Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 15:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rogue Audio M150 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 December 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne høre om erfaringer med rør-valg til ovennævnte forstærker.

mvh

Alex

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

røper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Og den følger jeg så også lige med på - kunne tænke mig at prøve nogle KT88 istedet for de 6550 der er i den.

Ikke fordi jeg er utilfreds men nærmere nysgerrig :)

Til top Vis røper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af røper

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 December 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger også 6550 EH udgangs rør og 12AU7 samt 12AX7, linierørne er vist nok RCA, det har jeg fået oplyst af Vassago-HiFi.

De erfaringer jeg selv har med rør er fra tidligere, da jeg havde singleended monoblokke, med kongerøret 211 og 6SN7 / GT og 6922 dobbelttrioder.

Der var ikke så hørebare forskel med udgangsrøret, men de små dobbelttrioder, der var der væsentlig forskel, jeg bruget Sylvania 6922 og Tungsol 6SN7 /GT - 211'eren var bare en kinesisk variant, da et NOS evt. RCA / WE var ikke til at betale.

Desværre var Sylvania 6922 meget mikrofonisk, hvis man lyttede godt efter opstod der en højfrekvent tone, som just ikke var behagelig, så jeg måtte tilbage til en Sovtek 6922 som er meget støjsvag men ikke særlig detaljeret og ej heller åben.

Derimod var der ikke de store problemer med 6SN7 varianten, jeg forsøgte mig med GE - RCA og Tungsol og der var meget at hente.

mht. varianter i Rogue M150, der er jeg på bar bund, jeg har ingen erfaring med KT88 og ej heller de andre rør, så erfaringer er meget velkommen.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

woammo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Har ikke ovennævnte forstærker, men favorit røret når vi taler 12au7 i forforstærker er suverænt Brimars 13D3/CV4068. Benyttes bl.a. i en af verdens bedste og dyreste Integrerede forstærkere Audio Note Ongaku, Se lige her:

http://www.audionote.co.uk/news/article_amp_06-06_ongaku.sht ml

Og prøv det !

Hilsen Woammo

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 11 December 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Har selv næsten lige anskaffet mig Rogue M150 - og er bestemt godt tilfreds.

Vedr. rør har jeg indkøbt lidt forskelligt: Sed (winged c) udgangsrør, både som KT88 og som 6550 varianter - tungsram og jj 12au7 rør - RCA og jj 12ax7 rør (har læst at det også her kan betale sig at lede efter gode 5751 rør).

Så er jeg ellers begyndt at kombinere mig frem. I forhold til EH6550 og de fra Rogue medfølgende smårør, så synes jeg at SED KT88+rca (12ax7)+jj (12au7) giver mere krop og "varme, og lidt mere afrundet top, end "standard-kombinationen" fra Rogue der er lidt mere gennemsigtig og detaljeret, men også lidt lysere klingende - dog med godt greb om bassen.

Med 3 forskellige slags udgangsrør og "smårør" er der jo mange kombinationsmuligheder, og det er jo det der bl.a. gør rør-hobbyen interessant. Det er min erfaring at det godt kan betale sig at lede efter de gode NOS-typer, især når det drejer sig om bl.a 12ax7 rør.

Jeg vil ellers råde til at man læser sig (møjsommeligt) frem på nettet - og finder div, forhandlere samme sted - det er meget dyrt at købe rør i DK (mere sikkert ?)

Hilsen fra en godt tilfreds rør-grejs-ejer.

Til top Vis Dave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dave

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 December 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med en af Rogues "anbefalinger" EH6550 + ekstra gode smårør.

Jeg er enig med Dave mht. lyden med EH6550, ikke så "røret", hvilket det heller ikke skal være i mit setup da jeg kører med rør hele vejen.
Har hørt at KT88 skulle være mere, varmt og røragtigt. Dog har jeg osse hørt at EHKT88 skulle være det samme som EH6550 bare i et andet rør? Ved ikke om det passer.
Har også læst om nogle der har brugt EL34 og nogle der har brugt KT66. Men om de er brugbare ved jeg ikke, men bias stilles jo manuelt (kæmpe fordel) så det er måske muligt? Ved det ikke da jeg ikke har teknisk indsigt.
Men jo der kan hentes lydmæssige forandringer ved at indsætte andre smårør/powerrør, men om det altid er en forbedring er en anden sag. Der er vel altid den fare, at man får fat i rør der har mikrofoni eller andre skavanker, er sket for mig.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes