Forfatter |
|
CLIX Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har opdaget et underligt problem, kan dog ikke helt finde ud af hvor det går galt.
Når jeg bruger min pladespiller (Rega P3), og armen er i sin hvile position er der ikke brum i højttalerne, men jo længere jeg flytter den ind mod midten - uden den er ned på pladen - jo mere brum kommer der i mine højttalere. Kan som sagt ikke gennemskue hvad der kan være galt. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
Til top |
|
|
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om at der er gnavet hul i en ledning inde i armen... Men har godt nok aldrig hørt om det før...
__________________ Mvh
Malbjerg
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 31 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 673
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når armen drejer ind mod midten så nærmer den sig også motoren. Måske er der noget der der sender et brumfeldt.
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS har du prøvet med stoppet / startet motor.
|
Til top |
|
|
CLIX Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malbjerg skrev:
Det lyder som om at der er gnavet hul i en ledning inde i armen... Men har godt nok aldrig hørt om det før... |
|
|
Kunne være en løsning, men så vil jeg mene at det skulle komme pludsligt, og ikke jævnt. Det lyder mest som en form for akustisk tilbagekobling (mikrofon/højttaler). __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
Til top |
|
|
CLIX Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Når armen drejer ind mod midten så nærmer den sig også motoren. Måske er der noget der der sender et brumfeldt. |
|
|
Kunne godt være en mulighed.
tubefreak skrev:
PS har du prøvet med stoppet / startet motor. |
|
|
Jeps, brummen er der stadig når motoren er stoppet, men ikke nær så kraftig som når den er tændt. Tror jeg vil finde en messing- eller blyplade og ligge på plinten, for at se om det ændre noget. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 02 December 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tage stikket ud af 230v. kontakten, hvis det hjælper kan det måske være en kondensator ved motoren der er blevet tosset.
|
Til top |
|
|
CLIX Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tubefreak skrev:
Prøv at tage stikket ud af 230v. kontakten, hvis det hjælper kan det måske være en kondensator ved motoren der er blevet tosset. |
|
|
Når stikket er ude af kontakten, er der samme mængde brum som når pladespilleren er slukkede alm. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
Til top |
|
|
tubefreak Lukket konto

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne tyde på en dårlig forbindelse, eventuelt på pickuppen. Måske stikkene er beskidte eller løse. Ellers er det jo nok en ledning der er knækket i armen.
|
Til top |
|
|
CLIX Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak til jer begge... Det kunne godt være den skulle til et 100.000 km. eftersyn. __________________ Kunstig intelligens kan intet stille op mod naturlig dumhed. Mit link
|
Til top |
|
|
IMF 17 HZ Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Clix du skal måle overgangs modstanden melle tonearmen og den stelledning som du kobler på forstærkeren , den må på intet tidspunkt komme over 1ohm uanset hvilken stilling tonearmen står i , jeg har selv en rega pladespiller , købt i 1976 hos Audio-scan Ryesgade KBH. fungerer stadig 100%, men min gamle Luxman forstærker L550 fra 1982 skal snart på pension, knaser og er blevet noget ustabil i balancen og stereo billedet , men det er svært at finde en afløser , den kostede i 1982 15.000 Kr. det vil jeg ikke ofre i dag , så det bliver noget i 5000 Kr. klassen på 40 watt fra Rotel , Dennon eller Thule mine højtaler er hjemmebyg fra Dynaudio små 2 vejs , men den er svære at trække før det første er de på 4 ohm , der næst er følsomheden ikke særlig stor 85 Db 1 Watt 1 Meter har forumet nogle foreslag til valg af amp. mine betingelser er at der skal være tonekontroller & loudnes på for stærkeren , højtalere lyder ikke godt når der spilles lavt , med mindre de får lidt farvelade , og største delen af tiden spilles der jo lavt, ved godt at det ikke er rigtig Hi-Fi men sådan er det jo.
|
Til top |
|
|