| Forfatter |
|
Uffe Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil høre hvis der er nogle der har eller evt. lyttet til Musical Fidelity forstærker udstyr.
Jeg kigger lidt på den der hedder KW 500 og KW 550.
En ting undrer mig dog, den kører ikke balanceret?
Hvad jeg har fundet frem til over nettet er at den er bestemt oppe i den "gode" ende af hifi scalaen. Lidt ærgeligt at den ikke fordobler effekten når impedancen halveres. F.eks som Krell osv. Jeg har aldrig rigtigt fundet ud af hvis det er skidt eller bare, de har sparet på psu eller lignende. Kvaliteten kan det jo ikke rigtigt påvirke?
Håber at høre fra nogle som kender nogle af deres forstærkere. Tænker kraftigt på at anskaffe sig sådan en. Meget pga kvalliteten (hvad jeg har læst) men også pga effekten. Kan næppe tro at man for brug for mere.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lytttet omtrent en time til en KW 500 på et par James s-103 højtalere.
Intrykket var veldig godt. Masse power, hurtghed, opløst, udstragt diskant. Det beste av transistor med smaken av rørenes transperans.
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uffe skrev:
|
Jeg vil høre hvis der er nogle der har eller evt. lyttet til Musical Fidelity forstærker udstyr.
Hvad jeg har fundet frem til over nettet er at den er bestemt oppe i den "gode" ende af hifi scalaen. Lidt ærgeligt at den ikke fordobler effekten når impedancen halveres. F.eks som Krell osv. Jeg har aldrig rigtigt fundet ud af hvis det er skidt eller bare, de har sparet på psu eller lignende. Kvaliteten kan det jo ikke rigtigt påvirke?
Håber at høre fra nogle som kender nogle af deres forstærkere. Tænker kraftigt på at anskaffe sig sådan en. Meget pga kvalliteten (hvad jeg har læst) men også pga effekten. Kan næppe tro at man for brug for mere.
|
|
|
Du skal nok ikke bekymre dig om, om du ikke har effekt nok....... den har rigeligt
jeg ville købe KW550 hvis det var mig det er en opdateret/finpudset version
jeg har MF A5 for og effekt, på den halve udgangseffekt og jeg har rigeligt med kræfter
A5 spiller med meget "hul igennem" meget stram og kontrolleret bas dog stadig meget musikalsk lyd
KW500 er lidt mere "pumpet" i lyden i forhold til A5 sættet, specielt i bunden og lidt "grovkornet" i toppen
hvilket de efter sigende skulle have fået finpudset i KW550
A5 er "best buy" du får utrolig meget for pengene
|
| Til top |
|
| |
Uffe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar. Jeg havde dog håbet på at der var lidt flere som kunne komme med en rapport :)
Men det er også et mærke som ikke er så super kendt herhjemme endnu, men det er jeg sikker nok skal komme.
Mvh Uffe
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uffe skrev:
|
|
|
|
Tro mig. Du kommer ikke til, at mangle kræfter. Med nogen af de to forstærkere. Der er ikke sparet på noget. Og SLET ikke på PSU. De har jo begge to separate PSU som er overdimensionerede til den store guldmedalje.
MF kører ikke og har aldrig kørt balanceret. Det har man åbenbart valgt. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til KW550 for en del tid siden, hvor den ikke var tilspillet. Ingen tvivl om at dén forstærker har muskler og kan trække stort set alt uden problemer. Dog var jeg ikke ovenud imponeret af lydkvaliteten. Ikke helt neutralt og en anelse lys i det. Ikke helt sammenhængende heller. Men igen, det var nogen af de første timer den havde spillet på det tidspunkt.
Men som et alternativ, ville jeg kigge godt på Simaudio Moon i 7. Den synes jeg spiller noget bedre! Mere hul igennem og klart mere flydende og mindre analytisk, men samtidig mere detaljeret.
Men hvilke højttalere vil du pare forstærkeren med?
Håber du kunne bruge det til noget. 
|
| Til top |
|
| |
Uffe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner bestemt ikke at man kommer til at mange kræfter hvis man køber sådan en fætter der. Det er bla. derfor jeg vælger den. Er sikker på at den kan drive ALT.
Lige nu har jeg nogle lidt ældre JBL, men højtalere må vente lidt. Skal lige spare lidt flere penge op, så det giver god tid til at hygge lidt om den opgave. Men har kig på.....
B&W 803S eller D : VA Mahler eller evt Strauss : Nogle af de store gode gamle JBL 250ére i den sidste serie. Dem er jeg meget glad for og det er lige mig, især når man skal gi den gas.
Så jeg har en hvad skal vi sige, en bred underlig smag? :)
Jeg har haft B&W 804s og de var også fantastiske, men der manglede lidt bund og det har 803D + alt det andet gode. Fantastisk mellem tone og ifølge mig, nok verdens bedste Diskant lyd.
