| Forfatter |
|
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har købt disse http://www.audio-markt.de/_markt/uploaded/0550456901_g.jpg
De skulle blive sendt fra Schweiz en af de nærmeste dage
De har en følsomhed på 93db, så nu skal det være rør! Og her må i da gerne komme med gode forslag. Den skal købes brugt og være integreret..
Jeg regner med omkring 10K, men det er kun et udgangspunkt
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen bud?
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej David
Jeg går da ud fra at de oplysninger der ligger på højttalerne er rigtige.. De er også lavet specielt til Vaic`s egne single end rørforstærker..
Jeg ved ikke om den bass du har fundet er den den der sidder i, hvor ved du det fra?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
De ser da helt fine ud, er diskanten ikke en 22 den har jeg selv brugt var meget godt tilfres med den, jeg vil lige høre om det er enslave bas den sorte ???
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Ja, jeg glæder mig også til de kommer. Jeg ved ikke om det er en 22, det eneste jeg ved er at det er thiel
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk spændende højttaler!
Lyder bestemt som guf for en rør amp.
Men hvilken retning vil du? Jeg mener 300B, KT88 eller f.eks. EL34?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu
Jeg ved det faktisk ikke. Det er jo derfor jeg spørger Jeg ved ikke så meget om rør
Jeg har prøvet så meget forskelligt inden for de sidste par år, så nu skal det være rør!
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De eneste rør jeg kender er ECC88 og det går jo ikke ligefrem for det bedste. De sidder i min Cayin CDT-17A, og det var da også dem der sad i min Capitol MKll ik?
Desuden har jeg en forforstærker med de rør i, og den gør det egentligt meget godt, men jeg bruger den ikke
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
Hej Milu
Jeg ved det faktisk ikke. Det er jo derfor jeg spørger Jeg ved ikke så meget om rør
Jeg har prøvet så meget forskelligt inden for de sidste par år, så nu skal det være rør! |
|
|
Det er selvfølgelig rigtigt!
Og det vil du næppe fortryde, rør er guddommeligt!
Der er mange forskellige typer og principper derude, men i den prisklasse er forstærkere med KT88/6550 rør ikke et dårligt valg. Med den følsomhed dine ht. har (nu kender jeg dog ikke størrelsen på dit rum) så er en 30-40 watt rigeligt, omend flere ikke skader.
Jeg har ikke selv lyttet i den prisklasse, så her kan jeg ikke hjælpe. Men forsøg at kontakte de forskellige forhandlere og hør hvad de kan tilbyde. Selv har jeg god erfaring med Vassagohifi.com som har tårnhøj service, og jeg ved han har nogle mindre forstærkere stående.
God jagt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
De eneste rør jeg kender er ECC88 og det går jo ikke ligefrem for det bedste. De sidder i min Cayin CDT-17A, og det var da også dem der sad i min Capitol MKll ik?
Desuden har jeg en forforstærker med de rør i, og den gør det egentligt meget godt, men jeg bruger den ikke |
|
|
Hehe, det er der mange meninger om!
I Capitol sad der, så vidt jeg husker, ikke ECC88. Men nogle mini rør, 6021W subminiature rør.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu
Tak for svaret. Jeg har handlet med Rene før( Strauss, Audio Aero Capitol) Og kan ikke klage over servicen.. Kan også se på dit setup at du har været tilfreds Jeg vil nu helst købe brugt, så jeg kan prøve lidt forskelligt. Det bliver jo desværre aldrig godt nok.
