| Forfatter |
|
Stikflamme Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i forumet...!
Jeg leder efter en ny, god, stærk og vellydende integreret forstærker, eftersom mit andet hifi er blevet stjålet i julen. 
Jeg har imellem 7000 til 10000 kr til rådighed til en god forstærker. Jeg leder efter en forstærker som er stærk (skal kunne trække et par B&W DM604 S3). Selve lyden må gerne være i den varme ende og med stor spilleglæde. Jeg har tænkt lidt på Marantz, men jeg er ikke en kender af deres produkter. Men efter rygterne har jeg kun hørt godt.. 
Men jeg er åben overfor alle anbefalninger.. Jeg vil meget gerne høre jeg personlige mening om de forstærkere i anbefaler... 
Håber i kan hjælpe..
Mvh. Stikflamme
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg også her for nyligt har skrevet til en anden, så er Marantz og B&W typisk ikke et godt match. Begge er mørke og varme i det, og det funker bare ikke. Desuden har din B&W brug for masser af kræfter. Mange flere end Marantz kan levere.
En brugt NAD Silverline kunne måske være et godt bud tror jeg. 
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Ja det var faktisk et godt bud.. Men der skal jeg jo både ha forforstærker og effektforstærkeren ved siden af... Jeg tvivler på at jeg kan få det for 10000kr? 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
|
Hmm.. Ja det var faktisk et godt bud.. Men der skal jeg jo både ha forforstærker og effektforstærkeren ved siden af... Jeg tvivler på at jeg kan få det for 10000kr? 
|
|
|
Du efterlyste jo en integreret forstærker, så Mastervol har sikkert ment NAD Silverline S300  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stikflamme
Du skulle give en Harman/Kardon HK 970 II et lyt den spiller rigtig godt, og så er den faktisk billig.
Og har fint med power forstærkeren yder 2 x 70 i 8 ohm RMS med en stidsstrøm på 75 Ampere
Mvh.
kiro
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Som jeg også her for nyligt har skrevet til en anden, så er Marantz og B&W typisk ikke et godt match. Begge er mørke og varme i det, og det funker bare ikke. Desuden har din B&W brug for masser af kræfter. Mange flere end Marantz kan levere.
|
|
|
Mener du B&W er mørke og varme?
Det er ikke sådan jeg har oplever 6XXS2, Matrix og den oprindelige Nautilus serie. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at NAD Silverline S300 modellen ville være et rigtig godt bud... Jeg prøver at se om jeg kan finde nogen brugt.. Imens må i genre komme med flere bud.. 
Hvis i kan anbefale noget nyt istedet for brugt, ville det passe mig lidt bedre
Mvh. Stikflamme
|
| Til top |
|
| |
TCaudiostyle Udelukket fra forum

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad S300 er en ekstremt god forstærker og der er power nok til de fleste.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Det er ikke sådan jeg har oplever 6XXS2, Matrix og den oprindelige Nautilus serie.
|
|
|
Ja, det mener jeg. 600-serien hælder lidt til den mørke side i hvert fald. Varm er alle de B&W'er jeg har hørt indtil nu. Men det er jo et sprøgsmål om hvad man opfatter som neutral. 
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men den NAD Silverline S300 kan jeg kun finde 1 af som er til salg... Vil man kunne samligne NAD C372 med silverlinen?
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt vare heldig og finde en MF A5 brugt/Demo til 10K i UK.
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jesper Juul skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Det er ikke sådan jeg har oplever 6XXS2, Matrix og den oprindelige Nautilus serie.
|
|
|
Ja, det mener jeg. 600-serien hælder lidt til den mørke side i hvert fald. Varm er alle de B&W'er jeg har hørt indtil nu. Men det er jo et sprøgsmål om hvad man opfatter som neutral. 
|
|
|
Ja, jeg synes oss at mine B&W er meget mørke/varme i lyden. Det skriger aldrig i ørene på en og diskanten er aldrig dominerende... Den er rund og blød.. 
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej - slet ikke.
En S300 er flere klasser bedre, den er endda klart bedre end dens egen "storebror" S200
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
TCaudiostyle skrev:
|
Nej nej - slet ikke.
En S300 er flere klasser bedre, den er endda klart bedre end dens egen "storebror" S200
|
|
|
Det ville jeg oss mene... Prisen siger oss lidt for sig selv.. den kostede vist 17000 kr i sin tid... Men nu når jeg har mine B&W som allerede er mørk i lyden, så ville det måske være fejlagtid af mig at tage en forstærker som oss er mørk? Selvom... Før havde jeg en gammel NAD forstærker "NAD C370" og jeg var faktisk tilfreds med lyden... der var rigtig god bund i, og selvom kombinationen lød på B&W og NAD synes jeg ik det blev for mørkt.. Så jeg tænker lidt hend i noget NAD, men alligevel har jeg lysten til at prøve nye sager.. 
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil!
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er ikke helt nem.
Men var du tilfreds med din "gamle" lyd, så er det jo alligevel lidt den vej du skal.
Selvom nogle vil mene at det ikke passer sammen, så er det jo dig der skal lytte til det.
|
| Til top |
|
| |
Stikflamme Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Ja.. Men jeg er villigt til at prøve noget nyt, fordi det kan være at jeg falder for noget helt andet end NAD..  Jeg synes heller ik at NAD nye stereo forstærkere er noget man kan råbe hurra for alt for længe af gangen.. De har ekstrem meget råstyrke ja, men jeg længes efter noget finesse og spilleglæde.. Jeg vil gerne bevare den gode bund!  Men mere detalje fra forstærkerens side.. Men hvis nu vi stiller NAD og Marantz til side, hva kan man så anbefale?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
Mastervol skrev:
Jesper Juul skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja, jeg synes oss at mine B&W er meget mørke/varme i lyden. Det skriger aldrig i ørene på en og diskanten er aldrig dominerende... Den er rund og blød.. 
|
|
|
Damn, det har jeg godt nok sjældent hørt før, men ok smag og behag som man siger. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stikflamme skrev:
Hmm... Ja.. Men jeg er villigt til at prøve noget nyt, fordi det kan være at jeg falder for noget helt andet end NAD.. Jeg synes heller ik at NAD nye stereo forstærkere er noget man kan råbe hurra for alt for længe af gangen.. De har ekstrem meget råstyrke ja, men jeg længes efter noget finesse og spilleglæde.. Jeg vil gerne bevare den gode bund! Men mere detalje fra forstærkerens side.. Men hvis nu vi stiller NAD og Marantz til side, hva kan man så anbefale? |
|
|
Noget brugt Gryphon eller Accuphase 210/211. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Stikflamme skrev:
Mastervol skrev:
Jesper Juul skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Damn, det har jeg godt nok sjældent hørt før, men ok smag og behag som man siger.
|
|
|
Ja, nu har du jo så hørt det to gange! 
Men vil du høre en B&W som virkelig er varm og blød i lyden, så lyt til CM7!
|
| Til top |
|
| |