Sendt: 03 December 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger også 6550 EH udgangs rør og 12AU7 samt 12AX7, linierørne er vist nok RCA, det har jeg fået oplyst af Vassago-HiFi.
De erfaringer jeg selv har med rør er fra tidligere, da jeg havde singleended monoblokke, med kongerøret 211 og 6SN7 / GT og 6922 dobbelttrioder.
Der var ikke så hørebare forskel med udgangsrøret, men de små dobbelttrioder, der var der væsentlig forskel, jeg bruget Sylvania 6922 og Tungsol 6SN7 /GT - 211'eren var bare en kinesisk variant, da et NOS evt. RCA / WE var ikke til at betale.
Desværre var Sylvania 6922 meget mikrofonisk, hvis man lyttede godt efter opstod der en højfrekvent tone, som just ikke var behagelig, så jeg måtte tilbage til en Sovtek 6922 som er meget støjsvag men ikke særlig detaljeret og ej heller åben.
Derimod var der ikke de store problemer med 6SN7 varianten, jeg forsøgte mig med GE - RCA og Tungsol og der var meget at hente.
mht. varianter i Rogue M150, der er jeg på bar bund, jeg har ingen erfaring med KT88 og ej heller de andre rør, så erfaringer er meget velkommen.
|