Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: måske et fedt TWEAK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 December 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft lidt svært at få nåeletrykket stort nok på min Revox pladespiller med OM super 30 PU.
Da den åndsvage tangential arm er noget fnidder mekanik så jeg har prøvet med at skruge op på max vægt og så tilføje forskelligt fremmed materiale for at gøre den tungere - det har virket men har været skuffende at lytte til.
Nu har jeg fjerne disse fremmedlegemer og istedet  puttet "tack-all"  (elefant snot - klistergummi til at hænge ting op med) på det yderste af oversiden af den udskiftelige del af PUen og HOV - nu er bassen både fyldig og stram - stemmer går lige ind og diskanten har en fin detaljering uden grimme overtoner.
Se hvis jeg var smart ville jeg købe en pakke Tack All klippe den op i 500 stykker og sælge dem som "The PU-mans drastiscal improvement sonic anti comisc beaming kit for moving  magnets cartridges" til 150 USD stykket men:
Istedet dele jeg det med jer - prøv at tage et gram af vægten og put et gram Tack -All  på PUens overside.
Jeg vil dog fralægge mig ethvert ansvar fra ødelagt materiel

Gode jule hifi 

ps. jeg høre gerne i denne tråd hvis der er nogen der oplever den samme eller andre forbedringer

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv brugt Sticky Tack (kært barn har mange navne) til forskellige dæmpe/klistre opgaver, og man kan sagtens forestille sig, at du kan få en god effekt, hvis der er behov for dæmpning.

Under alle omstændigheder en meget billig tweak, som der overhovedet ikke er noget forgjort ved at prøve. Man kunne også foretille sig, at man klistrede lidt af stadset på PU'ens sider. Det kunne sikkert også give en virkning.

Det gode ved Sticky Tack (og hvad det nu ellers kaldes) er, at det kan tages af igen, uden at der sker noget som helst med de ting, hvor man har haft det sat på.

Husk bare, at man skal udbalancere armen og justere nåletrykket, inden man spiller igen

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

I gamledage, engang i 70'erne var der en del der brugte modellervoks til at dæmpe evt, resonanser i deres pickup, ja nærmest det hele af pickupen blev omsluttet, så du er inde på noget af det rigtige. Jeg har en Grado gold pickup, i den lille seddel der følger med står der. During manufacture a putty like substance is incorporated into the stylus receptacle chamber. DO NOT REMOVE THIS MATERIAL FROM THE CARTRIDGE. Så dæmpning er vigtig, der findes en lille plade man kan sætte mellen sin pickup og huset, skulle lyde helt fantastisk, den forhandles også her hjemme, kan dog ikke lige huske af hvem, pris omkring de 800kr.

Mvh Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 December 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jep og ikke blot puen, bunden på min gamle Micro seiki var påklæbet adskillige pakker af stadset.

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 23 December 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Man kan også bruge det til sjove eksperimenter.  Dejligt materiale

< id="kpfLog" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;"> < ="text/">
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 23 December 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:

< id="kpfLog" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;"> < ="text/">

ja for søren og smukt er det også

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:

Flot flyver!! Er der nogen, der har prøvet mere aerodynamiske udgaver eller ligefrem stealth-shape??

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes