Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Flight One vs KAV 400xi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har mulighed for at bytte min Audia Flight One til en Krell KAV 400xi, da jeg i mit nye setup ikke kan bruge Audia'en mere. Kører med en Denon AVC A1 SRA hvor jeg savner noget i stereo i forhold til Flight'en. Krell'en kan såvidt jeg ved køre sammen med en surround forstærker "pass through", hvilket vil passe fint nu.

Men men, hvordan spiller den iforhold til Audia'en? Spiller på et sæt VA Beethoven Concert Grand som jo elsker masser af power . Er den egentligt et lige byt værd, eller burde jeg selv have en mindre pose penge oveni?
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Spørg mn1974 eller Bjørn B - de har haft lånt hinandens

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

Tror faktisk det er mn1974 der vil bytte med mig .

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
Hej,

Jeg har mulighed for at bytte min Audia Flight One til en Krell KAV 400xi, da jeg i mit nye setup ikke kan bruge Audia'en mere. Kører med en Denon AVC A1 SRA hvor jeg savner noget i stereo i forhold til Flight'en. Krell'en kan såvidt jeg ved køre sammen med en surround forstærker "pass through", hvilket vil passe fint nu.

Men men, hvordan spiller den iforhold til Audia'en? Spiller på et sæt VA Beethoven Concert Grand som jo elsker masser af power . Er den egentligt et lige byt værd, eller burde jeg selv have en mindre pose penge oveni?

Baseret på de priser som brugte Flight One og KAV-400xi sælges for nu om dage vil jeg mene, at et lige byt må være rimeligt. Skal der penge oveni, er det måske nærmere den modsatte vej.

Power skulle Krellen jo have i spandevis og dens anmeldelser og tests er jo ret imponerende.

Jeg kender desværre kun til lyden fra Flight One (som jeg selv har haft). Men som jeg hører og læser Krellen beskrevet, spiller den ganske meget anderledes end Audiaen. Så jeg tror nok jeg ville have den hjem til lyt, før jeg besluttede mig, hvis det var mig.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
jkjaers skrev:

Tror faktisk det er mn1974 der vil bytte med mig .

Det var pokkers. Jeg kunne have svoret på, at han ikke ville bytte sin Krell ud, da han havde haft Audiaen hjemme. Altså os hifinørder

Brian7500

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Rasmus S skrev:
Hej,

Kan man ikke det samme med Audia, med "monitor" indgangen?

Mener ikke ligeover byt er fair audia er efter min mening bedre.
Men det har selvfælgelig meget med smag at gøre.

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

stku skrev:

Rasmus S skrev:
Hej,

Kan man ikke det samme med Audia, med "monitor" indgangen?

Mener ikke ligeover byt er fair audia er efter min mening bedre.
Men det har selvfælgelig meget med smag at gøre.

/Stig

Aner det ikke for jeg har aldrig haft manual til den. Det skal da i det mindste prøves!

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en integreteret forstærker sat til mit surround, og det kan fint fungere ved at sætte ss receiveren til en line indgang på forstærkeren, det eneste man skal er at skrue højt nok op for volumen på forstærkeren, og stille volumen på forstærkeren samme sted hver gang, det er meget simpelt og let i brug.

Mvh.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Det der jo netop er smart med Krellen er at du via HTP indgangen kobler pre-out front på surroundforstærkeren til. Ved surroundbrug overtager surroundforstærkeren kontrollen og Krellen fungerer herved som rent effekttrin til frontkanalerne. Og du slipper for bøvlet med 2 volumenkontroller.  

Brian7500

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Oka, ved jeg at min Classic også har, dog er det lidt mere bøvlet synes jeg, da forforstærkeren skal slåes fra omme bagpå. Ved ikke om Audiaen har det.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Oka, ved jeg at min Classic også har, dog er det lidt mere bøvlet synes jeg, da forforstærkeren skal slåes fra omme bagpå. Ved ikke om Audiaen har det.

Det har den ikke. Den har til gengæld 5.1 analoge ind- og udgange som du kobler 3-kanals effekttrin og dvd-afspiller til. Herved bruger du så den indbyggede processor i dvd-afspilleren til surrounden.

Dette har dog den begrænsning, at du kun har surround på dvden. Du har ingen digitale indgange til f.eks playstation og du kan ikke få surround fra f.eks tv.

Brian7500

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Ascari skrev:

Det har den ikke. Den har til gengæld 5.1 analoge ind- og udgange som du kobler 3-kanals effekttrin og dvd-afspiller til. Herved bruger du så den indbyggede processor i dvd-afspilleren til surrounden.

Dette har dog den begrænsning, at du kun har surround på dvden. Du har ingen digitale indgange til f.eks playstation og du kan ikke få surround fra f.eks tv.

Lige præcis. Det var det jeg var træt af, specielt pga. dårlig lyd fra fladskærm og ikke at kunne køre 5.1 på min Xbox360 .

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes