Emne: Forstærker i prisleget 15K (også brugt) ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en kort indsigt i grunden til at
jeg er på udkig efter en ny forstærker. Det hele startede med at jeg ville
samle et komplet surround setup. Har aldrig rigtig været synderlig begejstret
for lyden i surround, men det har vel også en del at gøre med hvilken DVD der
bliver spændt for, samt udstyret. Hvis jeg skulle udvide mit surround krævede
det en større investering, og ikke engang sikkert det kunne tilfredsstille mig.
En anden grund var nok også en prioteringssag mht. musikken eller filmene, det
gik op for mig selv, at musikken kommer altså først i højsædet. En anden
væsentlig grund, var nok også pga. pladsmangel, og den forøgede kvalitet af
outputtet fra forstærkeren. Jeg blev aldrig rigtig tilfreds med lyden fra min
nad receiver, der manglede et eller løft i hele gengivelsen af lyden, snart
lige før man blev irriteret hver gang, man satte en skive i. Det var ok i
starten, men er blevet mere og mere kritisk, som tiden er gået. Så jeg solgte
alt hvad jeg havde på nær kabler og fronter, og besluttede mig for at gå på
jagt efter en god forstærker i prisklassen op til de 15k, kan godt gå på
kompromis mht. prisen. Første del af jagten førte til en Primare A30.1, som jeg
prøvelyttede imod Densen B110, Audiolab 8000. Meningen var at jeg også skulle
prøvelytte til en Cayin 153B, men den sidste var desværre blevet solgt.
Ekspedienten sagde at Cayin var vand i forhold til Densen, og Primare, ved ikke
om man kan stole på det, men det kommer vel an på så meget. Ved ikke om man så
skal give Cayin en chance mod Primaren?
Jeg har Primaren på prøve, så intet er
udelukket. Nu har jeg pludselig fået en Lyngdorf SDAI 2175 banket ind i
hukommelsen, efter en lille demonstration i den lokale hi-fi-klub. Den var
spændt for et par Dali Mentor 2 højttalere, og en Cambridge 640cv2 (ikke en
optimal cd-afspiller), men det spillede virkelig forrygende med Dalis
demonstrations cd tror jeg nok. Men skal man være skeptisk med de digitale
forstærkere, hvad kan de, som de analoge ikke kan? Jeg skal slippe 11.000,- kr.
for en Primare A30.1´eren (Tidligere/demo model), den nye I30´er koster lige
godt de 15.000,- kr. Er også meget villig til at købe brugt, der er bla. Audia Flight
One til salg her på siden, som ser ganske interessant ud. Jeg vil denne her gang træffe den rigtige beslutning, som giver mig glæde/nydelse i forhåbentlig mange år fremover. Hvad siger i
eksperter til mit lille udsagn?
MVH
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet noget Rega?
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
| Har du overvejet noget Rega? |
|
|
Hør kun hørt godt om deres cd afspillere, kan du måske beskrive lyde i forhold til hvad, og hvor er de til at finde? __________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Usse.
For 15K kan man få mange gode forstærkere og især int.forstærkere.
Jeg synes, der er en del andre du måske skal lægge øren til inden du beslutter dig.
Du nævner selv Cayin 153B som et alternativ og den får da også mange roser med på vejen. Især norske Fidelity er meget begejstret for denne forstærker.
Men, jeg synes, der er et par forstærkere fra norge, der måske fortjener større opmærksomhed. Den ene er ELECTROCOMPANIET IEC3, der kan erhverves for ca. 13K. En bundsolid forstærker, der virkelig spiller med en overbevisende mellemtone og bunden går dybt. Ellers kan jeg nævne endnu et norsk skud på stammen og er fra samme mand (Per Abrahamsen), der tidligere stod bag Electrocompaniet, nemlig en ABRAHAMSEN V.2.0, som du kan købe til 10k. Jeg har ikke selv lyttet til denne forstærker, da den er helt ny på markedet. Men, igen vil jeg referere til norske Fidelity, der betegner den som den bedste int. forstærker i prisklassen op til 10K og i de fleste tilfælde også er bedre end langt dyrere forstærkere. Du kan læse en anmeldelse af denne i det nyeste nummer af Fidelity (nr.24). Men, som oftest er det jo sådan med anmeldere, at de har svært ved at finde fejl på deres testprodukter, så man skal jo nok tage det med et gran salt, og selv vurdere om det er et produkt, der tiltaler en.
Endelig vil jeg nævne min yndlings int. forstærker, der også kommer fra Norge. En ADYTON OPERA. Det er godt nok en gammel svend, der efterhånden har 12 år på bagen. Men, af integrerede forstærkere under 50k har jeg endnu til gode at høre en forstæker, der spiller med samme sprødhed og musikalitet. Hvis du er heldig kan du finde sådan en "tøs" til omkring 10K brugt. Det vil så absolut være mit førstevalg.
Men, der er vel ikke så meget andet at soge, end du må ud og lytte og låne nogle forskellige forstærkere med hjem til dit set-up.
Rigtig god fornøjelse med jagten.
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læg et øre til Audia Flight'en den spiller rigtig godt!
Og den kan udvides til surround hvis du ønsker det. 5 kanals indgang og udgang, som forforstærker.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nedenstående Pathos Logos skulle efter sigende være en rigtig god forstærker.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=34335
Venligts
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for alle jeres inputs, ja det bliver noget af en opgave, at skulle teste alle disse forstærkere, håber det snart kan gøre rede på mit køb. Har lyttet til musik det meste af dagen, og bliver overrasket hver gang der er noget i spilleren. ;-)
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten hvad siger i til en Primare D30.2 XLR CD afspiller, er det noget som dur?
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Usse skrev:
| Forresten hvad siger i til en Primare D30.2 XLR CD afspiller, er det noget som dur?
|
|
|
Jeg syntes det er en klasse cd, lige der hvor pris ydelses forholdet topper og du skal betale kassen for at få noget der er væsentligt bedre. Den er balanceret opbygget med 2 stk. 1704K DAC's pr. kanal, en rigtig klassiker. Jeg har haft den hjemme på prøve lige inden dens erstatning CD31 kom på markedet og jeg kunne have beholdt den uden problemer mht. lyden. Mit valg faldt dog på en anden da jeg havde nogle andre krav til tilslutningsmuligheder. Husk nu at det er min subjektive og stærkt farvede holdning  Skal du læse lidt videre er den forøvrigt anmeldt i stereophile, så du kan læse en test af den her. Desuden er der også kigget på den her på siden i en anmeldelse. Ellers er der jo også skrevet en del om den i forum.Så til sidst kan jeg lige sige at den burde kunne fås meget billigt brugt, da CD31 har erstattet den + at dem der er til salg sikkert har et par år på bagen. Måske helt ned til en 5000? - bare et gæt.
|
| Til top |
|
| |
nillos Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan varmt anbefale cayin. Har selv cayin 265Ai. de sammen med et sæt b&w 703. Da jeg sku købe forstærkeren hørte jeg den mod DENON PMA-2000AE og en rotel (kan ikke huske modellen) valgte cayinen, sys at mellemtonen var mere åben. ellers kan jeg os varmt anbefale rotel, de laver os nogle gode forstærkere!
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete det endelig, fik slæbt min Primare med ned i hifi-klubben, der skulle dystre mod Lyngdorfs SDAI 2175. Det startede først med Dalis demonstrations cd, og derefter et par cder af mine egne. Synes det lød rigtig godt over Lyngdorfen, men efter Primaren var tilsluttet, kunne den roligt pakke sammen, lyden blev meget mere åben, og detaljeringsgraden betydeligt bedre. Punchen fra bassen var på samme niveau. Det er nu afgjort at jeg beholder min Primare, så har truffet det rigtige valg må man sige. Tak for alle jeres inputs.
Der var en på auktion Primare D30 mk2. men blev desværre budt over gah!!!, men hvis du kender en, som har en til salg, vil jeg meget gerne kontaktes.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|