Men jeg har som sagt masser af tid til at finde ud af det. Der er jo også mange andre rigtigt gode højtalere, men det er dem som siger mig noget lige nu.
Uffe
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uffe skrev:
Jeg regner bestemt ikke at man kommer til at mange kræfter hvis man køber sådan en fætter der. Det er bla. derfor jeg vælger den. Er sikker på at den kan drive ALT.
Lige nu har jeg nogle lidt ældre JBL, men højtalere må vente lidt. Skal lige spare lidt flere penge op, så det giver god tid til at hygge lidt om den opgave. Men har kig på.....
B&W 803S eller D : VA Mahler eller evt Strauss : Nogle af de store gode gamle JBL 250ére i den sidste serie. Dem er jeg meget glad for og det er lige mig, især når man skal gi den gas.
Så jeg har en hvad skal vi sige, en bred underlig smag? :)
Jeg har haft B&W 804s og de var også fantastiske, men der manglede lidt bund og det har 803D + alt det andet gode. Fantastisk mellem tone og ifølge mig, nok verdens bedste Diskant lyd.
Men jeg har som sagt masser af tid til at finde ud af det. Der er jo også mange andre rigtigt gode højtalere, men det er dem som siger mig noget lige nu.
Uffe
|
|
|
Hvad med dem her? http://www.vassagohifi.com/products/2nd_hand_og_demo/vienna_ mahler_1.html venligst __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Uffe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de ser bestemt godt ud, men det er vist den gamle model, hvor man så kan opdatere dem for 6000 kr. Bestemt en mulighed.....
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Uffe.
Uden at have hørt kombinationen, tror jeg ikke du vil gå galt i byen med B&W 803D og KW550, jeg har lyttet til 803D via NAD´s Master serie og de spiller altså fantastisk, som du selv siger flot flot mellemtone og vidunderlig detaljeret diskant og super stram bas.. men de skal have noget med nogen krafter spændt bag sig og her må KW550 jo være en super amp... B&W´s lidt lyse lyd ville sikkert også have rigtigt godt af M.F.´s lidt røragtige lyd... såen lidt det modsatte af Classé og B&W sammen.. puhaa det løber koldt ned af ryggen på mig bare ved tanker 
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Focal 1027 Be eller 1037 Be?
Det lyder i min mening rigtig godt sammen med min MF A5 og kan inte tænke mig andet æn at det lyder minst lige godt med en KW 500 eller 550.
|
| Til top |
|
| |
Uffe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem kender jeg slet ikke, men de ser også gode ud.
Men som Bjørn B siger, KW 550 og B&W 803D er nok et mega hit sammen. Så det er nok den mulighed der lokker mest lige nu. Meen, der går lidt tid før drømmen kan blive en realitet. (Dkr)
Uffe
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Uffe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
De ser som sagt også gode ud, bestemt. Men der er så mange mærker på markedet, så jeg har virkelig svært ved at følge med.
Men ud fra lidt reviews, tror jeg også at de passer sammen. Men jeg mener dog at KW550 har alt for meget power til dem.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uffe skrev:
|
Hej igen.
De ser som sagt også gode ud, bestemt. Men der er så mange mærker på markedet, så jeg har virkelig svært ved at følge med.
Men ud fra lidt reviews, tror jeg også at de passer sammen. Men jeg mener dog at KW550 har alt for meget power til dem.
|
|
|
Kan man få for meget power? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
| Kan man få for meget power? |
|
|
Præsis min tanke. :)
|
| Til top |
|
| |
Uffe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det mener jeg helt bestemt. En forstærker skal altid være kraftigere end højtaleren, ingen tvivl om det.
Men det ville da også være synd, hvis den sover hele tiden. Dvs kun bruger 10/30% af hvad den kan.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør jo bare at den har ekstra kraftreserver til meget dynamiske overgange. Og det har jo aldrig skadet med lidt overkill! Jeg er helt enig i Johan N og Brian7500.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ær vel resultatet som er det intressante? Hvis det kan upnåes med mindre effekt kan det vel ikke vare andet en en fordel?
|
| Til top |
|
| |
Uffe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke i forstår hvad jeg mener. Jeg vil prøve at uddybe det lidt mere precis.
Som jeg skrev lige før, er det bedst at have mere power end højtalerne kan klare. Så langt så godt.
Men jeg mener også der er grænser. Hvorfor købe et muskelbundt af KW550 hvis man kun får brug for f.eks CA. 100 watt. Det giver ingen mening, totalt overkill. Meningen med den forstærker er at jeg helst aldrig mere skulle mangle effekt, det er en ting.
Men også at finde nogle højtalere der kan tåle at man engang imellem giver dem godt med juice, så forstærkeren "siger" nåå idag har jeg fået strukket benene lidt, det var lige før jeg blev håndlun :)
|
| Til top |
|
| |