Mit rum er kun 25 kvm
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
vent med overhovedet at tænke i ny forstærker før du har dem hjemme de ser ustyrligt lækre ud , hvis de bare lyder i nærheden af de lidt større mårten højtalere så er de et fedt køb
men 93-94 db/1 m lyder som en mild overdrivelse og derfor så vent med at tænke forstærkerkøb til de står i stuen alle enheder der er monteret ser umiddelbart ud til at ligge på ca 88-89 db
dog har thiel vist lavet neotyper af deres enheder men dem har jeg ikke set data på men selve eton bassen har også ca 89 db så det burde ikke forandre tingene stort så regn med ca 87-89 db alt efter hvor meget de er dæmpet indvendigt
er delefilteret for komplekst og falder ohmkurven i bunden kan de være mere end svære at drive med en lille single end forstærker for ikke at tale om en umodkoblet singel ended forstærker
men man må jo selvfølgelig formode at vaic har haft en ide om at de skulle kunne drives af deres egne forstærkere , men komboen undrer mig alligevel , derfor ikke sagt det ikke lyder fantastisk watt og spl har før drillet mig i andre sammenhænge
men jeg vil tro du skal se efter en kraftig sag på ca 60-100 watt mindst til mindre lydtryk dog lidt lavere
jeg selv ville se efter en forstærker der er lettere modkoblet og har bevist evnen til at kunne spille ned til ca 4 ohm med god basgengivelse
dvs at de flest single ended forstærkere ikke er kraftige nok og dem der evt er udenfor dit bugdet
en pushpull med 300b giver ca 25 - 28 watt hvilket måske er lige i underkanten men måske lige kan gå an
hvis 25 watt er nok ville jeg se om efter et sæt audion silvernight brugt i pushpull der er prisen 10-14 kg ca men den er omodkoblet hvilket kræver mere af delefilteret
hvis det skal være en singel end forstærker så skal du have fat i de helt store trioder 211 - 845 - eller et 805 rør , men om de kan drive dem tilfredsstillene kan jeg godt være i tvivl om
det kommer dels an på størrelsen af dit rum samt hvor højt du spiller samt egenskaberne i selve højtalerne som nævnt før
håber ikke mit indlæg tager modet fra dig , finder du den rigtige forstærker tror jeg de er et godt køb enhederne alene indikerer der er tænkt over tingene
hilsen kwwel
|
| Til top |
|
| |
Søren Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Opera Audio Reference 9.9 "singel end" på 28watt står som nye og med en 2-3 sæt nye rør. de er ca.3år gamle.
Du kan se dem her http://www.aliumaudio.com/14501.html
Er du intreseret så send en PB
Mvh
Søren __________________ Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres input..
Jeg har ikke tænkt over at følsomheden ikke skulle passe. Jeg går da ud fra at en producent der laver så dyre højttalere ikke pusler med talene. Hvad skulle de også have ud af det?
Den tidligere ejer har skrevet dette da jeg spurgte hvad han havde brugt -
I used the VAICs with a Class A Triode 2x8 Watt Amp. The VAICs are very sensitive (93dB) and any Amp can drive them easily
Søren - Tak for budet! Men jeg ved det ikke endnu..
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men som du også siger "Kwwel" så må jeg heldere vente med at købe til de står i stuen.
Men det er rart at hører hvad i mener, så jeg har noget at gå ud fra. Prisen er heller ikke så vigtig, da det ihvertfald skal være det rigtige
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv dem med de forstærkere du har nu, og så tag den derfra, lån noget med hjem.
|
| Til top |
|
| |
kwwel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa !!
det kan godt være jeg tager fejl , men alt iflg de enheder der sidder i tyder på en følsomhed ala det både david og jeg fornemmer
medmindre de har paralellkoblet de to basser , men det tror jeg ikke de har det er fantastisk svært at få til at fungere specielt med to enheder der ligger så tæt på hinanden rent frekvensmæssigt , og det ville også give en ret lav impedans hvilket en se 8 watter normalt ikke kan lide
men vaic var ret innovative på rørsiden så det kan da godt være de har tryllet med enhederne så de er blevet en kende mere effektive
hvis du bor i nærheden af nordjylland kunne du måske godt låne et 300 trin her under en eller anden form
ca 7-9 watt giver det
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke så meget styr på det tekniske, så det er da sikkert også rigtigt hvad i skriver.
Jeg køber da heller ikke en ny forstærker før de er her.
kwwel - Det er flinkt af dig. Jeg bor på fyn!
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 27 December 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|