Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 14:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken Effektforstærker til concept 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 31 December 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer på det kraftigste at indvistere i en effektforstærker som en hjælpende hånd til min NAD 743v2, men nok mest fordi det ser fedt ud med sodan en blok mere  

Men jeg er i tvivl om hvilken en jeg skal købe har tænkt på to stk 214 eller en af disse. 216, 218, c272.

Den skal formegentligt blive ved med at trække to stk concept 6, men tænker på at gå op i concept 8 men hvad mener i??

Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 December 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

hvad med at se om du kan finde en brugt "kult" forstærker som 3020éren mener jeg den hedder. Den er næsten gratis og skulle efter sigende leverer musik! *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Det kunne også være en mulighed, men den skal bruges i sammenhæng med surround.
Til top Vis hasselstream's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselstream

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 December 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige en NAD C272 har set den til 2500,- kr. på DBA

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Den har jeg også skrevet på men han har ikke svarret endnu.

Men lige et andet spørgsmål, hvordan forbinder jeg 743v2 og c272 med hvilke kabler?

deejayf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

hasselstream skrev:

Den har jeg også skrevet på men han har ikke svarret endnu.

Men lige et andet spørgsmål, hvordan forbinder jeg 743v2 og c272 med hvilke kabler?

hvis din 743v2 har pre-out til front-højttalerne, skal du forbinde dem med et sæt phone kabler.

ps. jeg ville selv gå efter en c272, da den er mere rimelig i pris, og også er til at få fat på...i modsætning til de andre nævnte.

Til top Vis deejayf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deejayf Besøg deejayf's Websted

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Ok tænkte nok det bare var phono kabler, men skal højtalerkablerne forblive i 743 eller skal de flyttes ned i 272?

deejayf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

hasselstream skrev:
Ok tænkte nok det bare var phono kabler, men skal højtalerkablerne forblive i 743 eller skal de flyttes ned i 272?

de skal jo ned i c272'eren... da du nu har valgt, at den skal lave alt arbejdet. :-)

Til top Vis deejayf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af deejayf Besøg deejayf's Websted

deejayf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

deejayf skrev:

hasselstream skrev:

de skal jo ned i c272'eren... da du nu har valgt, at den skal lave alt arbejdet. :-)

der kommer jo heller ikke et signal længere til t743v2s forstærker-del, da du har fjernet broen mellem main "pre-out" til "in"... og erstattet den med kablet til c272.

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig set en effektforstærker del sat til live og heller aldrig læst om det så er helt på bar bund, men det er sikkert simpelt nok når den kommer i hus og skal sættes til.

Men jeg vil selvføgelig stadig få et signal ind til de øvrige højttalere ikk?

deejayf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

hasselstream skrev:

Jeg har aldrig set en effektforstærker del sat til live og heller aldrig læst om det så er helt på bar bund, men det er sikkert simpelt nok når den kommer i hus og skal sættes til.

Jo, det skulle jeg mene...:-)

deejayf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

hasselstream skrev:

men skal jeg være ærlig, ville jeg nok bruge de 2500,- på noget subwoofer i stedet for. (hvis du da ikke allerede har det) til dit surround setup.

Tror ikke du får den store lydmæssige opgradering ved at sætte en effektforstærker til front-højtt.

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ret så udemærket sub efter min egen mening, en cerwin wega med 2 stk 8" i, den lyder ikke af megt men syntes der er langt mere gang i den end i min fars concept 12". 

deejayf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

hasselstream skrev:
Jeg har en ret så udemærket sub efter min egen mening, en cerwin wega med 2 stk 8" i, den lyder ikke af megt men
syntes der er langt mere gang i den end i min fars concept 12". 

ok, super

så er det ikke der du skal bruge flere penge.

jeg syntes bare at forstærkerne i NAD's produkter er udmærkede, så at udskifte med en anden tror jeg ikke bliver til den bedre side. (bare min
mening)

Måske 2500,- på en squeezebox vil være en bedre invistering :-) .. det er ihvertfald det næste der kommer på hylden hos mig!

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Så er det jeg må spørge hvad en squeezebox er, Det kan være jeg bare skal droppe det og spare lidt mere op og købe mig en infocus IN72 projektor.

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

hasselstream skrev:
Så er det jeg må spørge hvad en squeezebox er, Det kan være jeg bare skal droppe det og spare lidt mere op og købe mig en infocus IN72 projektor.

Prøv at søge på Sqeezebox her på sitet, så er jeg sikker på du finder svaret på hvad det er, der er TONSVIS af links til denne lille vidunder

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Den er da for fed den box, men høre ikke så meget musik, er mere til film og den slags lyd. Men den er på ønskelisten, dog lidt længere nede.

Leest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2006
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

hej
ved intet om effekt og forforstærkere... men kan det ik bedre betale sig at købe en bedre forstærker? når det drejer sig om udstyr i denne prisklasse... har selv: c352 og dali 2,8 med en rega apllo ....
har også selv tænkt på det med effelt osv men er det ik kun til udstyr i en hel anden prisklasse?

eller er det bare mig der er helt galt på den?

Leest
Til top Vis Leest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leest

hasselstream
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke pris klassen har noget at sige. men har man en for/forstærker del til eks. 500kr så køber man ikke en effekt del til 20.000kr tror ikke det vil passe sammen.

At jeg søger en effekt forstærker er både fordi det ser fedt ud og for at kunne overgå min fars anlæg, der er nøjagtig som mit, dog undtagen dvd og sub. Og så også for at jeg kan give lidt ekstra saft til mine concept 6 og måske på et senere tidpunkt kan udskifte dem til et sæt concept 8

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes