Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Andre muligheder end Harman/Kardon HK670? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2003 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hej alle..

Jeg skal anskaffe mig en forstærker...eller jeg vil prøve at spare sammen til en ihvertfald ! Som det ser ud nu så ligger valget på en Harman/Kardon HK670...mange har "anbefalet" den og den ser også ganske indbydende ud..har også lyttet lidt på den (dog ikke til de højttalere som jeg bruger) og den lyder ganske fin mm...men begynder lidt at undre mig over at jeg i HiFi-klubben fik anbefalet en Thule IA600 til 4495,-..strømforsyningen såvidt jeg kan se så er den 20Ampere...imod HK670'erens 75Ampere som dog kun koster 3000,-....undre mig lidt over det, men er dette ensbetydende med at HK'en er af mindre kvalitet end Thule'en eller??? watt'en er også større hos HK'en....men HiFi-klubben's priser er vidst også li' i overkanten...har set Thule IA100 til vidst nok 4000,- et andet sted..30Ampere og 100W...er den mon noget at overveje frem for HK'en???....er der andre forstærkere at overveje i prisklassen 3000-4500,-???

Jeg har et par B&W CDM1 højttalere...og så vidt jeg kan læse mig til så kræver de en forstærker med en kraftig strømforsyning..men det har HK'en jo faktisk, men hvis det er af mindre kvalitet så ved jeg ik hvor meget det holder?! hMmm..

På forhånd tak..

Mhv.
/MaliK..

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 25 December 2003 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hej Malik

Jeg tror ikke du skal fokusere så meget på ampere. Det gör H/K da det er deres styrke. Thule konstruerer efter andre principper. Hvis du vil have en forstärker fra HiFi Klubben der kan levere mange ampere skal du köbe NAD C352 til 4000,-. I mine örer vil Thule/B&W kombinationen have en tendens til at lyde lidt kölig. H/K'en spiller nok mere volumöst/med mere slagkraft. Köb en H/K 670 et sted hvor du har fuld returret (eller bedre - hvor du kan få lov at pröve den hjemme först).  Good luck. 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 December 2003 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

H/K'en har 80 amp.

det stå i brugsvejledning

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 27 December 2003 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Udgangseffekten på en forstærker er et kompliceret begreb, idet man kan måle

udgangseffekten på flere forskellige måder, og disse normer kan ikke sammmenlignes med hinanden. For at kunne sammenligne forskellge forstærkeres udgangseffekt, skal du vide hvordan og med hvilken norm deb er blevet målt.

Vi skal her definere de forskellige begreber omkring en forstærkres udgangseefekt. For at kunnne forstå dette, må man også vide lidt om strøm og dens forbeindelse med udgangseffekten.

Alle forstærkere har beskyttelseskredse, der skal forhindre at forstærkeren går i stykker ved  overbelastning eller kortslutning. Et billigt alternativ er, at bruge strømbegrænsinger, der kvæler strømmen til sluttrinet, nå den overstiger et vist niveau. Ved normalafspilning overstiges disse niveauer, og du forvrængning hver gang beskyttelseskredsene kobles til og fra. Denne forvrængning ses ikke ved standard THD måling.

Harman/kardons beskyttelseskredse er bygget op på en anden måde, de påvirkes ikke ved normal afspilning, kun ved tilfældig kortslutninger. Forstærkeren må være kapabel til at kunne give den strøm en højttaler kræver, ellers opleves en tam og kedelig lyd. En forstærkers strømkapaciet afhænger af beskyttelseskredsene, samt netdelens opbygning og dens evne til lagring af strøm ( bekostelig del i forstærkerne).

Normalt måles en forstærkers udgangeseffekt over en 4 eller 8 ohms modstand. Denne måde at måle på, kræver kun en lille strømafgivelse af forstærkeren. F.eks. kan et 40 volts udgangssignal over en 8 ohms modstand generere 100 watts udgangseffekt, med mindre en 3 ampere strøm.

En højttaler har sesværre ikke nogen konstant modstand, men impedans, som varierer med frekvensen der reflekteres. På en 8 ohms højtaller kan impesabseb variere mellem 2 og 50 ohm.

I nogle tilfælde må forstærkeren være kapabel til at give op til 6 gange mere strøm end hvad der behøves med en konstant modstand. For at kunne producere 100 watt udgangseffekt med en almidelig 8 ohms højttaler kræves der en konstant strømkapaviet på mindst 20 ampere. Der for angiver harman/kardon også altid strømværdien ( HHC ) på  forstærkeren, efter som dette er mere relevant for hvad forstæreren kan præstere en havd en watt-værdi er.

Konklusion : strømkapaciteb er meget vigtig...

håber det kunne hjælpe dig

hilsen martin

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej Martin..

