| Forfatter |
|
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu er der en tråd der handler om hvor ringe Densen er og især deres B-110. Jeg syntes ikke det er helt korrekt. Er der ingen herinde der har gode erfaringer med Densen??? Jeg har selv lige, så sent som idag, været ude at lytte på et Densen setup. Det lød fremragende og kunne sagtens spille uden at få åndenød.
Nogle der har noget konstruktiv kritik af Densens udstyr?
Mvh Elkjær
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står selv til at ervherve mig B-110 eller den kommende B-130. Desværre falder hele den kontroversielle Densen-tråd på et uheldigt tidspunkt, idet jeg er meget i tvivl om, at Densen skal blive mit næste køb eller ej...Hvilke modeller lyttede du på, og hvad var de spændt for??
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var et smut i Kt og lytte på en B-150 og en B-400xs på et par Audiovector og det spillede godt. Jeg har lige solgt min Holfi 2.5.1. og er nået frem til at jeg køber en B-110 og en B-410 i stedet. Den kan Bi-ampes og har en masse andre fede muligheder. Jeg syntes ikke der mangler power eller strøm, så jeg er dybt uenig med Kurt!!!! Syntes heller ikke indmaden ligner noget billigt skidt som Kurt påstår.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist for farligt at skrive om det her nu. Men der er nok nogen som tør.
Hvem ser vi på banen?
Og det kunne jo være fint at se hvilket udstyr Densen typisk er oppe imod i en sædvanlig demo i en butik. Elkær, hvem var kombattanterne?
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også set det stormvejr Densen er ude i i den anden tråd. Jeg har dog kun gode erfaringer med Densen. Jeg synes det lyder godt, ser godt ud og servicen er vildt imponerende. Det er dog ikke rigtig det der diskuteres i den anden tråd, det er en mere teknisk diskussion og derfor kan jeg heller ikke bidrager med noget, da jeg ikke aner en dyt om hvad der gemmer sig under låget på Densen. Jeg har haft b100, b200, b300, b400, b400+ og selvfølgelig Gizmo og jeg har nydt alle produkterne. Det har alt sammen spillet fint med et sæt VA Haydn CG, som jo så heller ikke er en specielt krævende højttaler. Jeg ville ikke være bange for at købe Densen igen.
0
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sammenlignet med min Holfi 2.5.1 og det var som nat og dag. Jeg har lyttet til en del grej for at finde den løsning der passer bedst til min samg. Densen har vundet. Jeg havde også B110 oppe imod en Arcam Diva 90. Det er selvfølgeligt samg og behag om man er til en romatisk Holfi eller en mere "up front" Densen. Jeg syntes nu bare at Densen havde fin detaljering og en god bund. At de også er smukke produkter, kan de jo ikke gøre for
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Det er vist for farligt at skrive om det her nu. Men der er nok nogen som tør.
Hvem ser vi på banen?
Og det kunne jo være fint at se hvilket udstyr Densen typisk er oppe imod i en sædvanlig demo i en butik. Elkær, hvem var kombattanterne?
|
|
|
Jeg har bl.a. sammenlignet B-150 og B400XS med Primare I30 og CD31. Der er en prisforskel - dog skal det ikke forhindre Densen-sættet i at lyde bedre - eller skal vi sige "anderledes". Begge modeller tiltalte mig på hver deres måde, men Densen havde mere attack og "live-lyd" - dog på bekostning af fyldighed. Primare'en fyldte nærmest hele rummet med lyd, men var dog lidt for tilbagelænet. Jeg blev desuden aldrig rigtig venner med CD31. Men nu hvor B150 og B400xs er udenfor mit budget, er der nok ikke meget idé at bruge så meget tid på sættet. Derfor retter jeg mig mod B110 og B410. Har ikke hørt dette sæt endnu, så det glæder jeg mig til. Men hvis man skal følge KvK's retningslinie for gode og mindre gode forstærkere (også kaldet "skod amps"), så er jeg meget lost. Det lader nemlig ikke til, at man kan få noget, der kan leverere strøm i 10-15k klassen, hvilket jeg mildest talt finder dumt. Jeg ved godt, at man ikke kan få decideret "high-end" i denne priskategori, men for nogle af os er 10-15.000kr. altså stadig MANGE penge for en forstærker. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
Jeg har sammenlignet med min Holfi 2.5.1 og det var som nat og dag. Jeg har lyttet til en del grej for at finde den løsning der passer bedst til min samg. Densen har vundet. Jeg havde også B110 oppe imod en Arcam Diva 90. Det er selvfølgeligt samg og behag om man er til en romatisk Holfi eller en mere "up front" Densen. Jeg syntes nu bare at Densen havde fin detaljering og en god bund. At de også er smukke produkter, kan de jo ikke gøre for
|
|
|
