| Forfatter |
|
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg trænger til en alvorlig opgradering af min pladespiller. Hvad kan man få for en 4 år gammel NAD et-eller-andet, købt i HFK? Jeg har ingen anelse om prislejet på sådan en tingest.
Den spiller fint, men jeg vil gerne have en bedre pladespiller.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
|
Hej
Jeg trænger til en alvorlig opgradering af min pladespiller. Hvad kan man få for en 4 år gammel NAD et-eller-andet, købt i HFK? Jeg har ingen anelse om prislejet på sådan en tingest.
Den spiller fint, men jeg vil gerne have en bedre pladespiller.
|
|
|
Stort set ingenting, vil tro små 500 kr. eller i det leje. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken (et-eller-andet) model er det? NAD har jo solgt flere forskellige slags.
533? (Rega kopi).
C555? (nyere Rega kopi).
5020.
5120.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke huske modellerne - den er har to "sider" pleje at gå lavt - rega kopien noget højere da den jo stort set var en rega leveret med pivk up
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en 533. PUen - en Denon - blev hurtigt skiftet ud med en Ortofon MC 15 super II, så sådan en sidder der på den nu.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da tjekke dba og her på siden & sammenligne med hvad folk regner med at få for en Rega Planar 2 (som den er en kopi af). Da det ikke er en "ægte" Rega men en OEM kopi kan det godt tænkes at den er en anelse mindre eftertragtet. Så vidt jeg kan se er tallerkenen heller ikke af glas som på en Planar 2 (er det rigtigt?).
Men Rega armen (RB250) er jo ganske udmærket og er vel alene værd ihvertfald 500,-kr. (nypris 1500,-). Den kan også sagtens tåle at blive smidt over på et bedre værk.
Hvor brugt er MC15SuperMkII PU'en? Følger der en Rega hylde med pladespilleren?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor brugt den er? Tja? Et par hundrede timer. Nej, det er ikke glas. Nej, hylden er eget design, men den har jeg heller ikke planer om at sælge.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Ortofon PU'en er blevet behandlet pænt (vinylhygiejne) bør der være mange timer i den endnu. Med dens Super Fine Line nål skulle den gerne kunne klare 1000 timer.
Så er spørgsmålet om det bedst kan betale sig at sælge det samlet eller om du skulle prøve at komme af med armen og PU'en hver for sig? (værket alene uden arm kan du nok ikke få noget for). Du kan da evt. lade alle muligheder stå åbne i din salgsbeskrivelse. Evt. oprette 3 annoncer (inkl. klargøring af situationen).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Krenzler, men puha. Det åbner op for mange flere spørgsmål. Hvad kan de forskellige ting koste hver for sig?
Overvejer faktisk at beholde PUen. Synes den gør det fint og som du også er inde på, kan den sagtens længe endnu. Men selvfølgelig, hvis prisen er rigtig, er jeg faktisk blevet lidt småforelsket i Ortofons Kontrapunkt PUer....... Det kan min nuværende pladespiller nok ikke "bære", hvilket også er grunden til, jeg er ved at se mig om efter en ny.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad overvejer du af nykøb? Man er vel nysgerrig.
Som sagt burde du minimum kunne få 500,- for armen (til en andens DIY projekt måske?) så længe at lejerne er uden slør.
Men hvis du selv vil beholde PU'en skulle du måske alligevel prøve at sælge pladespiller+arm. Jeg ved ikke om du kan få 1000,- men måske 800,-?
Din Ortofon PU kostede vist omkring 1500,- fra ny så vidt jeg husker.
Prøv at se her f.eks. Men selvfølgelig: Hvis du for nogle få hundrede mere samtidig kan komme af med værket er det vel at foretrække. En OEM Rega plint uden arm er der nok ikke nogen der er interesseret i.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for info. Ja, den kostede 1595,- så vidt jeg husker.
Jeg er ikke kommet ret langt i overvejelserne om, hvad jeg skal have i stedet for. Har kigget lidt på Project RPM 5, men skal også have hørt og set nærmere på alternativerne i den prisklasse. Er helt sikkert åben overfor forslag!!!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
533 er næsten en P2 kopi. Det er kun de gamle planar2 der har glastallerken, de nyere P2 har også mdf tallerken som 533'eren.
533'eren skulle efter sigende have en RB250 "affalds"-arm, dvs. den har fået lejer der er kasseret til en rigtig RB250. Motoren skulle heller ikke være helt den samme.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har godt hørt det med lejerne men mon ikke det er lidt overdrevet? "affalds"-arm tror jeg næppe.
Jeg tror (håber) nu heller ikke at Rega ville tillade brugen af lejer der ligefrem er blevet kasserede (nu er jeg ikke sikker på hvad "kasseret" indebærer i denne sammenhæng).
Men det kan da godt være at tolerancerne er nogle få my (eller hvad det hedder) ringere end på en "rigtig" RB250" ligesom at dennes lejer måske er nogle my ringere end en RB300's og så videre...
Men det med OEM armene og lejekvaliteten er vel aldrig blevet bekræftet som andet end forum-rygter? (og dem er der en del af).
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sprøg Bent medlyd - han må da kunne af eller bekræfte de rygter!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er brugt en mulighed Michael eller SKAL det være nyt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lidt bange for at købe brugt, når det drejer sig om pladespiller. Kender ikke tilstrækkeligt til de forskellige modeller og hvad man skal se efter og passe på osv.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da 3-4 fede pladespillere på hifi4all brugt køb salg lige nu - fra 1500 til 15000
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Angående lejekvaliteten på en OEM RB 250, så er der ikke tale om kasserede leje, det tror jeg ikke at aftagerne ville leve med. Forskellen ligge i fastgørelsen af lejehuset, der er mere omhyggelig på en "rigtig" RB 250. Der kan altså være lidt slør i en OEM RB 250, m,en lejekvaliteten er den samme. Hvad angår motoren, så er den, på en Planar 2 og i samspil med strømforsyningen, mere vibrationsfri, hvilket afstedkommer færre ressonanser overført til leje og plint.
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
| Hvad angår motoren, så er den, på en Planar 2 og i samspil med strømforsyningen, mere vibrationsfri, hvilket afstedkommer færre ressonanser overført til leje og plint. |
|
|
Men det er kun på de nyere modeller (P2 & P3) eller hvad?
Der er jo lige kommet endnu en ny udgave af P2 & er det ikke noget med at der også er en ny version af P3 på vej? (Medlyd?).
Mvh.
|
| Til top |
|
| |