Så du vil anbefale at jeg køber H/K'en pga. strømforsyningen??..

Mvh.
/Malik

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Guests skrev:

Hej Malik

Jeg tror ikke du skal fokusere så meget på ampere. Det gör H/K da det er deres styrke. Thule konstruerer efter andre principper. Hvis du vil have en forstärker fra HiFi Klubben der kan levere mange ampere skal du köbe NAD C352 til 4000,-. I mine örer vil Thule/B&W kombinationen have en tendens til at lyde lidt kölig. H/K'en spiller nok mere volumöst/med mere slagkraft. Köb en H/K 670 et sted hvor du har fuld returret (eller bedre - hvor du kan få lov at pröve den hjemme först).  Good luck. 

Forstærkeren behøver nødvendigvis ikke være fra hifi-kluben, men kender du til NAD C352?? Da jeg var inde for at høre på Thule'en så havde de ikke fået sat den nye NAD op endnu, så jeg kunne ikke høre den på det tidspunkt.. men herinde har folk anbefalet H/K 670 frem for NAD C350, pga. strømforsyningen..mon at C352 har så meget mere at byde på end C350??

Tak for svaret,
Mvh.
/Malik

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

ingen tvivl om at Hken er bedre en NADen..tvivler pa du finder nogen der har hort dem i en a/b test og sa valgt NADen. Men prov det selv.

Som MAX sagde sa er ampere tallet mere sigende end watt over en resistiv modstand. NAD laver stadig gode produkter men pga Hifiklubbens gradighed er de efter min mening ikke konkurencedygtige pa samme niveau som de var engang. Hifiklubben er latterligt dyre.

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ja jeg syndes at du skal overveje H/k'en,

hilsen marthin

tp acoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Alt andet end Harman, da det Sutter....

har selv haft en harman en gang en Signature 2.0 Forforstærker til den nette pris af 25K... som lød af HT... men det var ikke det værste, det værste var at den havde Støj i  bagkanaler og Center og når man Slukkede for den fik man et KÆMPE Plob i Alle Kanaler... Men det var ikke alt når den så var Slukket ( Standby er det vel nærmere ) summede den stadig i Center og bagkanaler.. Havde den til REp 3 gange for det måtte da være en fejl og fik ny Software opgraderet den osv. og da den kom tilbage vare det præcis det samme problem...

Siden har jeg også forhandlet L**tet og det kom HELE tiden tilbage med fejl eller at der havde været BÅL i dem... Forstår mildest talt ikke folks henrykkelse for det mærke....

Men for min SKyld Brand end masse penge af På H/K det er jo ikke mine.

mine forslag på noget Godt Grej Ville være:

1. Rotel de har ikke så mange Fansie Ting de kan men Spiller Super og det er massere Mijaauu i dem meeen den billigste Surround dims koster 14K
  2. Pioneer's Nye Serie er simpelhen fed der er ikke noget andet For for det men der skal man nok starte med VSX-AX3 som man kan få for en 8K i DK

Til alle dem der har Sagt at Der står i Brugsforviringen at en H/K har 80 amp. så ja det kan godt være når der er bål i dem eller de forvringer så meget at man ikke vil kunne holde ud at høre på det kig heller på Hvor mange Watt en given forstærker kan levere Når alle Kanaler er kørt Samtidig og se på nogle test som ikke er lavet af produkcenten selv !!

--MvH Thomas

Til top Vis tp acoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tp acoustics

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

når man ser på test der ik er lavet af hk er tallene ALTID højere end det de selv opgiver...

Hold dig til Harman Kardon så kan du ik gå helt galt... får rigtig meget for ens penge.. 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Det som jeg skal bruge er også en stereo forstærker og ikke surroundsound...
Tjaeee...jeg må sige at mit valg bliver mere og mere sikkert på HK'en...

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus:

Wauw! Top nice!

Tp Acoustics

Ren besked er god besked. Men tror du ikke det er fortid? Der er så mange herinde der snakker god om H/K, og dem jeg selv kender med H/K har da ingen problemer.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

tpacoustics:

jeg har hørt H/K 2.0 + 2.1 i 3 forskellige setups, og aldrig hørt det du skriver om.

jeg har selv H/K nu, ingen problemer med den heller.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Der har været en del fejl på de første Signature 2.0´ere, blandt andet i strømforsyningen og softwaren, og det var stort set kun de sidste der opførte sig stuerent. Version 1.10a  var den sidste officielle, og derefter skrottede Harman hele holdet bag Signature-serien og der kom ikke mere der til. Der var tale om endnu en software-pakke dertil men den er ifølge mit research aldrig blevet til noget!

2.0 har aldrig kostet 25000 kr.!

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Signature 2.0 kostede 20 kkr i VU-pris da den kom frem. Det var vist
i slutningen af 1999?

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes