| Forfatter |
|
Slåttvik Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Har netop købt et par nye Dali Concept 10, og spekulerer nu i at få en ny forstærker, gerne rør, men ikke nogen betingelse.
Jeg har set her på siden at man kan købe direkte fra f.eks. Kinesiske leverandører. Hvad er Jeres erfaringer med det? Og skal man ikke betale afgift, eller en eller anden skat, hvis man importerer selv? Hvilken forstærker vil I anbefale til Dali C10? Den smule jeg har surfet rundt, ser det jo umiddelbart ud til at der nærmest er formuer at spare ved køb direkte.....kan det passe?
Er der nogen der har "turde" købe direkte? Ville blive meget taknemlig hvis I også kunne lægge et par links til leverandører.
På forhånd tak.
MVH Tom
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slåttvik skrev:
|
Hejsa!
Har netop købt et par nye Dali Concept 10, og spekulerer nu i at få en ny forstærker, gerne rør, men ikke nogen betingelse.
Jeg har set her på siden at man kan købe direkte fra f.eks. Kinesiske leverandører. Hvad er Jeres erfaringer med det? Og skal man ikke betale afgift, eller en eller anden skat, hvis man importerer selv? Hvilken forstærker vil I anbefale til Dali C10? Den smule jeg har surfet rundt, ser det jo umiddelbart ud til at der nærmest er formuer at spare ved køb direkte.....kan det passe?
Er der nogen der har "turde" købe direkte? Ville blive meget taknemlig hvis I også kunne lægge et par links til leverandører.
På forhånd tak.
MVH Tom
|
|
|
Hej Tom
Hvis man vil købe det, hvad skal man sige... Over nettet direkte hos dem som laver produktet, tror jeg, uden at vide det, at du kommer i en masse vanskeligheder. Først skal de "godkende" dig som køber, og så er der en masse skatter, momser og så videre.. Så uden at jeg ved det, ville det være et besværligt projekt, hvis det i det hele taget kan lade sig gøre?!.
Jeg har selv købt min forstærker hos fabrikken, eller ledet lige efter, i Italien, men det var meget nemmere på den måde, at jeg handlede mens "jeg" (min nabo) var dernede og opsøgte stederne. Har du mod på en rejse til Kina så kan du gøre det på en lign. måde, men så kommer problemerne selvfølgelig med flyrejsen, told m.v.....
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man f.eks. kigger på www.nysound.com kan man så regne med at man får tingene hjem til den pris de skriver, + fragt naturligvis??
Tom
|
| Til top |
|
| |
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der skal told og moms på.
0
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har før handlet hos nysound.com, helt uden problemer. Det er en stor sikkerhed for dig at man kan betale med visakort, da man så er bedre stillet ved evt. erstatningsager.
Du skal nok regne med at du skal betale dansk moms og told, 25% moms og ca. 8% told, altså skal du lægge ca. 33% til prisen hvis din vare altså bliver taget i tolden. Mine slap igennem, så jeg skulle ikke betale.
Og så er der det med garantien. Det er jo besværligt hvis der sker noget med udstyret, det er jo ikke lige til at sende tilbage til Kine, men heldigvis kan man betale sig fra det her DK..
Da jeg bestilte fra Nysound gik der 4 dage, så havde jeg varene i hånden.
Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit budget??
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian
Det med de 8% told, er det noget du ved med sikkerhed? Hvor kunne man finde ud af den præcise %?
Hvad er dine erfaringer med Korsun'en? Er det lige så godt indeni, som udenpå?
Tom
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Budgette er på ca. 6000,- DKR.
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har d.d. chekket med Told & Skat. Import fra ikke EU-lande skal der betales 25% moms, og 2% told af. Der er ingen punktafgifter. Dette gælder dog kun for forstærkere, er det højt., tuner, cd-spiller m.m. er der andre satser. Dog skal man altid chekke med Told&Skat, idet lige præcis den vare du køber, kan være underlagt en såkaldt straftold (hvis f.eks. leverandøren sælger til dumpingpriser).
Christian: Vil det sige at transportøren der fragtede dine varer ikke bad om nogen indfortoldning?
PS: Nogen der har nogle gode links til leverandører?
MVH Tom
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.china-highend-hifi.com/ opgiver priser i EU. Inkl levering til døren. Og moms og told ikke mindst.
