Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Cyrus og Quad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg er utrolig glad for min cyrus II! Så er det på plads. (trods der er lidt problemer med at få riaa'en til at du, men nok om det i en anden tråd.)

Hvis jeg nu skulle se mit om efter en effekt enhed, for om muligt at få endnu mere styr på bassen, hvad vil da blive anbefalet? Selvfølgelig ville cyrus egne enheder nok være oplagt, men hvordan f.eks med en Cuad 303?
De får meget ros rundt omkring for deres røragtige lyd, hvor jeg antager cyrus effektenheder vil være mere "klare". hvilket leder mig til at andet spørgsmål: hvor meget af min Cyrus II's lyd ligger i forforstærkeren, og hvor meget ligger i effekdelen? Jeg tænker en kombi af cyrus og cuad, efter hvad jeg har læst mit til, kunne være en lækker kombi, men hvad siger i?
Det er ikke så meget bragende effekt, men mere en fast bas, og klar og tydelig lyd jeg er ude efter!
Til top Vis Bojsenbord's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bojsenbord

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Eller hov? En cyrus II kan da vist slet ikke sluttes til en ekstra effektenhed? Eller kan man bruge tapeout? Det går vel ikke... Hmm.. Men den er nu også glimrende! nogen tips til hvilke dele i den der kan skiftes med fordel? elektrolyt etc. Går ud fra det ikke er helt ligegyldigt hvilke dele man vælger:-)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hvis du går efter en QUAD 303 som ganske rigtig har engle lyd så være opmærksom på at den hvis den har de gamle lytter nok skal renoveres - (ca. 1.500 kr. i Beligien)  - her kan du læse om det fedeste QUAD link http://quadrevisionspot.blogspot.com
og hvis den er renoveret skal du passe på at det ikke er en narrehat der har fyldt den med "upgrades" - den skal være så tro mod originalen som muligt.
TopSound på Østerbro sælger en del Cyrus - har selv købt min Cyrus CD6s der og der er vist en del opgrades til deres udstyr - prøv at spørge dem www.topsoundhifi.dk de er til at tale med !
Du skal nok klippe mione links over i din browser jeg kan ikkelige finde ud af at få dem til at virke direkte.
Hvilke Højtalere skal de spille sammen med og hvilken pladespiller ?

Bojsenbord
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

hej r-l-b.

Hmm.. 1500 oveni for en renovation, så er de jo ved at være godt oppe i prisen!? Er det ikke noget man selv kan ordne med lidt snilde?

jeg er typen der  fattig som en kirkerotte, og prøver derfor indædt at få den bedste lyd ud af så få penge som muligt. (også derfor jeg spørger herinde, istedet for i vassago, hifiklubben etc.) Ville virkelig ønske jeg havde pengene, men det har jeg altså ikke. Skal spille med en technics Sl-q2 og indtil videre et sæt jamo classic 8, som jeg håber at kunne skifte ud til noget bedre i løber af foråret.. Et lidt ordinært anlæg, men jeg arbejder på sagen!:-)

hvis en quad 303, HAR gamle lytter, og burde renoveres, vil det så sige den ikke er værd at høre på med de gamle, eller hvordan? hvor meget kan gamle lytter forringe lyden?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Lytter er vist lidt ligesom et batteri - til sidst kan de ikke mere og tørrer ud  -  i den afsluttende fase kan de lyde lidt snasket.

Der er en fyr fra Espergærde der selv har renoveret sin - han sagde det var nemt nok - han har en kanin på billederne af sit anlæg men jeg kan sku ikke huske hvad han hedder - jeg tror også du kan købe stumperne fra quad-spot-blog'en og selv udføre arbejdet.

Jeg har et par sæt til salg for menneksepenge af de quad 33/303 og fm3/2 - du kan evt sende mig en PM

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes