiller - entusiaster" tråden:
krenzler skrev:
AndreasCB skrev:
Hvor kan man købe nye remme til pladeafspillere? Har lige fået fat i en pladeafspiller, men remmen var kryllet helt sammen og er nu alt for lang.
Det kan man mange steder men spørgsmålet er så hvilken længde (og evt. tykkelse, bredde og eftergivenhed) du skal bruge? Jeg kan overhovedet ikke finde noget på din Marlux pladespiller.
Men ellers kan du prøve hos din nærmeste hi-fi/pladespiller pusher. Måske de har en drivrem (Pro-ject eller lignende?) der tilfældigvis passer (godt nok)?
Men ellers kan du vel finde noget på siderne jeg har linket til der passer hvis du måler lidt på det? Prøv evt. at sende Tim en e-mail: tim@turntablebasics.com
Du kan også prøve at koge remmen (du skal dog ikke spise den!). Det skulle få den til at krympe. Jeg har dog ikke prøvet det selv. Det kan være at den ikke er så meget værd efter tilberedningen men du kan jo alligevel ikke bruge den som den er nu...
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum