Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ang. THULE Space PR350BV forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 December 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er så lidt i tvivl om THULE Space PR350BV forforstærker har XLR ind- eller udgange. Der står godt nok, at den har balanceret ind- og udgange, men er det med XLR? Jeg skal have THULE Space PA350B effekforstærker dertil, som har balanceret XLR-indgange for stereosignaler. Er derfor i tvivl om et hvilket slags kabel, som jeg skal bruge. Der er noget med han og hun stik, som jeg skal tage hensyn til. Nogen der kan give mig en hjælpende hånd? Jeg er ikke helt så skarp til det med ind- og udgange.

Forforstærkeren skal tilsluttes til HTPC'en via lydkortet med et digitalt koaxial kabel, så THULE's dvd-afspiller får jeg ikke brug for.
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Thule PR og PA350 kan køre balanceret XLR mellem hinanden, som bruges til ren stereo.

Hvis du kun skal køre stereo er et sæt XLR kablet nok, og det skal bare være et standard med han i den ene ende og hun i den anden.

Skal du også køre surround skal det være med 2½ sæt (5 stk.) RCA kabler som går fra Pure Audio out på forforstærkeren til RCA indgangede på effektforstærkeren. Sub udgangen skal gå direkte fra sub udgang på forforstærkere til subwooferen.

Når først man lige har rodet lidt med det, er det nemt at forbinde med hinanden. Faktisk savner jeg lidt Thulen i den retning.

Hvis du har felere spørgsmål, skriver du bare igen

mvh Michael

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 December 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg skal både køre stereo og surround. Du må gerne forklare nærmere med hensyn til denne skrivelse "2½ sæt (5 stk.) RCA kabler som går fra Pure Audio out på forforstærkeren til RCA indgangede på effektforstærkeren" Der gik jeg lidt på bar bund. Kom gerne med eksempler

Som jeg har forstået det er, at balanceret XLR kun er for stereo. Vil det så sige, at jeg både skal have et XLR kabel med han og hun i hver sin ende til stereo, og samtidig et 2½ sæt (5 stk.) RCA kabler som går fra Pure out på forforstærkeren til RCA indgange på effekforstærkeren til surround? Altså for at få bedst muligt ud af stereo og surround i dette THULE setup?
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

ja.

Mvh

brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes