| Sendt: 26 December 2003 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej McBrain.
Jeg er også selv ejer af en Pro-Ject pladespiller med en middel ortofon pickup 
Min er en Pro-Ject RPM4, hvilken model er din? Nålevægten på min skal indstilles til ca. 1.5g (eller 15mN om du vil). Min pickup er en Ortofon 510 MkII. Hvis din er det samme kan du jo bruge den.
Hvis du ikke har den samme pickup så kig ind på http://www.ortofon.dk/html/profile.html Og find din pickup ude til højre. Derefter skal du kigge efter Tracking Force, recommended og finde det tal der står der. Det er højst sandsynligt et sted mellem 1.5g/15mN og 2.0g/20mN.
Så skal du stille på vægten så armen er i ligevægt, og "svæver" frit i luften, og dreje skiven med tallene til "0" er øverst (sørg for armen stadig er i ligevægt). Derefter skal du så skrue på vægten til tallet ender på den tracking force du skulle bruge (f.eks. på 18 hvis din tracking force skal være på 1.8g/18mN)
Jeg går ud fra din pickup var sat fast og justeret da du købte den, hvis ikke skal du have den justeret med en "protractor", et lille pap-rektangel med et hul i den ene ende som skulle følge med. Men det vil jeg ikke komme ind på endnu.
Jeg håber det hjalp, du er meget velkommen til at skrive igen, eller sende en Private Message hvis det ikke virker eller du har spørgsmål.
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|