Hvordan klarede DIVA 90 i forhold til B-110? Var det AV-gulvht eller standerht? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener, at når man giver 10-15000 for en forstærker kan man godt stille krav til den. Også det at den skal være strømstærk. Jeg hørte den på et par audiovector mi3 super og det kunne den sagtens klare (B-110). Hvis man mangler lidt i bunden kan man jo også altid lave en Bi-amping på Den B-110 og det er måske også min næste invistering
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en Gulvhøjtaler. Jeg syntes B-110 er mere, som du sagde" Live agtig og man kunne virkeligt høre percussion osv. Arcam er mere som en Holfi, altså mere blød romantisk, men med en god dybde i musikken.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær, hvordan føles B-110 rent betjeningsmæssig? Er knapperne løse, opfører forstærkeren sig langsomt når der skrues op og ned, vælges input osv.?? Der er trods alt langt fra 10 og op til 30.000. Jeg tvivler på, at det kun er effekten som sætter prisen i vejret for en B-150.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej elkjær
jeg har også haft densen og var godt tilfreds med det.der er god service/support fra firmaet og de er altid til at komme i kontakt med.men jeg syntes at du skal give nogle andre højtalere chancen da jeg ikke syntes at audiovector er de bedste til densen.den eneste grund til at jeg skaffede mig af med densen var at jeg købte et sæt bösendorfer og de passer bare ikke til densen. så det blev dyrt! rigtigt dyrt
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes betjening er meget den samme om man vælger en B-110 eller B-150. Den er ikke langsom, syntes jeg. Forskellen ligger mest i lyden syntes jeg. B-110 har mange kvaliteter, men har ikke helt samme ro over sig, som B-150. Her tænker jeg på bunden, når man spiller ved højere lydtryk. Knapperne virker som værende af en hæderlig kvalitet på begge forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke et sæt Audiovector, men et par Helicon 300. Men jeg syntes nu at de Audiovector spiller ret godt. På KT messen var Densen sat sammen med noget JM Lab og det var helt hen i vejret, syntes jeg.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
| Jeg syntes betjening er meget den samme om man vælger en B-110 eller B-150. Den er ikke langsom, syntes jeg. Forskellen ligger mest i lyden syntes jeg. B-110 har mange kvaliteter, men har ikke helt samme ro over sig, som B-150. Her tænker jeg på bunden, når man spiller ved højere lydtryk. Knapperne virker som værende af en hæderlig kvalitet på begge forstærkere. |
|
|
Men B110 kan vel sagtens spille et mindre rum op (15-20kvm) med et par rimelige letdrevne gulv-ht'er, tror du ikke? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det mener jeg helt bestemt den kan.Jeg har selv ca. 20 kvadratmeter stue og det kan den sagtens spille op. Men jeg skal nu have en ekstra effekt, når jeg får råd til det. Så kan jeg kører B-amping og det vil give lidt mere overskud.
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej elkjær
densen bruger også altid nordost kabler det er heller ikke en heldig kombi efter min mening. jeg har hørt kabler til 1/3 del af prisen på no.redawn som fik densen til at spille væsentligt bedre.det var fletcher kabler
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er korrekt med det Nordost. Det er måske ikke den rigtige kombination. Jeg har selv noget BKS cressida 8 Supreme og det har jeg kørt med noget tid. Jeg tror det bliver noget jeg beholder. BKS er nu et dejligt kabel
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej elkjær
har du også bks signalkabler
bsl2
|
| Til top |
|
| |
Henrik5 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
|
Er der ingen herinde der har gode erfaringer med Densen???
|
|
|
Jo da, jeg er een af disse humlebier som har været oppe at flyve med en B100 Densen forstærker i lang tid, men da vidste jeg jo heller ikke at det var en skodamp (iflg KvK), selvom den lød bedre en de utallige forstærkere i midfi til entrylevelhighend segmentet, som jeg har prøvelyttet i hjemlige omgivelser.
Sugden A28, , NAD 3020i og Luxman L-11 (bl.a. forspændt en ARC Ls-3), er de forstærkere jeg har levet længst med udover Densen. De er dog stort set også alle nogle skodamps (nogle endda med modkobling og specielt ARC er alt for dyr!), men det vidste jeg jo ikke dengang, hvor man f.eks endnu ikke kunne købe Dali Gravityer hos den lokale Hifiklubben.
På trods af dette er min pladesamling vokset gennem årene og i min dumme uvidenhed er jeg kommet til at værdsætte lyden fra mit anlæg, uden behov for opgraderinger pt.. En dag da jeg endelig troede jeg havde en god undskyldning for at erstatte min Densen med noget mere highendet, reparerede Densen den uden beregning.....
Mvh
Henrik
__________________ Henrik
|
| Til top |
|
| |