Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
Sendt: 23 November 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
har set på priserne på dette mærke.og må nok sige at de tager sig godt betalt for deres ting.ved du hvad der gør det er så dyrt.hverken vægt eller afstand gør prisen til noget særligt.
Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
Sendt: 23 November 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
Det kan jo være at de lyder lige så godt som andre produkter til samme pris? Ydelsen skal jo gerne svare til prisen. Hvis de derimod lyder elendigt er der tilsyneladende ikke nogen grund til den høje pris.
Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
Sendt: 23 November 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
Med hensyn til det du skriver om at vægten, ikke ligefrem lover godt for kvaliteten, leder mig hen til et problem parasound havde. De kunne ikke få solgt deres cd-afspillere i USA(eks. cdp-1000). kunderne gik hen og løftede på dem og de vejede ikke nok. resultatet blev at man idag, hvis man åbner sin cd-maskine, kan se en nok så fin blyklods i bunden af kabinettet. og maskinen kunne nu sælges. så vægten har intet med kvaliteten at gøre.
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 23 November 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
Nu skal man jo ikke nævne Poul M fra Pouls Audio i Århus herinde før de fleste pis stiger til over 150 grader - men når nu det er sagt har han et ikke uinteresant indlæg om det materiale og udviklingsomkostninger Naim har haft/ikke haft
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
Sendt: 23 November 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
hej og foreløbig tak for jeres svar.
de ting som jeg tager med i min betragtninger er både udviklingsomkostninger og fragtomkostninger.og i særdeleshed en ensartedhed i produktionon som gør at alle apparater lyder helt ens.
har naim så opgså et ry for at være meget driftsikkert og langtidsholbart er det jo derfor at priserne er lidt pebret.
jeg har selv overvejer en intergreret model men ved ikke om det er et rigtigt naim prodikt.
Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
Sendt: 23 November 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
Har en kammerat der har for-og effekt fra Naim.Det lyder ikke af noget der er værd at skrive hjem om.Til gengæld ligner det noget fra den lokale børnehave
Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
Sendt: 24 November 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
naim lyder fantastisk og suverænt "live" - tilgengæld sker det på ekstrem bekostning af dybde perspektivet.
Som Kontrast skriver; Hvis man er lige præcis til deres lyd, er det alle pengene værd. Hvis du er til monitor-lyd og enorme effektressource er det nok ikke lige det...
Var selv "naim"-mand indtil jeg lyttede til Gryphon
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum