| Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inspireret af indlæg i tråden "direkte drevne pladespillere" ønkser jeg at spørge de ærede eksperter i pladespillere/pick-up's mv. hvordan jeg kan forholde mig til flg. problemstilling:
Engang i 70'erne havde jeg en pladespiller med SME 3009 II arm - hvorpå der var monteret en Denon DL-103s pick-up. En støvklud gjorde en ende på denne pick-up ved et hastigt ryk med kluden. De fleste her i forum kan vel forestille sig, hvordan jeg havde det umiddelbart efter - og hvilke eder, der fulgte umiddelbart i kølvandet på denne ulykkelige hændelse. Nu ligger det sådan, at jeg forlængst har solgt pladespilleren (fortryder meget), men pick-up'en har jeg skam endnu. Cantileveren er stort set rykket af og det ser egentlig ganske alvorligt ud.
Kan man redde den? Skal den retippes eller må man gå mere radikalt til værks og få sat en helt ny cantilever på - foruden en ny diamant? Kan det betale sig??(Jeg er jyde) Hvor kan man få dette gjort? Hvad koster det? Hvilke risici er der? ... kort sagt - hvordan gør jeg herfra??
Kom frit frem?
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
webercarbmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen
Jeg vil mene at det kommer an på hvilken version af pickuppen det er du har. Hvis det er en af de almindelige er den ikke specielt dyr fra ny. Ca 130 Euro + porto for en ny i standard versionen. Hvis det er en special version kan det måske komme på tale at renovere den du har.
http://www.phonophono.de/YDenon1_e.php3?Kennung=
MVH Peter Jensen
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min version er ikke på den side, som du henviser til. Min hedder DL-103s. selve huset er hvidgråt og har en rød stribe på fronten.
Er der nogen, som kender den?
Venliggst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- og jeg vrøvler umiddelbart lidt:
Min Denon-pick'up ER en DL-103s, men den har en mørk - nærmest sort streg (lodret ned over fronten af huset)
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja DL-103S er/var med elliptisk nål (i stedet for konisk) og en del blødere i ophænget (15cu @ 10Hz vs. 9cu @ 10Hz).
Det er pænt dyrt at få lavet og spørgsmålet er om det ikke bedre kan betale sig at købe en ny PU i stedet?
Her er nogle steder der foretager retip/genopbygning:
Van den Hul. Herren er jo ved at være gammel så det kan måske tage noget tid. Jeg mener han selv forestår det hele men der må da være nogle disciple til at tage over?
PhonoPhono. De skilter ikke med det på siden men man skal bare sende en forespørgsel.
Sound Smith. USA.
Decibel Hi-Fi. Australien (AUS$=4.5kr.).
Expert Stylus Company. England.
Needledoctor. USA.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de forskellige inputs - jeg ta'r lige en undersøger og derefter en overvejer. Jeg kunne et eller andet sted godt tænke mig at få gang i den Denon igen. Men hvis man nu ikke kan få lavet den som en form for "restaurering" tilbage til en rigtig DL-103s, så er det måske så som så med det? Jeg er sådan lidt vintage/originalfikseret - og ønsker hellere en 103S, som den blev født - fremfor en modificeret/VDH - tingest, som sikkert lyder godt.
Venligst
Freddy
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 03:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kommer nok ikke til at lyde helt som den oprindeligt gjorde.
Hvis du vil betale nok kan den sikkert komme til at lyde betydeligt bedre (hi-fi agtigt) end før men til den pris findes der jo mange gode alternativer.
|
| Til top |
|
| |