Hvis jeg husker ret er de ganske medgørlige - send dem en mail
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
China high end hifi har jeg lige handlet med, det var ikke en succes det tog 4 måneder og få varen efter betaling, ca 20 emails uden svar til de fleste af dem, først efter kontakt med paypal kom der skred i sagerne. tilgengæld fik jeg en klækkelig rabat på grund af besværet og for og tale pænt om dem.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Slåttvik skrev:
|
Hejsa!
På forhånd tak.
MVH Tom
|
|
|
Hej Tom
Hvis man vil købe det, hvad skal man sige... Over nettet direkte hos dem som laver produktet, tror jeg, uden at vide det, at du kommer i en masse vanskeligheder. Først skal de "godkende" dig som køber, og så er der en masse skatter, momser og så videre.. Så uden at jeg ved det, ville det være et besværligt projekt, hvis det i det hele taget kan lade sig gøre?!.
Jeg har selv købt min forstærker hos fabrikken, eller ledet lige efter, i Italien, men det var meget nemmere på den måde, at jeg handlede mens "jeg" (min nabo) var dernede og opsøgte stederne. Har du mod på en rejse til Kina så kan du gøre det på en lign. måde, men så kommer problemerne selvfølgelig med flyrejsen, told m.v.....
|
|
|
det er da fuldstændigt ude i hampen rattanhuset man bestiller hos forhandleren som hos alle andre netshops,betaler med paypal eller visa og de sender,hjvis det bliver taget i tolden sørger ups for alle formaliteterne,du betaler kun de ca 31-33%(% sats min erfaring).Der er absolut ingen problemer med at handle i kina eller hos stone audio(uk baseret)for den sags skyld,det eneste er om det bliver snuppet i tolden,men igen ups tager besværet.
har selv handlet hos ornec.com,nysound og salehifi,sidstnævnte har dog intet kina hifi,men krell,accuphase,musical fidelity,teac esoteric etc dvs kun highend (hong kong baseret)
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
http://www.china-highend-hifi.com/ opgiver priser i EU. Inkl levering til døren. Og moms og told ikke mindst. Hvis jeg husker ret er de ganske medgørlige - send dem en mail
/vilmann |
|
|
Hvad mener du med "medgørlige"? På prisen, eller handel generelt?
Tom
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu studeret http://www.china-highend-hifi.com/ intenst. Jeg bliver jo som en 18-årig der skal ud og købe sin første bil...............den er jo nærmest solgt inden den er set!!! Umiddelbart ser det jo helt forrygt ud hvad man får for pengene??? Rørforstærkere, 40w, til 3000,-???
Er der nogen der har prøvet rørf. fra Kina? Godt eller skidt?
Tom
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 04:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har flere rør-ib´er fra Kina´s land. MingDa MC34 AII og MC66 AE (integreret 13 watt og hovedtelefonforstærker)
De er købt via Ornec.com, og her skal man bare gange øvro-prisen med cirka 10, for der skal nemlig en del porto på svinet, 7 øvro pr. kilo.
Leveringen er via DHL, og der er no troubles at all! 
Åh-jo; kinesiske rør er ikke det ypperligste indenfor hifi, men så kan man bytte til nye, eller endnu bedre gamle rør!
|
| Til top |
|
| |
Volt Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ledt efter en Jolida JD 100 A CD-spiller; men kan kun finde nogle amerikanske forhandler, den de sælger hos NySound er en 100S og er ikke den samme maskine eller er det?
Nogen der kan hjælpe.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv handlet hos cattylink.com helt uden problemer. De har fin service, og så nedskriver de værdien på pakken, så man slipper billigt i tolden. Min forsendelse til godt 5.500,- kostede mig 270,- i told og moms  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
dane Udelukket fra forum

Tidligere slowon
Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Åh-jo; kinesiske rør er ikke det ypperligste indenfor hifi, men så kan man bytte til nye, eller endnu bedre gamle rør!"
eller endnu bedre - bytte til nye bedre udgangstrafoer!
|
| Til top |
|
| |
Slåttvik Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Jeg har selv handlet hos cattylink.com helt uden problemer. De har fin service, og så nedskriver de værdien på pakken, så man slipper billigt i tolden. Min forsendelse til godt 5.500,- kostede mig 270,- i told og moms  |
|
|
Hvorledes fik du den nedskrevet???
Venter spændt på svar!
MVH Tom
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dane; så skal jeg lige nævne, at MingDa bruger japanske udgangstrafoer. Jeg husker ikke lige mærket, men Z-series og 9800-series står der på flere af dem!
|
| Til top |
|
| |